-

valser : Bramki strzelone na wyjeździe liczą się podwójnie

Deutsche Wirtschaft

Dla rozładowania atmosfery trochę śmiechu.

Z czego się pośmiejemy? Ano z legendarnej, precyzyjnej, niemieckiej sztuki inżynieryjnej. Jeśli spojrzy się na historie budowy nowego lotniska Berlin Brandenburg Airport to rzeczywiście trzeba przyznać, że niemiecka sztuka budowania i konstruowania jest już tylko legendą.

Master of diseaster

Nie potrafię powiedzieć ile lat już budują to lotnisko, bo tak naprawdę to go nie budują. Wiadomo było, że miało być otwarte w 2010 roku. Po dekadzie od tego momentu jest wyznaczony kolejny termin, na kwiecień 2020 roku, ale nikt już chyba w to nie wierzy, nawet ci co tą datę ogłosili.

Lista rzeczy, które tam zostały źle zaplanowane i w fazie wykonania spieprzone, jest nie do wyliczenia, ale podajmy kilka… 90km kabli zostało nieprawidłowo zamontowane, wszystkie cztery tysiące zainstalowanych drzwi zostało błędnie oznaczone, zainstalowane windy i schody ruchome są za krótkie, okazało się również, że główny projektant nie był inżynierem, tylko go udawał, a na końcu się okazało, że brakło miejsca na wybudowanie dróg ewakuacyjnych, które łączyłyby lotnisko ze strażą pożarną.

Brandenburg Airport nie jest lotniskiem, tylko magazynem dowcipów, ewentualnie jest określane jako za duży przystanek autobusowy, gdyż raz w tygodniu w czwartek, przed budynek głównego terminalu, który jest na stałe zamknięty przyjeżdżają wycieczki, żeby się pośmiać.

W czasie, kiedy po raz piąty przesuwano datę otwarcia berlińskiego lotniska, do budowy swojego Daxing Beijing Airport zabrali się Chinczycy. Efekt? We wrześniu tego roku, po czterech i pół roku od rozpoczęcia, wylądował pierwszy samolot z Europy. Docelowo w Daxing będzie miał siedem pasów startowych i odprawiał sto milionów podróżujących pasażerów rocznie.

Beijing Daxing

A co z Brandenburg Berlin Airport? No coz… po tych wszystkich przeróbkach po niedoróbkach, okazało się, że lotnisko będzie niefunkcjonalne, a poza tym od fazy niedorobionego planowania, od którego minęło kilkanaście lat, lotnisko będzie za małe i docelowo zakorkowane. Są głosy, że lepiej będzie wszystko zburzyć i zacząć wszystko od nowa.

Także… tego…
jak mawia mój kolega, Niemiec z Enerdowka, będący na emigracji w Szwajcarii – przez takich ludzi przegraliśmy drugą wojnę.



tagi: daxing airport  deutsche wirtschaft  branderburg berlin airport masakra 

valser
19 listopada 2019 19:04
81     3780    13 zaloguj sie by polubić
komentarze:
gorylisko @valser
19 listopada 2019 19:22

hmmm no taaak heil czaskowski...  zdaje się powiedział, że lotnisko nam niepotrzebne bo w berlinie mamy... no to heil czaskowski hajhitlerom sprawnie idzie kradzież i maltretowanie blizniego... ale to chyba od czasu marcina... bo jak trzymali się katolicyzmu to jeszcze jakoś im szło...

zaloguj się by móc komentować

valser @gorylisko 19 listopada 2019 19:22
19 listopada 2019 19:24

Czaskoski to jest trend, to "standard europejski". Ja bym sie nie zdziwli, jakby sie okazalo, ze Czaskoski to niemieckie lotnisko budowal. To jest mozliwe i prawdopodobne.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser
19 listopada 2019 19:28

Oni są bogaci, więc przewalali kasę przez lotnisko, Warszawa jest biedna - więc przewalony przez "Czajkę" budżet jest po prostu mniejszy.

Ten sam syndrom.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser
19 listopada 2019 19:29

A jeszcze jedno na przełomie XIX i XX wieku określenie "Deutsche Wirtschaft" oznaczało mówiąc delikatnie kiepściznę.

zaloguj się by móc komentować

darkforce @valser
19 listopada 2019 19:30

kolejna legenda padła...

zaloguj się by móc komentować

valser @ewa-rembikowska 19 listopada 2019 19:29
19 listopada 2019 19:36

To berlinskie lotnisko przywraca nadzieje, ze oni sa na wlasciwej drodze.

Szwajcarzy maja z Niemcow "polewke" caly czas. 

Niemiec w Szwajcarii jest synonimem ogranicznego myslenia, umyslowej tepoty, taniochy, ktora sam Niemiec nazywa "praktycznoscia" i kultury opartej o nadmiar piwa i opiekanej kielbasy zasypanej kiszona kapusta.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @valser
19 listopada 2019 19:55

Das heißt  Schadenfreude :D

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser
19 listopada 2019 20:01

Coz, Zachod sie prosi aby dostac lomot od Chinczykow.
Pod Pana wpisem "Chinskie impresje" byla dyskusja o tym, ze Zachod jest opozniony jesli chodzi o pewne technologie.
Pojawil sie watek sieci 5G.
Zachod jest z ta technologia do tylu
...a oni zaczeli prace nad standardem 6G
(linki wrzucilem tu:
http://valser.szkolanawigatorow.pl/chinskie-impresje#148465 )

zaloguj się by móc komentować

genezy @valser
19 listopada 2019 20:02

Akurat ten temat u mnie atmosfery nie rozładował, bo od wielu lat mam swoją teorię na temat wiecznej budowy tego lotniska. Ta teoria jest ściśle związana z ledwo 1% wydatkowanym przez nich na obronność. Także z tym, że nie mają i nie chcą mieć sztabu generalnego. Po prostu tak wielkie lotnisko, gdy już jest wybudowane, może niekoniecznie słuźyć przede wszystkim do transportu turystów, a często turyści są rzeczą wtórną (patrz geneza lotniska Modlin, które wybudował we 40-stym roku Wehrmacht- OTodd?). Tak nie ma i jest spokój- może Frankfurt nie mieć super długich pasów ale do wożenia towarów wystarczy.

Absolutnie nie wierzę w niemiecką rozpierduchę i to jeszcze w tak newralgicznym temacie- to jest po prostu niemożliwe, tak jak nie wierzę że nie mogą sobie dać rady z uchodźcami- jeśli nie dają sobie z nimi rady tzn. że na razie tego nie chcą.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @valser
19 listopada 2019 20:05

okazało się również, że główny projektant nie był inżynierem, tylko go udawał  :)

Co jeśli jednak to lotnisko tylko udaje lotnisko? :P

Niemieckiego nie znam więc także ich legend. W po świecie krąży jednak taka ciekawa dotycząca lotniska w Denver. Które też nie chciało się długo uruchomić. Bo budowano tam coś więcej i troszkę sprawa się przeciągała. Tzn. tak mówi legenda.

Wystrój jednak był realny: można sobie popatrzeć. Nawet jest tam trochę autoparodii :)

zaloguj się by móc komentować

smieciu @genezy 19 listopada 2019 20:02
19 listopada 2019 20:06

Ocho, widzę że byłeś ździebko szybszy :)

zaloguj się by móc komentować

genezy @smieciu 19 listopada 2019 20:06
19 listopada 2019 20:12

powoli chyba zaczynamy gramolić się z piaskownicy, bo już te bajki o żelaznym wilku wyraźnie nas nudzą- tym bardziej że zaraz po bajkach robią nam zawsze tę samą krwawą łaźnię.

zaloguj się by móc komentować

valser @genezy 19 listopada 2019 20:02
19 listopada 2019 20:46

To lotnisko jak najbardziej jest, tylko zamkniete i straszy. Za chwile bedzie w calosci do remontu. Mnie tam teorie na ten temat nie zajmuja, bo teoretyzowanie do zadnych rezultatow nie prowadzi. Warto z tego zrezygnowac i popatrzec na rezultaty. W przypadku tego lotniska widac typowy niemiecki bajzel. Oni jeszcze pare lat temu sie nasmiewali z Turkow, ze brudni, ze jak Turek auto montuje to sie zepsuje, itd...

a tymczasem najwieksze lotnisko na Swiecie zostalo otwarte w Istambule.

https://www.youtube.com/watch?v=m-_-qa7DtW4

zaloguj się by móc komentować

valser @Janusz-Tryk 19 listopada 2019 19:55
19 listopada 2019 20:55

Nie o to chodzi. To Niemcy maja sami ze soba problem jak cisna swoja "niemiecka technologie" i dodaja np. "hiszpanski temperament". Zadzieraja nosa i na kazdym mozliwym kroku usiluja pouczac innych. Tak ja widze Niemcow. Oni przed Polakami nie maja zadnego respektu, dopoki nie dostana lekcji pokory. Wtedy jak najbardziej to lotnisko jak najbardziej trzeba im przypomniec. 

zaloguj się by móc komentować

genezy @valser 19 listopada 2019 20:46
19 listopada 2019 21:26

No ale sam przecież teoretyzujesz, że to przez ich bajzel. Skąd możesz wiedzieć jaki jest prawdziwy powód? I jeszcze to, że Turcy mają większy porządek od Niemców- co za bzdety.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @valser 19 listopada 2019 19:36
19 listopada 2019 21:29

N"w Szwajcarii jest synonimem ogranicznego myslenia, umyslowej tepoty.."

Zgoda.

Valser, ty jesteś naszym łącznikiem z "Marsem", jakim jest Szwajcaria --państwo środka.

Z tego co się orientuję Fürstentum Lichtenstein jest tym miejscem, gdzie patrzą Szwajcarzy, żądni zarobków. 

Co się tam dzieje?

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Ogrodnik 19 listopada 2019 21:29
19 listopada 2019 21:48

Bezwzględnym warunkiem ubiegania się o pracę w Lichtenstein jest to, że mowa matki musi być niemiecka. 

To jest ponadczasowe i wyraziste w formie.

zaloguj się by móc komentować

valser @genezy 19 listopada 2019 21:26
19 listopada 2019 22:01

Lufthansa strajkuje srednio co drugi miesiac, tak, ze to juz nazywaja Bodenhansa. W kazdym miescie bezdomni, nawet zima na chodnikach, ludzie ustawiajacy sie po darmowe produkty wycofane ze sprzedazy - zwiedle warzywa i przeterminowane mieso. Mnie powody nie interesuja. Do standardow szwajcarskich, jesli chodzi o poziom funkcjonowania instytucji publicznych, to oni maja bardzo daleko.

Widze bajzel. Dzisiaj bylem w Konstanz i sie potykalem o przymarzniete do trotuaru niemieckie gole dupy. Masakra.

zaloguj się by móc komentować

tadman @genezy 19 listopada 2019 21:26
19 listopada 2019 22:15

Konsorcjum firm tureckich zbudowało port lotniczy u siebie, ale także budują poza granicami swojego kraju, więc nasze wyobrażenie o Turkach i ich umiejętnościach jest bardzo zachowawcze. Produkty AGD firmy Beko były tanie i nienajlepszej jakości, ale teraz są tanie, dobre i mają ciekawy dizajn.

zaloguj się by móc komentować

valser @Ogrodnik 19 listopada 2019 21:29
19 listopada 2019 22:16

wlasciwie nic... pieniadze tylko szeleszcza.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @genezy 19 listopada 2019 21:26
19 listopada 2019 22:18

Nie chodzi chyba o prawdziwy powód tudzież drugie czy trzecie dno sprawy. Dobrze byłoby je poznać jeśli istnieją, ale to kwestia wywiadowcza. Chodzi o ogólnodostępny obraz-wytrych i antidotum na wizję niemieckości lansowaną przez samych Niemców. Jeśli istotnie wymyślili sobie tragikomedię infrastrukturalną jako przykrywkę (przykładowo) tajnej instalacji wojskowej, to niech przynajmniej żyją z konsekwencjami tej decyzji. Nie ma co przepuszczać im kosztów wizerunkowych inwestycji.

Analogicznie, choć z przeciwnej strony, chyba przy okazji prezentacji Marka Budzisza w Tłokinii (nie pamiętam, czy ze strony samego prelegenta czy jednego z uczestników - mea culpa!) pojawiła się informacja, że zdaniem niektórych Rosjan Polska z rozmysłem wykorzystała kryzys na Ukrainie, zawłaszczając wielką liczbę ukraińskich emigrantów, którzy bez tych polskich machinacji zasililiby spragnioną siły roboczej rosyjską gospodarkę. Jak bardzo bym nie wierzył w ten dalekowzroczny makiawelizm polskich władz, nie zaprzeczyłbym mu w rozmowie z obcokrajowcem.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser
19 listopada 2019 22:20

I dlatego duże lotnisko cargo powstanie pod Baranowem, a nie pod Berlinem. I pewnie zbudują je Chińczycy. 

zaloguj się by móc komentować


valser @tomasz-kurowski 19 listopada 2019 22:18
19 listopada 2019 22:23

wizerunkowo to lotnisko to jest tragedia. W Niemcach wszystko funkcjonuje w umowny sposob. Jestem raz do roku w Monachium i do hal targowych dojezdzam metrem. Widze ten lud robotniczy miast i wsi i jest to sa rozpaczliwe obrazki.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @valser 19 listopada 2019 22:23
19 listopada 2019 22:33

Dziękuję za wskazanie tego jaskrawego przykładu, bo choć w Berlinie zdarzało mi się bywać to o tym lotnisku nie słyszałem.

Z tego co zwiedzałem Niemcy, to najbardziej podobały mi się czterodzielne tarcze z białym Orłem i Pogonią w Saksonii.

zaloguj się by móc komentować

valser @tomasz-kurowski 19 listopada 2019 22:33
19 listopada 2019 23:17

Mam raptem doswiadczenia z czterech niemieckich lotnisk. Frankfurt to jest moloch, chyba jeszcze gorzej zorganizowany niz londynski Heathrow. Tam jak sie ma godzine na przesiadke, to z terminala na terminal jest niewyrobka. Dortmund - cos jak Okecie. Buda bez historii i polotu. Berlinski Tegel to jest bauhausowski bunkier. Tragedia. Drugie lotnisko - Tempelhof to jest wlasciwie muzeum wylaczone z ruchu.

Jedynie logiczne niemieckie lotnisko jest w Monachium. Zaplanowane przez architekta, dobrze oznakowane, nie ma kolejek i ma szybkie polaczenie z miastem.

To wszystko do Hong Kongu czy Pekinu nie ma startu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser
20 listopada 2019 08:15

Pracowałem kiedyś w niemieckim wydawnictwie książkowym. Nad bramą powienien być tam wielki napis - TAK NIE RÓB

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @valser 19 listopada 2019 23:17
20 listopada 2019 08:22

Podobnie oceniam wymienione lotniska w Niemczech. Najwięcej bywałem w Monachium i to jest bardzo dobre lotnisko. Nie za małe, nie za duże, wygodne i dość ładne.

Okęcie to jest dramat, jakby robione najtańszym kosztem.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @genezy 19 listopada 2019 20:02
20 listopada 2019 08:25

Też mi ciężko w to uwierzyć, może dlatego, że spędziłem tam trochę czasu. A to lotnisko może od paru lat ma jakiś ukryty cel, którego nie znamy. Np. będzie największym w Europie obozem dla uchodźców.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 20 listopada 2019 08:15
20 listopada 2019 08:29

Niemcy mają skłonność do upartego poprawiania procedur, także tych błędnych z założenia. 

zaloguj się by móc komentować

valser @MarcinD 20 listopada 2019 08:25
20 listopada 2019 08:51

To lotnisko to jest "major fuck up". W zartach mowia, ze to ma byc skladowisko odadow nuklearnych, ale to tez moze byc oboz dla uchodzcow. Raz w tygodniu puszczaja pusty pociag na lotnisko, zeby tory nie zardzewialy. Pasy startowe nie spelniaja standardow do ladowania najwiekszych samolotow, przy projektowaniu lotniska nie uwzgledniono tego budowy terminalu przesiadkowego, ze ludzie podrozujacy z dalekich tras bede sie musieli tluc do Tegel i Schönefeld, zeby leciec dalej.

Mysle, ze kazdy kraj ma swojego Tuska. Herszta otorbionego banda zlodziei, cwaniakow i rodzinnych nieudacznikow. I to lotnisko to jest efekt takich dzialan. Przez jakis czas, projekt byl prowadzony przez politykow, a nie inzynierow-projektantow. To jest skadnal na duza skale. Za duzo sie o tym nie mowi, ale np. firmy lotnicze, takie jak Air Berlin utopily w tym projekcie swoje pieniadze, zeby sfinansowac udostepniona im infrastukture do obslugi pasazerow. To sa koszty idace w setki milionow Euro, plus subsydia z EU, ktore sa do tej pory nierozliczone, a czas na przedstawienie rozliczen minal. Plus pieniadze roznych wykonawcow i podwykonawcow takich ja Siemens czy Bosch. Sprawa jest rzeczywiscie gruba, umoczeni sa wszyscy. Nie ma zadnych postepowan, dochodzen w sprawie, bo umoczeni sa wlasciwie wszyscy.

Co sie dzieje z nieuzywana infrastruktura? Ogolnie wiadomo. Porasta najpierw trawa, a pozniej drzewami. Moze jeszcze raz napisze - dekada poslizgu. CHinczyczy w tym czasie wybudowaliby dwa lotniska, od zera, jedno po drugim.

Lotnisko mialo nosic imie Willy Brandta. Rodzina zarzadala zdjecia nazwiska z szyldu.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @valser
20 listopada 2019 08:52

Szwagier jest zbrojarzem i jeździł  kilka do rzeszy razy na budowy. Mówił że takiego burdelu nigdy w Polsce nie widział. Całą budowlankę przejęli Turcy i inni naturalizowani NIemcy , którzy nawet nie wiedzieli jak rysunek zbrojenia trzymać. Stwierdził ,że to nie na jego nerwy. 

A tacy pracowici i zorganizowani, a im się nie chce po budowie latać.

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser
20 listopada 2019 08:58

Dobre, humor poprawiony. Ale mam kumpla inżyniera mieszkającego i pracującego w Niemczech. Otóż ów kumpel pracuje w jakichś  niemieckich jaskiniach i wykłada je jakąś dziwną wykładziną. Nic więcej nie chciał na ten temat powiedzieć, ale dodał w przypływie szczerości, że ma zakaz zatrudniania ciapatych. Więc może z nimi nie jest tak do końca źle?

zaloguj się by móc komentować

valser @Zyszko 20 listopada 2019 08:52
20 listopada 2019 09:03

Ja tez mam takie informacje i doswiadczenia z kontaktow z Niemcami. Jeszcze jedno sie okazalo. Konstrukcja dachu w glownym terminalu jest dwa razy ciezsza niz przewidywano w planach. Wlasciwie jest do rozbiorki. I takie glosy sie juz pojawiaja, zeby to wszystko rozebrac i zaczac od nowa.

To wszystko jest niebezpieczne, bo projekt "Europa" sie zapada w roznych miejscach na naszych oczach. Jednym ze sposobow ucieczki z tej matni moze byc wojna. W ogolnym chaosie takie sprawy jak to lotnisko znikaja z oczu i staja sie marginalne.

Szwajcarska armia juz dekade temu robila cwiczenia pt. co robimy na wypadek rozpadu Unii Europejskiej.

Reasumujac... zdarza sie, ze mam tu kontakt z Niemcami i jak sie dowiaduja, ze jestem z Polski i sie juz troche ze mna oswoja to sobie pozwalaja na rozne komentarze nt. Polski. Pytam wtedy po prostu - jak tam lotnisko Willy Brandta w Berlinie?

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @valser
20 listopada 2019 09:06

Mnie najbardziej przypadło do gustu lotnisko w Kamloops,B.C. ,a to ze względu na obsługę... Kontrola na bramce: -''Ooo,pan z Polski...mam sąsiada Polaka,fajny chłop,jeździmy razem na polowania,grillujemy...Have a nice day. Następny proszę...''

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 19 listopada 2019 19:36
20 listopada 2019 09:55

A ty wiesz, że Śledź Otrębus - Podgrobelski dokładnie takie obserwacje o stosunku szwajcarów do niemców umieścił w "Niegdysiejszych Śniegach, Niegdysiejszych Mgłach". Patron opiekujący się jego praktyką nawet twierdził, że Hitler ich nie zaatakował bo się bał, że polegnie. Interesował cię kto wysłał Śledzia na praktykę rolniczą do szwajcarii, tą osobą był pan Józef Kubica a kasę na wyjazd dostał od wuja i ludowa ojczyzna wymieniła mu całe 20 franków.

To tak dla rozładowania atmosfery.

 

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @valser
20 listopada 2019 10:08

Panie Valser wielki sacun za opis sprawy z lotniskiem...ale bajzel u hajlhitlerów to sprawa stara jak świat... oni tylko mają dobry pijar goebbles nie wziął się z powietrza, znajomy opowiadał, że szwajcarzy w czasach hitlerowskich mieli ubaw obserwujac hitlera no i przysłowiowe jaja kiedy luftwaffe próbowała naruszać neutralność przestrzeni powietrznej Szwajcarii, dochodziło do poważnych starć powietrznych nad samą Szwajcarią, ciekawostką jest fakt, że niemickie messerschmitty walczyły przeciwko szwjacarskim meserszmittom ;-)... zainspirowany hajhitlerowskim bajzlem może coś skrobnę...choćby o systemie dowodzenia niemieckich sił zbrojnych podczas II WŚ... zdaje się, że to chyba z niemckiej armii przyszło powiedzenie, że może być nawet nasr**ne byle w dwuszeregu... ;-) a z tą ripostą lotniskową to kupuję licencję od pana..płatne na konferencji w sznapsach albo kuflach piwa...choć wolę sznapsy ale chyba dogadamy się ;-)

zaloguj się by móc komentować

valser @ArGut 20 listopada 2019 09:55
20 listopada 2019 10:09

To nie jest zadna tajemnica. Kto niby lubi i szanuje Niemcow w Europie? Dunczycy? Francuzi? Austriacy? A moze Polacy?

Niemcy, ktorzy przyjezdzaja do Szwajcarii za lepszym chlebem dobrze o tym wiedza, ale zginaja karki i pracuja po szwajcarsku. Na to wszystko sie naklada ich poprawnosc polityczna, rowniez ta, zwiazana z trauma po drugiej wojnie swiatowej.

Sledz Otrebus mnie nie interesuje.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @genezy 19 listopada 2019 20:02
20 listopada 2019 10:17

panie genezy ktoś pana zrobił w trąbę z tym sztabem generalnym u hajlhitlerów to USA wkomponowało budewherę w sztab swojej armii i konsekwentnie nie pozwala im na nic więcej...w ostatnim roku prezydentury murzyna, murzyn na ich rytualne zapytanie odpowiedział być może a nie stałym tradycyjnym "nie"... radziłbym jednak przyjąc do wiadomości fakt, że niemiecki ordung ma często walor jedynie prezentacyjny a nie użytkowy... co dawało opłakane efekty...

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @ArGut 20 listopada 2019 09:55
20 listopada 2019 10:25

Cesarz niemiecki gości na szwajcarskich manewrach wojskowych. Podchodzi do żołnierza i pyta:

- Jest was pół miliona i doprawdy pięknie strzelacie, ale co byście zrobili gdybyśmy zaatakowali was z milionem żołnierzy?

- Strzelilibyśmy dwa razy i wrócilibyśmy do domu.

Podobno (za Stephenem Halbrookiem) pocztówkowy żart z manewrów szwajcarskich 1912 roku.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 20 listopada 2019 10:09
20 listopada 2019 10:25

OK.

Patrząc na partie polityczne to właśnie sporo liderów, takich liberalnych, w Polsce uważa, ze powinniśmy "gonić niemców". Pojadę nazwiskami: Leszek Balcerowicz, Donald Tusk, JKM.
Moim zdaniem oni wszyscy chcą by Polak był takim "gorszym Niemcem".

Fajnego terminu użyłeś - pracować po szwajcarski. Jak się pracuje po szwajcarsku ? To coś z chodzeniem szwajcarskich zegarków ma wspólnego, czy bardziej "swiss army knife" ?

zaloguj się by móc komentować

atelin @ArGut 20 listopada 2019 10:25
20 listopada 2019 10:34

Po prostu uczciwie na własny koszt.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @valser
20 listopada 2019 11:03

Niemiecki burdel...

Owszem docierają takie informacje. Tu zostało podanych kilka przykładów (aczkolwiek nie wierzę w te bajki o lotnisku), symbolem ma być upadek niemieckiej motoryzacji. Dzisiejsze BMW ma podobno za zadanie jedynie wkurzyć właściciela przed zezłomowaniem bądź tanią sprzedażą na wschód.

Jeśli jest to prawda to ... warto być może przypomnieć naszą dyskusję o PRLu, którą troszkę sprowokowałem. Otóż twierdziłem (i nadal twierdzę) że PRL wcale nie był niewydolny a jedynie przestawiono wajchę. Miano doprowadzić do burdelu w którym plan przemiany ustrojowej byłby naturalny i przede wszystkim porządany. Nowi zarządcy, na czele z Balcerowiczem, mieli  w oczach mas zapodawać jedynie słuszne i właściwe rozwiązania.

I teraz właśnie tą samą historię przerabia się w Niemczech. Ich samochody były naprawdę solidne. Mam też przykładowo wiertartkę udarową Bosha i jest to naprawdę świetny sprzęt, który służy mi  w firmie od dziesięciu lat, działa bardzo dobrze. Oni oczywiście potrafią. Tak samo jak potrafił, jeśli trzeba, przemysł PRL. Tylko że najwyraźniej ktoś uznał że nie musi już tego robić. Że nastała potrzeba degrengolady. Wnioski jak ma się to potoczyć dalej możemy wyciągnąć sami na podstawie lat 80-tych. Może to ucieszy tych wszystkich pisowców ciągle bojących się niemieckiej dominacji...

Tylko że należy pamiętać że ci co trzeba, tak samo jak u nas, nie zostaną poddani żadnej degrengoladzie. Służby specjalne będą mieć dobry sprzęt i bazy. Króre jak można sądzić z różnych skąpych info (np. wyżej wzmianka o jaskiniach) są rozbudowywane. A ich prawdziwa rola, łącznie z Berlińskim lotniskiem, dopiero wyjdzie na jaw. A ten scenariusz oznacza że ... najciekawsze przed nami. Aczkolwiek my w Polsce możemy mieć wtedy swoje problemy. Które sprawią że niemieckie przestaną nas obchodzić...

zaloguj się by móc komentować

valser @smieciu 20 listopada 2019 11:03
20 listopada 2019 11:26

Bosch, Wirth, Siemens to sa prywatne geszefty. Lotnisko to "projekt polityczny". To niemiecka organizacja na poziomie panstwa jest dramat i nie ma co mieszac tych porzadkow. Niemcy to ogromny potencjal, ktory jedzie sila rozpedu od dekad, ale to co robia w sferze publicznej to sa rzeczy lekko nie na temat.

Jesli chodzi o projekty infrastrukturalne to tam sie nic nie dzieje.Zero.

W Szwajcarii pracuja nad projektem, ktory caly cargo-drogowy bedzie przeniesiony po ziemie. Siec podziemnej kolei transportowej na setki kilometrow. To prywatno panstwowa inicjatywa, ktora zawiazaly najwieksze szwajcarskie firmy  Coop, Denner, Manor, Migros z logistycznymi firmami SBB Cargo (koleje), Swiss Post i Swisscom (siec komorkowa). 24/7 pelna automatyczna obsluga ze stala predkoscia 30km na godzine. Wszystko pod ziemia.

https://www.youtube.com/watch?v=r11X-zMF_pc&vl=en

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @valser 20 listopada 2019 09:03
20 listopada 2019 11:33

A najśmieśniejsze, że szwagier był fascynatem Hitlera i jego osiągnięć (jednym jakiego znam). Powiedzieć, że dla niego Niemcy były wzorem porządku to nic nie powiedzieć. .A tu takie zderzenie z rzeczywistością. 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @atelin 20 listopada 2019 10:34
20 listopada 2019 11:56

Ho, ho, ho ... to jest GRUBE założenie jak na PROTESTANCKI KRAJ. I nie nawiązuje tu do Śledzia jak prosił VALSER a do moich kolegów ze studiów, którzy się realizują w Szwajcarii jako EXPAT-ci. Zastrzerzenie, kolegę nawigatora VALSER-a nie pakuję do jednego "wora" z nimi. Kolega nawigator VALSER nie jest pakowalny do żadnego "wora", dla jasności.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @tomasz-kurowski 20 listopada 2019 10:25
20 listopada 2019 11:59

Piękne i zabawne :) A ten pan Stiwen to ten pan Stephen_Halbrook.

zaloguj się by móc komentować

tadman @smieciu 20 listopada 2019 11:03
20 listopada 2019 12:11

Nie wiem czy był to szczery wywiad z małżeństwem z Polski, którzy wyjechało do Niemiec i w Bawarii kupiło budynek i zrobiło w nim hotel, bo była to miejscowość turystyczna. Po ściągnięciu imigrantów okolica stała się nieciekawa i niebezpieczna, ruch turystyczny spadł i podjęli decyzję o sprzedaniu hotelu i wyjeździe stamtąd. Wtedy zainteresowali się sytuacją na rynku nieruchomości i okazało się, że nie jest tak łatwo sprzedać ów hotel, a w okolicy państwo juz zdecydowanie wcześniej wykupywało budynki, remontowało je, aby były gotowe na przyjazd imigrantów. To takie przypomnienie w sprawie tych jaskiń.
 

zaloguj się by móc komentować

atelin @ArGut 20 listopada 2019 11:56
20 listopada 2019 12:16

Wiem i nie pakuję.

zaloguj się by móc komentować

atelin @DYNAQ 20 listopada 2019 09:06
20 listopada 2019 12:27

Ciekawe, że w Kanadzie Michalkiewicza przeczołgali. Have nice day.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @valser 19 listopada 2019 23:17
20 listopada 2019 13:31

Valser jest jeszcze Berlin Szenefeld jak barak z 80 tych. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @valser 20 listopada 2019 08:51
20 listopada 2019 14:23

...ze ludzie podrozujacy z dalekich tras bede sie musieli tluc do Tegel i Schönefeld, zeby leciec dalej.

 

Gospodarz przeholował co do namiarów.  

Lotnisko w trakcie wiecznego remontu czyli BBI jest raptem, no może nie rzutu kamienia ale tuż, tuż od lotniska Schönefeld. Wrzucam namiar na mapkę.

Tegel jak i  Schönefeld miały być zamknięte w kilka miesięcy po rozpoczęciu regularnych lotów z BBI.

zaloguj się by móc komentować

valser @saturn-9 20 listopada 2019 14:23
20 listopada 2019 14:27

Prognozy sa takie, ze tych lotnisk nie zamkna, bo sie odetna od europejskich polaczen. Musieli tam wziac "zegarka" Nowaka i Rycha Petru na konsultantow, no i mieli oczywiscie swoich mozgowcow.

To jest ten sam poziom organizacyjnego pomyslenia co korweta "Gawron". Zbudowalim i zezlomowalim. Przewalili 10 miliardow euro i przewalaja dalej. do tego trzeba calosc ochroniarzami obstawiac 24/7 bo jak nie to tam sobie kloszardzi miejscowke urzadza. Nie ma piekniejszej wizytowki niz to lotnisko.

zaloguj się by móc komentować

valser @ArGut 20 listopada 2019 10:25
20 listopada 2019 14:32

Po szwajcarsku pracowal Narutowicz. Jego projekty, np. w St.Gallen funkcjonuja efektywnie do dzis. Ja sie zastanawiam kto go przekonal i  jakich argumentow uzyl, zeby on swoja robote w Szwajcarii rzucil i zajal sie polityka w Polsce?

No, ale tak juz bywa, ze mozna byc mozgowcem i ekspertem w swojej zawodowej dziedzinie i zupelnym glupcem w zyciu.

zaloguj się by móc komentować

valser @ArGut 20 listopada 2019 11:56
20 listopada 2019 14:45

Protestancki jest kanton Genf, a katolicka jest np. Lucerna. Skads ci gwardzisci papiescy sie biora przeciez? Z katolickiej Polski zadnych gwardzistow nie ma. Katolicki w wiekszosci jest tez kanton St.Gallen. Efekt jest taki, ze np. 1 listopada w St.Gallen jest dzien wolny, a w Appenzell Auserrohoden, albo Zürich ida do roboty. Jak sledziu pojechal na roboty do francuskojezycznej Szwajcarii, to jest zupelnie co innego niz gdyby pojechal do Schwyz, albo Uri.

Bylem niedawno w Scuol, wysoko w gorach. Zeby dojechac do wioski, to trzeba przejechac przez przelecz na 2300mnpm. Tam kilka tysiecy ludzi mowi w swoim retoromanskim jezyku, w takim samym jezyku sa wszystkie napisy w miejscach publicznych, a dzieci w szkolach ucza sie niemieckiego dopiero od 9 roku zycia, jak sie dowiedzialem, po to, zeby sie za szybko i za mocno nie zniemczyly. To ich oczywiscie rowniez ogranicza, bo bez dobrego niemieckiego nie dostaniesz sie na studia i bedziesz zlimitowany na tzw. kariere. Wiekszosc ludzi, lokalsow, zostaje wiec na miejscu i tu sobie organizuje zycie. Lekko nie jest bo w takim terenie nie ma zadnego przemyslu, wielkich gospodarstw, bo wszedzie sa gory. Zostaje wiec dzisiaj turystyka i troche naturalnej gospodarki.

zaloguj się by móc komentować

MZ @valser
20 listopada 2019 15:02

Przyjaciel jest w Niemczech szefem biura konstrukcyjnego-budowlanka-ma już emeryturę,na siłę trzymają go na etacie,nie do uwierzenia co opowiada o ich "fachowości"...

zaloguj się by móc komentować

tadman @MZ 20 listopada 2019 15:02
20 listopada 2019 15:49

A gdzie mają złapać fachowość? Znajomy został w Niemczech i dłuższy czas był na zasiłku, aż znalazł pracę u sporego inwestora jako lotny nadzorca budów prowadzonych na sporym terenie. W rozmowie przyznał szczerze, że było mu dość łatwo dostać tę pracę, bo miejscowym nie chciało się być w ustawicznych rozjazdach.

Ogólnie patrząc to prawdziwych fachowców w obecnych czasach jest bardzo mało. Ktoś pisał tu o zakładach Boeinga, że kompletni i kompetentni fachowcy w tej branży zostali wycięci w latach 60-tych i teraz są specjaliści od jakiegoś fragmentu procesu produkcyjnego, a rządzą tym cyrkiem księgowi i ich wskaźniki ekonomiczne.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @valser
20 listopada 2019 16:41

"24/7 pelna automatyczna obsluga ze stala predkoscia 30km na godzine. Wszystko pod ziemia."

Coś pięknego:)

zaloguj się by móc komentować

smieciu @valser
20 listopada 2019 17:04

Mam kumpla w Szwajcarii pracującego w budowlance. Lubię sobie z nim pogadać. On twierdzi że Szwajcaria niemiecka i francuska to dwa różne światy i stąd różne legendy się biorą. Generalnie wszystko się trzyma dzięki niemieckim Szwajcarom gdzie faktycznie rzeczy ładnie grają. Ale gdy trafisz do francuskiej części, tam gdzie on mieszka to ... trochę czujesz się jak u siebie w Polsce albo nawet gorzej. Improwizacja, prowizorka i ściema tam jest normalką.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tadman 20 listopada 2019 15:49
20 listopada 2019 17:07

To znak czasów. Odkąd prawdziwym towarem jest pieniądz, a praca i jej owoce jedynie jego pokryciem jakość nie ma znaczenia dla wyniku finansowego przedsiębiorstwa. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @smieciu 20 listopada 2019 17:04
20 listopada 2019 17:11

I siedzenie w biurze huk wie po co do 22 - jak we Francji. 

A SPD w Niemczech chce różnicować zasiłek na dzieci w zależności od dochodów rodziny - biedni mają dostać więcej, oczywiście. Czyli będzie coraz ciekawiej w krainie za Odrą.

zaloguj się by móc komentować

valser @Brzoza 20 listopada 2019 16:41
20 listopada 2019 17:34

Do 2030 pierwsza linia zostanie odpalona. Ruch drogowy sie rozladuje. Spadka koszty transportu i zwiekszy sie efektywnosc dostaw. To sie juz dzieje.

https://www.youtube.com/watch?v=8QHwzev997Q

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @valser 20 listopada 2019 17:34
20 listopada 2019 17:38

To chyba potwierdzenie porzekadła, że małe jest piękne. :)

zaloguj się by móc komentować

mooj @MZ 20 listopada 2019 15:02
20 listopada 2019 17:53

ale chyba są działy całkiem nieźle ogarnięte?

tak z nadzieją piszę, w kontekście NATOwskiej inwestycji w Powidzu, realizowanej m.in. przez Niemców

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @atelin 20 listopada 2019 12:27
20 listopada 2019 21:30

Ale kto przeczołgał? Polonia czy ''ymigrejszn''?Władza tam tęczowosocjalistyczna aż strach.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @tadman 20 listopada 2019 17:38
21 listopada 2019 09:36

Tak. Ludzka skala, lżejsza konstrukcja, rozgałęzione, blisko Ludzi, "zwiększy się efektywność dostaw", bezpieczne, nie brudzi tak, zmniejsza stres, ilość importowanych paliw, zapotrzebowanie na moc, zużycie sprzętu poprzez chyba mniejsze drgania, nagrzewanie się w związku z "małą" stałą prędkością wymaganą, mniej kraks, awaryjności i co tam jeszcze :)

zaloguj się by móc komentować

atelin @DYNAQ 20 listopada 2019 21:30
21 listopada 2019 10:10

Służba celna na lotnisku. Sam tak pisał.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @atelin 21 listopada 2019 10:10
21 listopada 2019 10:44

A ,to w Vancouver,tam obsługa śniadożółtoczarna w większości i wytresowana na sztywno.

zaloguj się by móc komentować

valser @tadman 20 listopada 2019 17:38
22 listopada 2019 16:19

Male, niedaleko polozone, znajome, latwiejsze do kontroli. 

Jasr jeszcze jedna rzecz, ktora tu mozna zauwazyc, ktora jest tym co robil tutaj Narutowicz.  Ta robota po szwajcarsku. Sa takie dziedziny, struktury, problemy, ktore nie wymagaja zadnych reform przez dekady, czy nawet stulecia, bo raz wprowadzone do dzis perfekcyjnie dzialaja. Nie trzeba ich zmieniac, czy wymieniac. 

Jesli ktos juz sie przywiazal do idei postepu, to dla normalnosci jest stracony, tym bardziej, ze do glowy mu nie przyjdzie, ze przyjmujac takie zalozenie logicznie musi zalozyc rowniez regres. No, ale to dlaposyepowej glowy jest za wiele. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @valser
25 listopada 2019 14:02

Z dzisiaj:

https://www.onet.pl/kultura/okradziono-muzealny-skarbiec-augusta-mocnego-w-dreznie-straty-na-blisko-miliard-euro/1j27syw,ddf42670

Miliard euro!

A z budów niemieckich, które śledziłem z zapartym tchem warto dodać operę w Hamburgu.

Dech zapierały poślizgi w czasie realizacji i budżecie.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @betacool 25 listopada 2019 14:02
25 listopada 2019 16:12

mam nadzieje, ze to ktos z naszych rodakow zrobil. Ich trzeba jeszcze przez trzy stulecia lupic z aut i ojro, zeby skompensowac straty z XX wieku. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Winkelried 26 listopada 2019 00:02
26 listopada 2019 08:19

Sami? Nie mieliby kim. I to od dłuższego czasu. Rok 68 zaczął się mścić już w latach 90'.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Grzeralts 26 listopada 2019 08:19
26 listopada 2019 09:43

'68 czyli rok komandosów? Joschka F. i inni z lewackiej stajnii augiaszowej?

Na osi czasów nastał wnet ten osobliwy rok '89. Kanty stołów wyszły z czasem. 

 

Bezkrwawe zburzenie muru spowodowało przefastrygownie wielu biografii. Byli czynownicy zza biurka we wschodnich resortach siłowych poszli w kapitalizm. Perspektywa 'kwitnących krajobrazów', kasy do zajumania, kontakty właściwe i rozeznanie słabości systemu.

 

Przetarg na budowę lotniska wygrały firmy młode i prężne. Zwycieżca w branży budowlanej scedował wykonanie dzieła na inne firmy z branży. Podwykonawca na firmy obce jezykowo... Łańcuszek dobrych intencji i rozmytych odpowiedzialności. W radzie nadzorczej zasiadł socjaldemokratyczny kwiat regionalnej hierarchii władzy. 

 

W trakcie odbioru budowy wyszło szydło z worka. Instalacja p-poż. działa ale wadliwie...  Ale kto spieprzył taki szczegół? 

Inspekcja odbioru miała w pamieci fajczące sie lotniko w D. 17 zejść oraz 88 rannych.

 

STOP dla megaprojektu BBI.  Deutsche Wirtschaft...

zaloguj się by móc komentować

valser @Winkelried 26 listopada 2019 00:02
26 listopada 2019 10:04

To co to jest to lotnisko w Berlinie? Pomnik niemieckiego "niechcenia"? Frankfurt to jest logistyczny fuckup. Jak ktos sie we Frankfurcie przesiada i ma godzine, zeby sie przemiescic miedzy terminalami, to musi miec czas na 10km jak Eliud. Inaczej niewyrobka. Napisac, ze "Frankfurt hula", to jest male nieporozumienie. Chyba pan tam nigdy nie byl. Wiekszy burdel jest tylko na Heathrow i wlasciwie tylko JFK w Nowym Jorku to przebija. 

Niech pan sobie sprawdzi ile razy Lufthansa strajkowala w 2018 roku?  Oni przepisuja swoja historie w kierunku "hiszpanska precyzja i niemiecki temperament". 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @saturn-9 26 listopada 2019 09:43
26 listopada 2019 10:04

Oni wiedzą, kto i jak budował. Na tyle głupi nie są, żeby to puścić do eksploatacji.

zaloguj się by móc komentować

tadman @valser 25 listopada 2019 16:12
26 listopada 2019 10:09

Poślizgi stąd, że nie dostał się do żłobu ten kto miał. Z drugiej strony przy nieustajacej budowie można do budżetu wsadzić rzeczy, które nie mieściły się w pierwotnym preliminażu, a to przebudowa sieci energetycznej (tu jakieś tłumaczenia), zmiany w zabudowaniu sceny i widowni (akustyka) itp.

zaloguj się by móc komentować

valser @tadman 26 listopada 2019 10:09
26 listopada 2019 10:18

Mozna to na rozne sposoby tlumaczyc i usprawiedliwiac, tylko po co? 

Daxing w Pekinie. 4.5 roku., 4 pasy, docelowo siedem, architektoniczny majstersztyk, a nie bunkier jak z lat piecdziesiatych. Analiza porownawcza rezultatow i dziekuje panstwu za uwage. 

 Tego projektu nie potrafili zrealizowac i to jest beka po calosci. Deutsche Wirtschaft. Kontynuuja chlubne tradycje pieknych mundurow Hugo Bossa, ktore zamarzaly pod Stalingradem. 

Mala rzecz, a cieszy. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 26 listopada 2019 10:18
26 listopada 2019 13:03

Gubi ich cały czas to samo: tryumf idei nad rozsądkiem. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @valser
27 listopada 2019 13:17

Nieco OT ale dla gospodarza powinno być ciekawe. Może się przydać dla ewentualnie dalszych przyczynków o Chinach.

 

Wenn Sie also das Geld nicht zurückbekommen, was ist der Unterschied zwischen dem Bau eines Flughafens in China, den niemand braucht, oder einem Verlust in Venezuela? 

http://www.dasgelbeforum.net/forum_entry.php?id=503182 

zaloguj się by móc komentować

valser @saturn-9 27 listopada 2019 13:17
27 listopada 2019 14:57

taa... lotnisko "niemand braucht" realizuje sie od przeszlo dekady w Berlinie.

zaloguj się by móc komentować

genezy @Grzeralts 26 listopada 2019 13:03
27 listopada 2019 20:07

Oni po wojnie stali się rozsądni: nie otwierają lotniska bo myślę, że Amerykanom się to nagle przestało podobać. Nie po to Ameryka zabrała się za ocean światowy, żeby towary chińskie były transportowane w inny sposób (dlatego zaczeli budowę, ale nagle okazało się, że jednak to nie jest w smak Amerykanom i jej nie kończą).

-Dowody! 

genezy: -OK- proszę mi wyszczególnić produkowane w Niemczech samoloty wojskowe, ew. samoloty pasażerskie.

-eee... Airbus to jednak nie jest samolot niemiecki, składak z Tuluzy, silniki off-shore, ten tego, panie...

genezy: -Nie ma? Niemożliwe...lelele.  OK- Mogą być ewentualnie silniki do tych samolotów. 

-Kurna- jednak szwaby mają kryze... no no, kto by się spodziewał... Chuj strzelił CPK- wybudować wybudujemy, ale takiego wała jak otworzymy...

genezy: ghy ghy ghy...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować