-

valser : Bramki strzelone na wyjeździe liczą się podwójnie

Et qui non habet, vendat tunicam suam et emat gladium, czyli o formowaniu lub/i formatowaniu

Wspomniałem już o tym parę razy, że każdy tekst pisany w reakcji ze swojej natury jest słaby, bo spóźniony co najmniej o jeden takt. Poza tym nie jest w żaden sposób twórczy i rozwijający bo temat jest zarzucony, zwykle przez wroga, i trzeba do niego szybko dorobić strategię i taktykę, żeby nie znaleźć się w pułapce czy na manowcach.
W związku z tym częściowo będę polemizował o tym co pisał Krzysztof (tym nieszczęsnym koziorożcu alpejskim) i jeszcze bardziej nieszczęsnej olimpiadzie - ceremonii otwarcia, skandalom, rzekomym i rzeczywistym, oraz moim komentarzom ztym związanym, które znalazły podsumowanie w notce blogera o nicku Autobus117.
Ja się nie będę odnosił bezpośrednio do opinii, bo każdy tam jakąś opinie na każdy temat ma i każdemu wolno. Mnie interesuje bardziej w jaki sposób różni spryciarze próbują wywrzeć presję, używając różnych „racjonalnych” argumentów, podbitych dodatkowo jakimiś „moralnymi” wspornikami.
W związku z tym, że nie oglądałem otwarcia w telewizji, a widziałem już tylko sfabrykowane zestawienia i sugestie co tam się w tym Paryżu odstosunkowalo, to tylko przez to nie jestem w stanie już ocenić akcji, jeśli nie widziałem jej bezpośrednio.
I wszystko co zobaczyłem to było już zinterpretowane i zmanipulowane. Nie widzę więc powodu, żeby monterkę, na której u góry widać jakiś francuskich pajaców, a pod spodem reprodukcję obrazu sprzed kilku wieków uznać za prawdziwą, a nie zmanipulowaną.
Dokleiłem obrazek z hokeistami, ale jakby to był ostatni mecz w playoffach i dokleiłbym do tego Ostatnią Wieczerzę, to palantoza byłaby mniej więcej taka sama jak te francuskie cudaki z obrazem z Wieczerzą.
Ta monterka jest bezsensowna w każdej konfiguracji i z mojej perspektywy patrząc, trzeba mieć już mocno zmodyfikowaną percepcję przez zmanipulowane medialne przekazy, żeby kupować taki bullshit w jakiejkolwiek formie i konfiguracji.
Teraz ta baba ze śpiewającą głową pod pachą. Tu nie ma żadnych przenośni, analogii, jest tylko czysta dosłowność. To jest właśnie francuska rewolucja. Takich montaży nie było ani na olimpiadzie w Soczi (tam była ruska wizja świata), ani w Pekinie, gdzie lokalny folklor i kultura zdominowały przekaz.
Tu mamy ewidentnie zgilotynowaną głowę w peruce, lekko krwią ociekającą, która śpiewa. Wypisz wymaluj scena z 1793 roku, kiedy królowa Maria Antonina miała odzielona głowę od tułowia, a publika zamiast klaskać, to trzaskała swoimi mini gilotynkami na znak aplauzu. Francuski folklor. W USA, w Rosji, ani w Rio takie akcje nie będą wmontowane w show, bo nikt takiego kontekstu odzielania głowy od tułowia nie rozwinął na taką skalę jak Francuzi, którzy zdecydowali, że trzeba się tym przed światem pochwalić.
Wracając teraz do tej konstelacji, którą ktoś przedstawił jako wzorzec dla Ostatniej Wieczerzy. Potraktujmy to dosłownie - to francuskie skrzyżowanie burdelu z domem wariatów. To mi też pasuje jak najbardziej do francuskiej kultury, która nadal chce przodować i wskazywać, jak każdy rewolucja” kierunek rozwoju świata. To jest do niczego wcześniej nie podobne, jeśli się zestawi ceremonię otwarcia z innych igrzysk. Tutaj cel został osiągnięty. Ekipa jest popieprzona ponad ludzkie pojęcie i prowadzi w stawce wariatów i degeneratów z dużą przewagą. Ciekawe może by to, kto ich będzie chciał w przyszłości prześcignąć?
Jeśli miałbym już szukać jakiś analogii w dziełach sztuki wizualnej, do czego ta ekipa z francuskiej kolacji jest podobna, to przychodzi mi do głowy tylko jeden obrazek - ruchomy. Obie ekipy wykazują znaczące podobieństwa. I myślę, że moje zestawienie jest bardziej adekwatne niż to w wizerunkiem Ostatniej Wieczerzy. No i do tego atmosfera i muzyczka się zgadzają.
 

Ekipa z kolacji


Na koniec pozostał do omówienia case z algierską bokserką, bo ta wygląda jak facet i bije jak facet. Wrzucałem filmik z chińską mistrzynią w podnoszeniu ciężarów, która wygląda jak facet i dźwiga jak facet - 180kg w podrzucie. I co? Nikt nie wyskoczył z komentarzem, że trzeba ja zdyskalifikowac, bo to facet? No jasne, że nie bo ja jej nie zestawiłem z jakąś lipą, która narzeka, że została pobita w podrzucie o 40kg.
Nie ma monterki i manipulacji, to znaczy, że nie ma też tematu.
Wydaje się, że wszyscy mają w głębokim anusie dekaracje przedstawicieli MKOl. w sprawie płci sportowców, zwłaszcza w kontekście tej boksserki z Algerii.
Tu już nie da się nikomu nic wytłumaczyć. Monterka poszła w świat i każdy na tej podstawie się już tylko oburza.
Tymczasem na tej olimpiadzie to pracuje chyba ze stu Stanowskich, którzy wkręcają publikę tak, jak on wkręcał Stonogę. Protestują w tej sprawie oficjele MKOl i usiłuja prostować narrację, no, ale to ci monterzy musieliby pokazać kulisy manipulacji, żeby część publiki się zmitygowała ze swoimi głupotami.
Ladies and gentelmen, quiet please. Sir Mark Adams z komitetu Olimpijskiego -

https://www.facebook.com/reel/963129345501239
I to byłoby na tyle.


Cofnijmy się teraz trochę w czasie, do eventu z 2016 roku, na otwarcie tunelu Gotharda.
To z czym mamy do czynienia w internetach nawiązuje przede wszystkim do niezrozumienia historii i szwajcarskich kontekstów z tym związanych i masowa internetowa bulwersacja tylko z tym mi się łączy.
Z czym nie łączy się napewno? Ano z tym, że historia szlaku szlaku przez Alpy, który był już znany w czasach starożytnych jest w tych interpretacjach nieobecna, że przejście przez przełęcz Gotharda, to była jedyna droga handlowa łącząca Mediolan z Augsburgiem.
W pewnym momencie w tym przedstawieniu mamy dyliżans, który na pewnym etapie rozwoju tego szlaku komunikacyjnego był w użyciu.
Mamy w przedstawieniu robotników, którzy poruszają się wolno rytmicznie i do przodu, tak jak ekipa, która drążyła tunel. Mamy fruwającego anioła, mamy też jakieś beboki i niezydentyfikowane „złe duchy”, ale trzeba pamiętać, że ta kilkunastoletnia walka ze skala pochłonęła też swoje ofiary i nie wszystko się układało jak w bajce. Może jakoś to trzeba było pokazać.
Na koniec show wszyscy się cieszą, chór śpiewa „Gloria!” i przejeżdża pierwszy pociąg.


No, a teraz najlepsze... koziorożec alpejski, który rzekomo symbolizuje tam diabła w tym przedstawieniu jest jednoczesnie od wieków w Szwajcarii symbolem wytrwałości, spokoju, cierpliwości, równowagi, sprawności i umiejętności przetrwania i adaptacji w ektremalnych warunkach. Jego umiejętności wspinaczkowe są legendarne. Kanton Graubünden ma go w swoim herbie, ale ten symbol jest obecny w wielu miejscach w Szwajcarii.
Jednoczesnie ten symbol siły, wytrzymałości i woli życia został niemal całkowicie wytrzebiony przez przez człowieka. I gdyby nie wysiłki kilku miłośników przyrody, przestępców i – choć to paradoksalne – pasji do polowań królów włoskich, w szwajcarskich górach nie byłoby dziś koziorożców.

Szwajcarskie znaleziska archeologiczne pokazują, że koziorożec skolonizował Alpy na początku ostatniej epoki lodowcowej, ponad 20 000 lat temu. Od końca epoki lodowcowej pozostałości koziorożca zostały odnalezione także w jaskiniach na Płaskowyżu Szwajcarskim. Koziorożce podążały za cofającymi się lodowcami w kierunku Alp. Istnieją pozostałości koziorożców z epoki brązu w różnych siedliskach, na przykład w Lai da Ova Spin na skraju Szwajcarskiego Parku Narodowego. Podczas wykopalisk w latach trzydziestych XX wieku archeolodzy odkryli m.in. kość koziorożca zawierającą krzemienny grot strzały. Niewątpliwy znak, że już wtedy ludzie polowali na koziorożce. Ötzi, niedawno odkryte zmumifikowane i zamrożone ciało alpejskiego wojownika, który żył mniej więcej w tym samym czasie, w treści żołądkowej i jelitowej miał ślady mięsa koziorożca.

Koziorożce nie są zwierzyną płochliwą, dlatego łatwo się na nie polowało. To była jedna z przyczyn, dzięki której gatunek stanął na skraju wyginięcia już w XVII wieku.
Ludzie zakładali swoje siedliska coraz wyżej w górach i intensywnie polowali na łatwą zwierzynę. Upowszechnienie broni palnej, niesprzyjające warunki pogodowe i związane z nimi nieurodzaje dodatkowo przyczyniły się do intensywnych polowań na koziorożce. Wycinano lasy, pastwiska zwierząt domowych powiększały się coraz bardziej w góry, znacznie zawężając tym samym siedliska zwierzyny wysokogórskiej. Przesądy również tutaj odegrały rolę. Koziorożec służył jako chodząca apteka. Mówiono, że prawie każda część ciała ma właściwości lecznicze. Oprócz krwi, szpiku kostnego i śledziony używano rogów jako afrodyzjaków i substancji mającej zapewnić osobie ludzkiej cechy tego zwierzęcia. Mimo surowych zakazów polowań na koziorożca ustanowionych w kantonie Graubünden już w 1612 r., koziorożec alpejski wyginął już w 1640 r. W 1809 roku w Valais zastrzelono ostatniego koziorożca w Szwajcarii.

W rejonie Gran Paradiso, pomiędzy Doliną Aosty a Piemontem pozostała ostatnią ostoją koziorożca alpejskiego. W 1821 roku Król włoski Wiktor Emmanulel II wprowadził i egzekwował przepisy ochronne wynajmując do tego zajęcia również byłych kłusowników, którzy znali różne sztuczki swoich kolegów. Tylko król miał prawo polować na króla gór. Koziorożec przetrwanie w Alpach zawdzięcza więc również królewskiej pasji do polowań. To skutkowało tym, że ​​pod koniec XIX wieku na królewskich terenach łowieckich przebywało około 3000 koziorożców.

Od połowy XIX wieku rozpoczęto wysiłki mające na celu ponowne wprowadzenie koziorożca na inne obszary regionu alpejskiego. Nie powiodły się próby osadnictwa prowadzone przez mieszkańców wiosek z mieszańcami koziorożca i kóz domowych.

Z okazji uroczystości otwarcia tunelu Simplon 16 maja 1906 r. prezydent federalny Ludwig Forrer skorzystał z okazji i poprosił obecnego króla Włoch Wiktora Emanuela III o dostarczenie kilku koziorożców. Ta prośba pozostała bez odzewu.

Zawiązała się wtedy grupa ludzi, która postanowiła, że zwierzęta zostana zdobyte podstępem. Pewien właściciel hotelu z St. Gallen, miłośnik natury i zwierząt, Robert Mader, skontaktował się listownie z Josephem Berardem z Aymavilles. Berard pochodził ze znanej dynastii kłusowników z Doliny Aosty. Panowie się dogadali i 22 czerwca 1906 roku Joseph Berard dostarczył do Martigny parę jelonków, a 30 lipca kolejnego jelonka. Zwierzęta natychmiast przewieziono do parku dzikiej przyrody imieniem Piotra i Pawła w St. Gallen (park istnieje do dziś i jest dużą atrakcją), gdzie początkowo karmiono je z butelki mlekiem, a później świeżym sianem górskim. W latach 1906–1933 do St. Gallen dotarło łącznie 59 przemyconych jelonków z Doliny Aosty.

Pierwsze jelonki urodziły się w St. Gallen w czerwcu 1909 r., a dwa lata później pierwsze pięć zwierząt wypuszczono na wolność na obszarze łowieckim Graue Hörner w Weisstannental. Ponieważ jedna z kóz była w ciężarna,  to wkrótce potem, 18 czerwca 1911 r., urodził się pierwszy płowy koziorożec na wolności od czasu jego wyginięcia w Szwajcarii.

20 czerwca 1914 r. zwierzę heraldyczne z Graubünden powróciło do swojego regionu/kantonu, a półtora miesiąca później utworzono tam pierwszy park narodowy w Szwajcarii.

Szacuje się, że dzisiaj w Szwajcarskim Parku Narodowy żyje około 300 koziorożców, a w całych Alpach żyje prawdopodobnie około 40 000 zwierząt. Uratowanie koziorożca to historia sukcesu bez precedensu, niespotykana na świecie. Szwajcarzy są bardzo z tego dumni. Dzięki odważnej interwencji kilku wizjonerów, ludzi na bakier z prawem i królewskiego zamiłowania do polowań ten gatunek zwierzęcia został uratowany przed wyginięciem.

Koziorożec alpejski jest po blisko czterystu latach znowu żywym symbolem krainy, w której był tylko na godłach i herbach, ale nie występował już w przyrodzie.
Ciekawym akcentem jest to, że koziorożec alpejski jest również elementem heraldycznym istniejącej od IV wieku naszej ery diecezji/biskupstwa w Chur, które swoim terytorium obejmuje również kantony Uri i Niederwalden, czyli miejsca gdzie przekopany jest tunel św. Gotharda.
 



Pozostaje więc teraz specjalistom od symboliki dopisać jakaś erratę do historii koziorożca, Kościoła albo diabła. Jak się rozglądam to widzę, że są ludzie, ktorzym jest to wszystko jedno.

 



tagi:

valser
8 sierpnia 2024 00:35
93     2941    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

orjan @valser
8 sierpnia 2024 02:57

Sprawa jest nie do obrony. Jej istota polega na tym, że gospodarz igrzysk podjął się powitania gości. Był więc zobowiązany tak powitać, aby żadnego z gości nie urazić. To jest kwestia elementarnej kultury gościnności. Kultury tej zabrakło.

Jeżeli Francja chce się światu przedstawiać w całej swej rozpiętości, to ma do tego okazje, niż przyjmowanie gości. Nie ma znaczenia, kto tam konkretnie wylazł z szafy i powszechnie (bo wobec wszystkich na świecie!) przedstawił się swoim coming out'em. Obowiązkiem Francji było zadbać, by każdy czuł się przez Francję należycie powitany. Powitanie zawsze ocenia gość, a nie gospodarz.

Dopuszczenie do choćby tylko ewentualnych skojarzeń pewnych treści powitania w treściami przez kogoś chronionymi jako dla niego symboliczne oznacza, iż powitanie było umyślnie chamskie i wrogie. Dlatego usprawiedliwianie przypadkową niezręcznością, lub krytykowanie cudzej nadwrażliwości, są nie do przyjęcia. Podobnie nie do przyjęcia jest bagatelizowanie, że może nie wszyscy poczuli się urażeni, a niektórzy,  rozumniejsi (rozumem-mniejsi), to nawet poczuli się dowartościowani. Jeśli nawet, to tak naprawdę w czym zostali dowartościowani, co ich ubogaciło?

Jeżeli zaś chodzi o bokserki i co kryją w sobie, to pojęcie fair play nie zakłada promocji przewag nienaturalnych. Zakłada wyrównanie wszystkim współzawodnikom ich szans naturalnych. Przedmiotem oceny ma być praca, talent z losowym czynnikiem szczęścia, a nie promocja wydolności nienaturalnych. W tym sensie, w tych bokserkach mieści się też dodatkowa metoda oceny uroczystości powitalnej.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser
8 sierpnia 2024 05:36

Ja czegoś w tej polemice nie rozumiem. Wszyscy wiemy, że Francuzi, a zwłaszcza elity są antykatolickie, że nienawidzą zdrowej nauki, że są pyszałkowacu, że są egoistami (to wspomnienia wielunludzi z obozów hitlerowskich z ostatniej wojny), że są dewiantami i zboczeńcami (znsjima Wietnamka mojego kolegi tam żyjąca, powiedziała, że Francuzi  praktycznie nie seksują się normalnie, tylko uprawiają sodomię, że stosunek analny jest podstawą francuskiej "miłości").

M8żna by tu wymienić jeszcze wiele ich chorych zachowań (jak walka z digurkami Matki Boskiej) ale to nie ma sensu. Po prostu wszyscyvwiemy, jacy są Francuzi i w czym gustują. 

A skoro tak, to dlaczego się oburzamy? Dlaczego w ogóle to komentujemy i tym się zajmujemy? Coryllus wiele razy pisał, że komentowanie każdej głupoty lewicy, każdego jej zboczenia to tak naprawdę promocja lewicy. I tym się zajmuje ta polska prawica PuS i Konfa. Skutek jest widoczny.

Po co więc lansujemy tu na SN lewackość francuską i ich chore upodobania.

Olać to. Zamilczeć. Po co się zajmować g***em?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 sierpnia 2024 05:36
8 sierpnia 2024 06:04

Komentjemy to, bo większość z nas jest reaktywna, a nie produktywna. I tego nie sposób zrozumieć. Ja też się oburzyłem i też mnie to zirytowało, ale zareagowałem, przepraszam, że się pochwalę, twórczo. To nikogo nie zainteresowało, bo pragnienie serfowania na fali oburzenia, jakby napisał jakiś zdolniejszy autor,  jest przemożne. Muszę jednak przyznać, że z tego oburzenia i wycofania się sponsora wynikło to, że oni zaczęli się mitygować i tłumaczyć jakąś ucztą Apolla, ale to nie zmienia faktu, że była kobieta z uciętą głową i inne idiotyzmy. Zmierzamy do misteriów eleuzyjskich i pożerania niemowląt. Tyle, że to nie będzie żaden koniec cywilizacji, jak się wydaje "oburzonym", co siedzą przed telewizorami. No chyba, że naszej, jeśli nie ruszymy tyłków. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 8 sierpnia 2024 06:04
8 sierpnia 2024 07:02

No tak. Ale ludzie często mylą "ruszanie tyłków" - przepraszam - z chrzanieniem, czyli wyrażaniem oburzenia. Na bolszewików też się oburzalu, a powinni do nich strzelać. To jest prawdziwe "ruszanie tyłków". A jak nie mamy broni, to trzeba skonstruować taką broń, która ich zabije. 

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 8 sierpnia 2024 02:57
8 sierpnia 2024 07:21

Mysmy tutaj juz postawe Francji, w kontekscie do Polski i katolickiej kultury w miare dokladnie omowili. Jak ktos liczyl na to, ze bedzie ze strony rewolucji jakis olimpijski savoir vivre, to znaczy ze ma swoj swiat i zyje w obledzie takim samym, jak nasi rodacy sprzed trzystu lat co uczyli sie francuskiego i jezdzili do tego rzekomego lepszego swiata sie cywilizowac. Wracali stamtad z syfilisem i infekowali lokalny swiat.

Ja moze jeszcze raz to napisze, bo widze, ze to nie wybrzmialo. Otwarcie olimpiady bylo francuskie i po widzianych fragmentach mozna sie jorgnac, ze to sa szmaciarze, ktorzy nie potrafia sie zachowac. Natomiast oburzanie sie na przygotowane przez nie wiadomo kogo combo nie wchodzi w gre, przynajmniej u mnie. Nie ma szans, zeby czyjas sugestia namowila mnie do tego, zebym w tej bandzie dziwolagow zobaczyl Ostatnia Wieczerze i dolaczyl do ogolnego choru swiecie oburzonych.

Caly ten olimpijski szum sluzy kacapom, ktorzy sa juz trzecie kolko poza obiegiem i mysle, ze oburzeniem publiki to oni steruja, chcac nam powiedziec, "popatrzcie na ten zgnily upadajacy zachod", ktory upada kolejny raz i upasc nie moze, za to Putin chce nas i wszystkie "tradycyjne wartosci" uratowac. Tymczasem wojna na Ukrainie trwa, a my tu dyskutujemy zlamasow Francuzow.

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 8 sierpnia 2024 05:36
8 sierpnia 2024 07:24

Ja ich nigdzie nie lansuje no i sie nie oburzam. Moge sie tylko dziwic, ze ktos znalazl czas, zeby tej szajs ogladac. W sytuacji braku dostepu do innych rozrywek moze bym to jeszcze zrozumial, a tak trzeba to uznac za ekstrawagancje.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 8 sierpnia 2024 06:04
8 sierpnia 2024 07:33

Czyli jednak mozna nie brac udzialu w konkurencji surfowania? Mozna nie pic krwi cieknacej z odcietej glowy i robic sobie naszyjnika z wyprutych wnetrznosci? Ja wlasnie staram sie to robic, ale widze, ze w oczach innych lepiej bede wygladaj w chorze.

Francuzy juz to wszystko dawno temu przecwiczyly i sa dumni ze swojego wkladu w tzw. Kulture europejska, a my sie na to oburzamy, ale akceptujemy Karte Praw Czlowieka i Obywatela. W tej chwili wykreowana alternatywa wyglada tak, ze mozemy sobie wybrac miedziy francuskim obledem i polska schizofrenia. Ja sie nie pisze ani na pierwsze, ani na drugie rozwiazanie.

Odmawiam sugestiom, ktore forsuja teze, ze jakas gruba locha z blyszczacym wiencem jest glowna postacia Wieczerzy i ze alpejski koziorozec, to jest symbol diabla. Moze to sie komus skleja w glowie. Mnie sie nie skleja i juz.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 8 sierpnia 2024 07:33
8 sierpnia 2024 07:52

Z tym widzeniem diabła to masz rację. Znam kilka osób, które wszędzie doszukują się znaków satanistycznych. Nawet w moim ubiorze...:). Można tylko wzruszyć ramionami i iść dalej, bo tłumaczyć mi się niczego nie chce takim obłąkańcom - strata czasu. Tłumaczyć można ludziom normalnym.

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 8 sierpnia 2024 07:52
8 sierpnia 2024 08:11

Stycznosc z medialnymi produkcjami to jest dzis gwarancja dezinformacji i wejscie w obcy system nastawiony na zmiane postrzegania oczywistych spraw. Przy emocjonalnym, mentalnym i duchowym rozchwianiu efekt jest taki, ze z prostych sytuacji nie da sie wyciagnac sensownych wnioskow. O to w tym wszystkim chodzi i ja te ostatnie eventy traktuje wlasnie w ten sposob - ktos chce, zeby w koziorozcu alpejskim zobaczyc diabla, w zgrai popaprancow Jezusa i Apostolow, a w algierskiej bokserce faceta. To jest droga do zaburzen poznawczych moim zdaniem, a jak sie odpowiednio wyroi ludzi podobnie postrzegajacych to jestesmy na autostradzie do paranoi indukowanej.

Dezinformacyjnie jestesmy obrabiani codziennie, a jak latwo ludzie daja sie nabierac pokazuje monterka Stanowskiego na Stonodze. Musza potem uruchamiac mechanizmy wyparcia, albo szukac w sposob maniakalny argumentow, ze ta cala mistyfikacja, to jednak ich prawda.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @valser
8 sierpnia 2024 09:26

" Caly ten olimpijski szum sluzy kacapom, ktorzy sa juz trzecie kolko poza obiegiem i mysle, ze oburzeniem publiki to oni steruja, chcac nam powiedziec, "popatrzcie na ten zgnily upadajacy zachod", ktory upada kolejny raz i upasc nie moze, za to Putin chce nas i wszystkie "tradycyjne wartosci" uratowac. Tymczasem wojna na Ukrainie trwa, a my tu dyskutujemy zlamasow Francuzow". 

W dyskusjach o to w pierwszym rzędzie chodzi, więc trafiłeś celnie Valserze.Ja to oprawiam w ramki. Orjan ma rację,że zabrakło Francuzom kultury! Ale system wartości i wyścigu w tych dzisiejszych idiotyzmach ma głęboko gdzieś kulturę...

Tak mi się przypominają słynne słowa Henryka IV Nawarskiego. „Paryż wart jest mszy”. W żadnym wypadku!... A przedstawienie Olimpijskie użyte zostało znów do celów mąceniu w głowach i skierowane do miliardów ludzi z nową ofertą ,cokolwiek to dla niektórych znaczy...

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 8 sierpnia 2024 09:26
8 sierpnia 2024 09:44

Francuzi z degeneracji i dekadencji uczynili dawno temu swoja misje cywilizacyjna, ktora kacapy wykorzystuja w zaleznosci od potrzeb. Dzisiaj jest to paliwo dla Putina, ktory moze mowic o upadku obyczajowym zachodniego swiata, ale jak sie wajcha przestawi, to bedzie z tego ideal nowoczesnosci do ktorego trzeba z calych sil dazyc.

Dac sie wkrecac w ta narracje to jest demonstrowanie zaburzen poznawczych i zwykla slabosc. Ja na te bzdury jestem odporny i z pewnym zdziwieniem notuje, ze bloger Autobus117 chcialby mnie widziec jako kogos, kto w groteskowym przedstawieniu z otwarcia olimpiady zobaczy Ostatnia Wieczerze.  To jest moje glowne przewinienie, ze w tym szajsie nie zobaczylem tego co inni dostali w memach i polepionych zdjeciach. W tym samym tygodniu Stanowski zmanipulowal Stonoge tak, ze ten w koncu wyszedl na ostatecznego durnia, ktorym dla mnie byl od zawsze.

Jedyne swiatelko w tunelu w tej chwli jest takie, ze nasza polska bokserka Julia Szeremeta bedzie walczyc w finale z jedna z tych rzekomo kontrowersyjnych bokserek. Wyglada na to, ze ona nie wymieknie i nie peknie jak inne zawodniczki wczesniej i spusci w finale zwykly lomot, bo w sumie na tym boks polega.

https://sport.radiozet.pl/paryz-2024/julia-szeremeta-powalczy-o-zloto-polka-w-finale-igrzysk-olimpijskich

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 8 sierpnia 2024 07:21
8 sierpnia 2024 09:46

Coz,...

...  pozostaje  mi  sie  tylko  z  Toba  zgodzic  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 8 sierpnia 2024 09:26
8 sierpnia 2024 09:54

Pardon,...

...  Pani  Seleno,  Franki  -  w  swej  masie  -  NIGDY  kultury  NIE  MIELI...  i  nadal  nie  maja,  co  wszem  i  wobec  poraz  n-ty  zostalo  okazane  !!!

zaloguj się by móc komentować

valser @Paris 8 sierpnia 2024 09:46
8 sierpnia 2024 10:01

O nieobecnych od dekady kacapach na olimpijskich arenach, ale rowniez na innych sportowych eventach, w tym np. nieolimpijskim karate nikt wlasciwie nie mowi. To juz jest cala genereacja sportowcow, ktorzy sa wykluczeni z miedzynarodowej rywalizacji. Dekada w zawodowym sporcie to duzo. Tysiace ludzi stracilo bezpowrotnie swoja szanse  zrobienia wyniku na skale miedzynarodowa i nigdy juz jej nie dostanie, bo wiek limituje tutaj rezultaty. To musi kreowac frustracje i demotywowac do treningu, stawiajac sens istnienia calej branzy, ktory dekade temu byl, a dzisiaj go nie ma.

Czy rzeczywiscie kacapy nic z tym nie chca zrobic i ze im pasuje biernie sie temu wykluczeniu przygladac? Nie sadze.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 8 sierpnia 2024 09:44
8 sierpnia 2024 10:07

A Szeremeta to ukraińskie nazwisko...:). Ona jest Polką ukraińskiego pochodzenia...:) i może dlatego zaszła do finału.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 8 sierpnia 2024 09:44
8 sierpnia 2024 10:11

"Francuzi z degeneracji i dekadencji uczynili dawno temu swoja misje cywilizacyjna, ktora kacapy wykorzystuja w zaleznosci od potrzeb." dodam,ze nie tylko Francuzi,tak po sprawiedliwości.Przekaz Olimpijskiego otwarcia prawdę mówiąc nie jednego zbulwersował. Sceny i nawiązanie do Rewolucji francuskiej uległy także transformacji z przekazem- walenia jak w bęben tatarski aby zohydzić świat chrześcijański. Nie pasuje nic tym prostakom...z niewyobrażalną kasą...Znudziło im się szczanie do złotych klozetów etc,etc...(To tylko skrót,co o tym myślę)... I nic innego mi nie przychodz do głowy ,jak mocny prawy sierpowy,albo kopa w d***ę i tyle w swojej bezsilności możemy przynajmniej zrobić... I tak trzymać..

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 8 sierpnia 2024 10:07
8 sierpnia 2024 10:18

Jest Polka i reprezentuje Polske. Ma swoj wypracowany unikalny styl, co w tak mlodym wieku jest duza sprawa. Walczy niestandardowo, ma technike, ma charakter i jesli nie bedzie jakiegos emocjonalnego tapniecia, to ona pojdzie po swoje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 8 sierpnia 2024 10:01
8 sierpnia 2024 10:35

Alez  robia,...

...  a  inni  chetnie  z  nimi  wspolpracuja  !!!

Chyba  przed  wczoraj  uslyszalam  we  francuskim  telewizorze,  ze  jakas  Ruska  jest  w  skladzie  kadry  francuskiej.  Takich  przykladow  jest  wiele,...  takze  w  innych  ,,narodowyH  kadraH,,.

 

Sciema,  lipa,  obluda  i  zaklamanie,...  tylko  TOTO  ,,dziadzi,,.

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser
8 sierpnia 2024 10:38

Zauważ, że ja Twojego podejścia (ani argumentacji) wcale nie skrytykowałem. Podobnie nie zamierzam krytykować podejść Twoich w tej sprawie krytyków. Po prostu uważam, że proponowane oceny oprawy tego otwarcia igrzysk są odmiejscowione. To znaczy są poza istotą zdarzenia. Ja tę istotę określiłem jako naruszenie gościnności. Z gospodarzom igrzysk coś się skwapliwie wylało, a umiar i gościnność im się schowała.

Wylało im się w precyzyjnie określonym kierunku. W tej sytuacji - chcieli, czy nie chcieli - podjęli się działania, które nazwałbym asymetrycznym à rebours. W tym bowiem przypadku zaatakowała strona silniejsza, zawłaszczywszy wcześniej wszelką władzę aż po władzę opniotwórczą, dysponująca też publicznymi środkami potrzebnymi do nadania rozmachu swojemu działaniu. Jednak zarazem strona ta wątpliwa jest co do wysokości swojej kultury (no, może do pasa). Właśnie dlatego zaatakowała, aby ogólny poziom kultury ujednolicic na poziomie poniżej pasa. Taką mianowicie mają swoją die Kultur i schluss. Rozumienie według niemieckiego miejsca pochodzenia. Kultura jako całość jest im niepotrzebna, a nawet wroga.

Nachodzi mnie spostrzeżenie, czy przypadkiem odpowiednio takiego samego działania nie obserwujemy aby w bieżącej polityce i w działaniach władz polskich. 

Teraz popatrzmy po co w tym otwarciu igrzysk uczestniczyli sportowcy? Dla święta, czy dla zadymy? Dlatego, co tu podaję na marginesie, krytyka wrażeń panny Igi też była jakoś odmiejscowiona. Możliwe zresztą, że powitanie sportowców dla sportowców zostało przeprowadzone inaczej, niż powitanie adresowane do widzów telewizyjnych. Wątpliwe, aby sportowcy widzieli to wszystko, co zobaczyli telewidzowie.

Rozpoznanie końcowe: Także działanie asymetryczne na opak (à rebours) za wyłączny cel ma wymuszanie reakcji przeciwnika.

zaloguj się by móc komentować

Traube @valser
8 sierpnia 2024 10:38

Sportowcy w czasie Igrzysk są poddawani ostrym kontrolom antydopingowym. Jedną z polskich zawodniczek zawieszono z powodu wykrycia śladów jakiegoś preparatu, którym - jak tłumaczyła - leczyła psa. Nie wiesz może dlaczego w tak ważnej sprawie jak płeć i związany z nią poziom testosteronu, MKOL zamiast po prostu zrobić badania, które można wykonać w laboratorium w pierwszym lepszym mieście powiatowym, pokazuje jakieś fotki z dzieciństwa i paszport? 
Mi to przypomina wybory prezydenta, kiedy zamiast pokazać dyplom , dowodzono, że Aleksander Kwaśniewski te studia ukończył prezentując jego zdjęcia z imprez studenckich czy letnich obozów w towarzystwie kolegów, co studia faktycznie ukończyli.

zaloguj się by móc komentować


valser @orjan 8 sierpnia 2024 10:38
8 sierpnia 2024 10:53

Sportowcy pojechali tam po co innego niz pompowanie sie jakims watpliwym show. Oni spia na paperowych lozkach, jedza jakies produkty z baru mlecznego i musza robic miny i komenty politycznie poprawne, albo skoncza jak Babiarz, tylko bez mozliwosci powrotu.

Ja mam wrazenie, ze czesc czytelnikow i komentatorow tutaj uwaza, ze jak nie potepilem tej francuskiej instalacji na otwarcie, to ja je w jakis sposob popieram, a jak sie nie oburzylem, to znaczy, ze upadlem juz moralnie. Moje stanowisko jest jednak takie, ze ja nie chce byc modelowany w jakikolwiek sposob przez takie akcje.

Poza tym poczekajmy jeszcze na ceremonie zamkniecia igrzysk. Ja obstawiam, ze onie jeszcze cos popieprzonego odkorbia i publika znowu bedzie sie tym szajsem pompowac.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Traube 8 sierpnia 2024 10:38
8 sierpnia 2024 10:55

No chyba już celniej nie można... :)

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 8 sierpnia 2024 10:53
8 sierpnia 2024 10:57

Jeśli Twoją ostatnią wypowiedź potraktować jako deklarację, to ja przyłączam się choć niekoniecznie z dokładnie tych samych przyczyn.

Rzeczywiście, zamknięcie igrzysk będzie interesujące.

zaloguj się by móc komentować

valser @Traube 8 sierpnia 2024 10:38
8 sierpnia 2024 11:05

Dorota Borowska. https://przegladsportowy.onet.pl/igrzyska-olimpijskie/paryz-2024/niewiarygodne-zawieszona-polka-wystartuje-na-igrzyskach-co-za-zwrot/701n2kv

Nie zawiesili jej i w ostatniej chwili wystartuje w zawodach.

Z tymi testami jest jak z testami na covid.  Testy sa zawodne, nie daja miarodajnych, powtarzalnych wynikow, a poza tym musialyby objac bez wyjatku wszystkich sportowcow, a nie tylko tych co "na oko" podpadaja swoim wygladem, zachowaniem czy wynikami. I wtedy mogloby sie okazac, ze np. Iga Swiatek jest mezczyzna.

https://www.insidethegames.biz/articles/1147461/ioc-attacks-iba-denounces-gender-tests

Ja to tlumaczenie MKOl przyjmuje do wiadomosci i uwazam, ze to jest zgodne z faktycznym stanem, a wprowadzanie takich nonsensow bedzie rodzic tylko kolejne problemy.

Nikt jakos piec lat temu nie mial problemu z ta algierska bokserka, kiedy ona zbierala omlot od innych. Problem powstal, jak zaczela lac swoja konkurencje.

Wiadomo, ze sa jakies niszowe  organizacje, ktore juz dopuszczaly transow do rywalizacji i zawsze to byly przypadki, ze jakis facet, ktoremu nie szlo w meskiej kategorii, szedl do kobiet, a nigdy to nie dzialo sie w przeciwnym kierunku.

Poza tym, zyjemy w swiecie, gdzie istnieja osobniki, ktore nie potrafia swojej plci okreslic, maja plec "fluid" - dzisiaj sie czuja kobieta, po poludniu mezczyzna, a wieczorem mysla, ze sa kotem. No tacy co to sa z tych siedemdziesieciu plus plci i problemem dla nich sa zaimki osobowe.

Swiat zwariowal w niektorych sektorach, a jak mimo to nie widze powodu, zeby do tej zbiorowej szajby dolaczyc.

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 8 sierpnia 2024 10:57
8 sierpnia 2024 11:07

Dla mnie nie bedzie. Wyleja jakis nowy szajs, po to, zeby publika mogla sie zastanawiac, czy jakas inna gruba locha jest do jakiegos zdarzenia biblijnego podobna czy moze nie? To sa rebusy dla degeneratow. Nie bede w tym bral udzialu i mi wystarczy to co France odkorbily na otwarciu.

zaloguj się by móc komentować

valser @Traube 8 sierpnia 2024 10:38
8 sierpnia 2024 11:09

Poziom testosteronu mozna zwiekszyc lub zmiejszyc, zamaskowac, wyplukac. Okreslanie plci na poziomie testosteronu wtedy by oznaczalo, ze dzisja jestes mezczyzna, a jutro juz kobieta. Poziom testosteronu nie determinuje plci. Moze wlosy na klacie wyrosna, ale jaja i patyk juz nie.

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 8 sierpnia 2024 10:45
8 sierpnia 2024 11:15

Kula w plot, a nie bingo. Nie mozna okreslac plci na podstawie jednego markera, ktory na dodatek ma ruchome wartosci, a limit przyjmuje sie arbitralnie na podstawie glosowania konsylium.

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 8 sierpnia 2024 11:07
8 sierpnia 2024 11:17

Ja miałem na myśli, że ceremonia zamknięcia jest już dawno zorganizowana i przećwiczona. W takim razie nie da się już zmienić jej zamierzonej intencji przewodniej, ani jej nawiązania do ceremonii otwarcia.

Osobiście ciekawy nie jestem.

zaloguj się by móc komentować

valser @Traube 8 sierpnia 2024 10:38
8 sierpnia 2024 11:23

Z tego wideo dla mnie wprost wynika, ze cala afera z plciami bokserek to jest kacapska wrzutka i monterka, na ktora wielu tradycjonalistow i konserwatystow dalo sie zlapac, wypisz wymaluj jak Stonoga.

https://x.com/IreneAguiarG/status/1820141645486325856?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1820141645486325856%7Ctwgr%5E59eb9eeb0c183a39493551745bd17b965d8aa31a%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.insidethegames.biz%2Farticles%2F1147461%2Fioc-attacks-iba-denounces-gender-tests

Prosze pamietac, ze ja pierwszy o tym pisze i bede oczekiwal w tej sprawie uznania. HEHE...

 

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 8 sierpnia 2024 11:17
8 sierpnia 2024 11:26

Nie no, jasne. Wszystko jest od dawna gotowe. Nikt nie bedzie zadnych zmian ryzykowal, bo ryzyko i koszty sa za duze. Taniej bedzie udawac przeprosiny. Ja nie znajde niestety czasu, zeby sie na to wysikac. Bede obserwowal niekoniecznie sam kontet, ktory bedzie zapodany, ale reakcje ekspertow od sztuki sakralniej i znawcow Pisma Swietgo, bo na nich zawsze mozna liczyc, ze z czyms wypala.

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 8 sierpnia 2024 11:15
8 sierpnia 2024 11:27

Niemniej musi być jakaś metoda miarodajna bez wątpliwości. Jeśli zaś są osobniki, osobniczki, lub osobnictwa, u których metoda nie chce dać miarodajnego wyniku, to takich należy wyłączyć już choćby z troski o fair play dla tych, u których matoda daje jednoznaczne wyniki.

Ostatecznie stan rzeczy jest dziś taki, że analizy z dziedziny biologii o niczym nie decydują. Dopiero decyzje typu administracyjnego. Tu jest zło.

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 8 sierpnia 2024 11:27
8 sierpnia 2024 11:32

Ja nie wiem czy to jest konieczne. Plec ustala sie w dniu narodzin. Przychodzisz na swiat, lekarz patrzy co tam jest miedzy dolnymi konczynami i wpisuje w rubryke co zobaczyl. Potem idziesz z tym kwitem do USC i dostajesz swiadectwo urodzenia, z ktorym maszerujesz przez cale zycie, dopoki nie wybierzesz jednej z 70 plci, ale jak przyjdzie co do czego to i tak trzeba pomaszerowac do urologa lub ginekologa, to tymi sprawami sie te profesje zajmuja.

Robienie w tej sytuacji testow to jest dobrowolne wejscie na poziom niedowierzania i paranoi.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 8 sierpnia 2024 06:04
8 sierpnia 2024 11:35

"Otwarcie 2024"  miało swoje "otwarcie 1980" (tunel), którego tak zawzięcie broni valser.

Zawsze gdzieś można doszukać się początku. (każdy "początek" ma swój "początek") 

Często przytaczany jest przyklad "gotowanej żaby" i tak właśnie na te dwa przypadki należy patrzeć. 

Jak przypuszczam "zamknięcie" będzie "jeden krok" do tyłu, żeby następnie zrobić "dwa kroki do przodu" (chociaż myślę, że wielu tył pomylil sie z przodem).    

To jest jak rozwijajaca sie gangrena, którą próbowało się ograniczać lekami, gdy tymczasem jedynym lekiem było odcięcie kończyny. Niestety doszliśmy do momentu w którym wszystkie narzędzia schowano do szafy pancernej. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @szarakomorka 8 sierpnia 2024 11:35
8 sierpnia 2024 11:59

Lecz z tego wynika niepodważalny wniosek wychodzący z pewności, iż obie ceremonie musiały być zaplanowane w tym samym czasie a skoro zamawiający był bez wątpienia jeden, to między obiema ceremoniami musi istnieć jakaś łączność intencji. Na przykład: jeszcze więcej tego samego miodu na zamknięcie, albo na zamknięcie jakiś dystans do otwarcia i tak dalej. Zależy, co sobie stratedzy wymyślili. Cokolwiek by to nie było, wiodące pozostaną intencje otwarcia, bo będą punktem odniesienia. Ewentualne "przeprosiny" są (jeśli są) od początku zaplanowane, a więc będą ściemą. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 8 sierpnia 2024 10:53
8 sierpnia 2024 11:59

Zwlaszcza  ichnia  ,,wadzunia  i  JelYty,,  sa  poj**ane  na  maxa  !!!

Ale  poczekajmy,...  choc  z  ogladania  tego  SYFU  i  SZAJSU  sie  wylamie  i  ogladac  NIE  BEDE.  Szkoda  czasu  i  MOJEGO  ZDROWIA.

zaloguj się by móc komentować

moher @valser
8 sierpnia 2024 12:43

W sobotę nasza pięściarka Julia Szeremeta w finale IO zmierzy się ze 100% mężczyzną, który urodził się jako facet i wciąż jest facetem - Yu-Ting Lin:

Na zdjęciu poniżej pięściarka z Turcji pobita przez Yu-Ting Lin w półfinale.
Turczynka na znak protestu dwa razy pokazuje palcami znak X (chromosomy żeńskie XX) wobec chromosomów XY definiujących pięściarza z Tajwanu, który ją zbił:

zaloguj się by móc komentować

valser @szarakomorka 8 sierpnia 2024 11:35
8 sierpnia 2024 12:46

Te nonsensy na temat rzekomo satanistycznej ceremonii otwarcia tunelu w Polsce promuje na swoim kanale pajac pt. Szymon Lambert.

https://www.youtube.com/watch?v=Ih2hUoonIcI

No, ale on nie jest specjalnie orginalny, bo sciaga od tego goscia: https://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Wiles

Bardzo orginalna postac, od ktorej warto sie trzymac z daleka, podobnie jak od tresci, ktorymi infekuje swiat.

zaloguj się by móc komentować

valser @moher 8 sierpnia 2024 12:43
8 sierpnia 2024 12:50

Zadziwiajaca jest odpornosc na oficjalne komunikaty, ktore dementuja te wszystkie idiotyzmy.

Porza czwarty - Mark Adams, rzecznik Miedzynarodowego Komitetu Olimpiskiego: https://www.facebook.com/reel/963129345501239

On te wszystkie bzdury zdementowal, ale zamilowanie do infekowania tymi nonsensami jest po prostu zbyt duze.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 8 sierpnia 2024 12:50
8 sierpnia 2024 13:20

Ludzie wolą czerpać "wiarygodne"  info z mainstreamu lub patostreamu, niż sięgnąć do źródeł. Gdybyśmy w sferze historii tak robilu, to śmiało możnaby jas wtedy nazwać wariatami-idiorami. Dlaczego w sferze społecxnej nie sięgamy do źródeł? Z lenistwa? Przecież trzeba weryfikować każdą informację, bo te łobuzy liczą właśnie ba to, że z lenistwa, nie będziemy tego weryfikować. Jak dobrze, że te ten cały patostream tutaj nokautujesz. Ale za ten dobry uczynek zbierasz bęcki...:), bo psujesz "dobre" emocje i zabawę...:)

zaloguj się by móc komentować

valser @moher 8 sierpnia 2024 12:43
8 sierpnia 2024 13:20

Zycie jest dziwniejsze niz fikcja. Ktos zyje przez dwadziescia kilka lat zidentyfikowany powszechnie jako kon i nagle musi udowadniac, ze nie jest wielbladem, a do tego publika zada wprowadzenia testow na wielbladzizm. Mnie zdumiewa, ze ludzie nie rozpoznaja tego jako absurdow, wola je dyskutowac.

zaloguj się by móc komentować

moher @valser 8 sierpnia 2024 12:50
8 sierpnia 2024 13:21

Ale on wyjaśnia jakiegoś Algierczyka, tymczasem ja napisałem o mężczyźnie z Tajwanu, który będzie bił naszą rodaczkę w finale IO - Yu-Ting Lin:

https://www.foxnews.com/sports/who-lin-yu-ting-taiwanese-olympic-boxer-deemed-have-male-chromosomes
 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @moher 8 sierpnia 2024 13:21
8 sierpnia 2024 13:24

Rozumiem, że fox news to wiarygodne źródło, tak? 

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @valser
8 sierpnia 2024 13:25

Usain Bolt chyba też był mężczyzną, bo nie dawał szans konkurencji. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @moher 8 sierpnia 2024 13:21
8 sierpnia 2024 13:26

Nasrają, nasrają, a potem nawet nie powiedzą "przepraszam"...

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @valser 8 sierpnia 2024 11:32
8 sierpnia 2024 13:26

W psychologii, ale i szerzej w naukach kognitywnych, jest coś takiego jak pojęcie "ramy". Zaproponowane w 1975 r. przez Marvina Minskiego
https://pl.wikipedia.org/wiki/Marvin_Minsky

Narzucić komuś swoją ramę, to jak sformatować dyskusję lub narzucić język, czy też hierarchię. Oczywiście to jest manipulacja. Obroną jest narzucenie swojej ramy, swojego języka, swojej hierarchii, itp. Większość osób oczywiście tego nie robi, bo chce być taka jak inni. Ale temat już poruszaliśmy :-) przy analizie badań Prof. Andrzeja Nowaka, psychologa, o tym ile to jest ta większość.

"W tej chwili wykreowana alternatywa wyglada tak, ze mozemy sobie wybrac miedziy francuskim obledem i polska schizofrenia. Ja sie nie pisze ani na pierwsze, ani na drugie rozwiazanie.

Odmawiam sugestiom, ktore forsuja teze, ze jakas gruba locha z blyszczacym wiencem jest glowna postacia Wieczerzy i ze alpejski koziorozec, to jest symbol diabla. Moze to sie komus skleja w glowie. Mnie sie nie skleja i juz."

To jest jedna sprawa. Ale odpowiedź na zasadzie, że odmawiam sugestiom, to jest odpowiedź dokładnie na tej samej zasadzie, że jak coś w dany sposób nazwę to tym się stanie. Tu, że jak tego tak nie nazwę, to tego nie będzie. :-) Oj rzeczywistości chyba to wisi i powiewa.

A prawda jest jedna, rzeczywistość jest jakaś. Jest konkretna i określona. Można dążyć do jej poznawania.

Że elity, są satanistyczne (choć same to by się nazwały, że idą za filozofią "egzystencjalną", bo za jaka mają iść, jak cyrografy już podpisane, a kredyty za duszę wzięte, to tylko egzystencja im została) i tezy różne forsują. Cóż w tym nieprawdopodobnego? Raczej to chyba oczywiste.

Tylko co to dla mnie osobiście znaczy, w tej chwili? Chyba zupełnie nic.

Problemem jest zupełnie co innego, w ogóle patrzenie w tę stronę. Rozkminianie i komentowanie. Wtedy wchodzi się w tą ramę i jest się w pułapce. Co przez lata gospodarz Pan Gabriel, próbuje nam chyba cały czas wytłumaczyć.

Co więc robić? Nawracać się ;-) a w tę stronę nawet nie patrzeć, skupiać się na swoim kierunku.
https://en.wikipedia.org/wiki/Metanoia_(theology)

Skoro rolą prowokacji, jest się dać sprowokować. To się nie dać sprowokować. Zainteresować się czymś inny.

Nie ma żadnego obowiązku interesować się olimpiadą. ;-) Wręcz całkowicie odwrotnie. Nie komentować jej, nie klikać, nie cytować.

Polskich sportowców wspierać, jakieś fragmenty ich występów obejrzeć na powtórkach, w ogóle się tym nie interesować.

Zając się swoim życiem. :-) A już najbardziej zainteresować tym, co będzie po zakończeniu "egzystencji". I tu swoje emocje, energię i czas "inwestować'.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Klasyk 8 sierpnia 2024 13:25
8 sierpnia 2024 13:27

Ale zawsze można się spytać, czy nie miał żenskich chromosomów...:)... i jest zabawa.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 8 sierpnia 2024 13:26
8 sierpnia 2024 13:33

Valser już wielokrotnie pisał, że nie obchodzi go zdanie, opinia, czy myśli osób, które powinny się leczyć psychiatrycznie lub, które mają problem ze swoini rozchwianymi emocjami. I to jest zdrowe podejście, bo inaczej nie7stannie tezeba by tracić czas i nerwy na jałowe przekonywanie ludzi, którzy nie są zdolni do spokojnej analizy przedstawionych argumentów. Takie zmuszanie nas do odnoszenia się do tego kretynizmu pow9duje, że sami stajemy się kretynsmi w myśl zasady, że głupuec najpierw zawsze chce nas sprowadzic do swego poziomu po to, by potem pokonać nas swoim doświadczeniem w głupocie. Na to trzeba powiedzieć zdecydowanie "wal się" i Valser to powiedział nawet bardzo kulturalnie...:)

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @orjan 8 sierpnia 2024 11:59
8 sierpnia 2024 13:33

... co sobie stratedzy wymyślili.

 

"Władza właściwa" wpatrzona w planetarne konjunkcje wykorzystuje korzystne układy do iwentów na tej ziemi.

Z tekstu [opublikowano w trakcie nakręcania iwentu cowidowego] wynika, że do roku 2040 populacja musi ćwiczyć się w cierpliwości.  W końcowym akapicie:

... Najciekawszą rzeczą jest jednak idealna koniunkcja Jowisza i Saturna w Koziorożcu, która będzie miała miejsce 17 grudnia 2020 r. [...] co nastąpi w 2040 r., kiedy obie planety ponownie spotkają się w Wadze. Oznacza to, że w latach 2020-2040 nastąpi wiele zmian w organizacji społecznej ludzkości. Zmian, których już doświadczamy i których jednak nie możemy postrzegać wyłącznie w negatywnym sensie (zgony, zakażenia, ograniczenie wolności), ponieważ mogą one być okazją do transformacji społeczeństw i instytucji, w których już panuje stagnacja i brak jednoznaczności. ...

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

więcej w oryginale po włosku:

giovedì 26 marzo 2020

zaloguj się by móc komentować

valser @moher 8 sierpnia 2024 13:21
8 sierpnia 2024 13:40

To jest ta sama bajka. O testach na chromosomy Mark Adams sie tez wypowiedzial. To w ubieglym roku cisnela IBA, ktorej szefem byl kacap.

Nie chce mi sie juz tych idiotyzmow dyskutowac. Foxnews sie dali wciagnac w szambo tak samo jak Tomasz Lis w sprawe Stonogi komnetujac Stanowskiego. Oni sami pulicznie sobie sciagaja gacie i biegaja z dobra nowina. Nie ma jednak co podziwiac.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 8 sierpnia 2024 13:33
8 sierpnia 2024 13:52

"Na to trzeba powiedzieć zdecydowanie..."

No właśnie tu jest pytanie, czy trzeba na to odpowiedzieć? ;-) Czy jednak się zawrócić na pięcie i pójść w swoją stronę. Olać prowokację.

Albo do kiedy jest moment, że można i trzeba to zlewać. A kiedy po prostu przywalić, żeby się ktoś odwalił... ;-)


"Prawość jest siłą wejścia bez wahania na drogę, którą wskazuje rozum, która każe umrzeć, gdy trzeba umrzeć, uderzyć, gdy trzeba uderzyć"
- Inazō Nitobe, Bushido (książka zadedykowana w roku 1910 "samurajskiemu" narodowi polskiemu)

Zignorować, gdy trzeba zignorować. ;-)

Za: https://www.facebook.com/photo/?fbid=2503841133068030&set=a.405271829591648

https://pl.wikipedia.org/wiki/Inaz%C5%8D_Nitobe
https://en.wikipedia.org/wiki/Bushido:_The_Soul_of_Japan

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 8 sierpnia 2024 13:27
8 sierpnia 2024 13:54

Zbyt dlugi pobyt w domu wariatow moze poskutkowac tym, ze czlowiek moze sie zainfekowac niestandardowymi sposobami na postrzeganie swiata. Tak mi sie wydaje i takie widze zagrozenie. Mysle, ze takich sytuacjach trzeba miec jakis wentyl, do szybkiej regulacji napiec i cisnien i system wlasnego zdrowia psychicznego, zeby szajbe trzymac pod kontrola.

Ja mam caly czas w pamieci wywiad prof. Swiecickiego, za ktory srodowisko publicystyczno dziennikarskie sflekowalo profesora i kazalo mu przepraszac. To samo towarzystwo reagowalo na manipulacje Stanowskiego jak psy Pawlowa. Bezmozgowo komentujac ewidentny nonsens, ktory sie ujawnil w 24 godziy. Teraz musza lyknac  zabe, albo wypierac z pamiec i udawac, ze nic sie nie stalo. Zawodowo jednak to sa juz smieci na krore nie warto zwracac uwagi.

Wrzucam jeszcze raz do uwaznego przeczytania.

 

Pozdrawiam z tego miejsca pana profesora i dziekuje za to, ze oddalil ode mnie przejmowanie sie wyimaginowanymi problemami.

zaloguj się by móc komentować

valser @bosman80 8 sierpnia 2024 13:26
8 sierpnia 2024 14:07

Ja mam takie pytanie - ilu politykow, obojetnie jakiego szczebla, znasz osobiscie i ilu z nich jest satanistami?

Moze ja naleze do jakis wyjatkow, ale poki co nie mam poczucia, ze codziennie zmagam sie z szatanem i ze on na mnie czycha za kazdym winklem, bo nie ma nic lepszego do roboty? Moze tak jest, ale mysle, ze trzeba i mozna trzymac paranoje pod kontrola. To oczywiscie nie jest latwe, ale i tak tutaj strach odgrywa kluczowa role.

Sa momenty, ze przychodza pokusy, ale ja je juz dobrze rozpoznaje po tym, ze wiele z tego co przychodzi bez wysilku i szybko jest w duzej czesci droga na skroty i zlym wyborem.

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @valser 8 sierpnia 2024 14:07
8 sierpnia 2024 14:15

"Moze ja naleze do jakis wyjatkow, ale poki co nie mam poczucia, ze codziennie zmagam sie z szatanem i ze on na mnie czycha za kazdym winklem"

No, ale nawracanie się :-), czyli μετάνοια, nie polega na zmaganiu się. Tylko na odwróceniu na pięcie i skierowaniu się całym swoim ciałem, wzrokiem, duszą, poświęcanym czasem, modlitwą, spotkaniem do Jedynego Pana i Jedynego Zbawiciela. Który jest i Prawdą, Drogą i Życiem.

Zostawieniu rogatego dupka, samego sobie. Zlania go...

Co wcale nie znaczy, że go nie ma. I że elit i "panów tego świata" w doczesności nie prowadzi. Póki jeszcze może. ;-)

Tylko to jest bez znaczenia.

zaloguj się by móc komentować

valser @bosman80 8 sierpnia 2024 14:15
8 sierpnia 2024 14:19

wszystko jasne. Ja tylko chcialem powiedziec, ze nie kazdy "rogaty dupek" jest od razu diablem, co specjalisci od teologii, astrologii i czytania symboli nam tu cisna, ze alpejski koziorozec, ktorego biskup w Chur ma w swojej tarczy heraldycznej. Znajda sie rowniez specjalisci, ktorzy stwierdza, ze biskup sprzeniewierzyl sie Bogu i wzial sobie szatana za opiekuna.

To sa historie z domu dla oblakanych i tutaj nawrocenie juz nic nie pomoze.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @valser
8 sierpnia 2024 14:24

W tarczy heraldycznej biskupa Chur, alpejski koziorożec jest symbolem czegoś innego. Zaś ten koziorożec na imprezie z okazji otwarcia tunelu, może być symbolem czegoś innego. Lub też kilku rzeczy.

Dla mnie osobiście, nagranie z otwarcia tunelu, przesłanie miało ewidentnie satanistyczne.

Nie planuję jednak komentować, ani na to się gapić. ;-)
Różne inne swoje spostrzeżenia na temat Szwajcarów mam. Wrzucam to do tego koszyczka.

zaloguj się by móc komentować

valser @bosman80 8 sierpnia 2024 14:24
8 sierpnia 2024 14:33

ja wyzej napisalem - te rewelacje o satanizmie na otwarciu tunelu pochodza od typa, ktory zajmuje sie zawodowo kreowaniem i rozpowszechnianiem fejk njusow i teorii z anusa. To protestancki pastor, ktory cierpi na mania religiosa. https://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Wiles

To sa wszystko funkcjonalne zaburzenia spowodowane tym, ze ktos sie przejal swoja rola. Zazwyczaj wystarczy wylaczyc telewizor, ale czasami trzeba kojaco podac leki przeciw padaczce.

zaloguj się by móc komentować

Traube @valser 8 sierpnia 2024 11:09
8 sierpnia 2024 14:47

Zgoda, że poziom testosteronu nie determinuje płci. To płeć determinuje poziom testosteronu. Męskie minimum jest 4x wyższe niż żeńskie maksimum. Ponieważ sterydy to środki dopingujące powinni to chyba w pakiecie na Igrzyskach badać. Jeśli te "podejrzane" bokserki badali, to nie wiem dlaczego nie informują o wynikach. Nie jest to chyba tajemnica skoro szczegółowo dyskutuje się każdy przypadek dopingu. Płeć można sprawdzić przy pomocy badań genetycznych. Na tle kosztów pakietów badań antydopingowych koszt niewielki, a badanie jednorazowe. Sam sobie i swojej rodzinie badania genetyczne, i to w kilku różnych firmach, robiłem. Nie dla ustalenia płci :-). Z ciekawości, aby dowiedzieć się czegoś o naszym pochodzeniu. To chyba bardziej wiarygodne niż pokazywanie paszportu czy jakiś fotografii. Zwłaszcza w czasie, gdy np. w Niemczech będzie można płeć sobie raz do roku, w myśl nowych przepisów, zmieniać. Chyba i dla tych zawodniczek byłoby lepiej, gdyby ktoś takie wyniki zaprezentował zamiast odwoływać się do ich paszportów. A to, że urodziły się jako dziewczynki nie wyklucza różnych zaburzeń genetycznych, które mogą sprawiać, że nie są one tak do końca kobietami. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Traube 8 sierpnia 2024 14:47
8 sierpnia 2024 15:04

To sa wszystko markery o duzym stopniu zmiennosci i to zarowno pod wzgledem osobniczym, jak i zmiennosci poziomu w ciagu dnia, roku, czy calego zycia. Dopuszczalne normy trzeba przyjac arbitralnie i abstrahowac od wielu wyjatkow, ktore te arbitralne reguly zakrzywiaja.

Nie pomoze tu zadna wiara w metody i nauke. Do tej pory bylo prosto - minute po urodzeniu wiadomo co jest grane, jakiej plci jest noworodek, a jak sie zrobi prenatalne USG, to o plci wiadomo wczesniej. Nie trzeba zadnych testow. I nie ma to zadnego "wyboru". Keep it simple.

zaloguj się by móc komentować

valser @Traube 8 sierpnia 2024 14:47
8 sierpnia 2024 15:24

Prosze przyjac do wiadomosci, ze trening silowy, a w szczegolnosci przysiady z obciazeniem powoduja wzrost aktywnosci hormonalnej i to zarowno u kobiet jak i u mezczyzn i do wzrostu poziomu produkcji i utrzymania testosteronu w organizmie.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7739287/

W zaden sposob to nie powinno wplywac jednak na to w jaki sposob bedziemy oceniac to czy ktos jest kobieta i mezczyzna, bo te sprawy sa ustalone tuz po urodzeniu i powinny byc wiazace przez cale zycie. Jak kobieta ma podwyzszony poziom testosteronu ponad dopuszczalne przyjete normy, to nie staje sie przez to mezczyzna, tylko zakoksowana kobieta. Jak facet sobie przyszyje cycki i obetnie malego, to dalej bedzie facetem tylko bez fjuta i silikonem na klacie. To jest proste jak budowa cepa.

Ja przyjmuje do wiadomosci, ze rozne sa przypadki, ale to nie jest tak, ze jak ktos sobie doszyje trombe, to stanie sie przez to sloniem. To tak nie dziala.

Plec kazdego czlowieka (pomijajac juz jakies wady genetyczne i choroby) jest okreslana w momencie urodzin i nie ma sensu tego zmieniac.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Traube 8 sierpnia 2024 14:47
8 sierpnia 2024 15:34

"A to, że urodziły się jako dziewczynki nie wyklucza różnych zaburzeń genetycznych, które mogą sprawiać, że nie są one tak do końca kobietami"

W mojej rodzinnej wsi była kiedyś (jest nadal) Mariola.Sprawiała wrażenie  "nie do końca kobiety".W szkole podstawowej ćmiła papierosy,popijała piwo,nie stroniła od towarzystwa  chłopów w sensie  lubiła jeździć furmanką,ćmić te papoierosy,wychylić głębszego,pogadać i zakląć jak to chłopi małorolni.Fizjonomię miała wówczas typowo chłopięco -męską.Chłopcy jej nie wchodzili w drogę bo samym słownictwem potrafiła wcisnąć w glebę a jak już dorwała delikwenta to rzucała nim jak workiem ziemniaków albo waliła w twarz niczym "Żelazny Mike".Obecnie po 40-tu z górą latach Mariola ma męża (pantoflarz,ale to dla niego chyba dobrze,bo gdyby nie silna wola ,albo ręka Marioli chłop skończyłby marnie jako pijaczek),ma dwie piękne córki.

Gdzieś mi przemknęło ostatnio o jakimś  byłym zawodniku.Startował(a) kilka lat temu w zawodach (chyba biegi) jako kobieta.Dziś jest ojcem biologicznym dwójki dzieci i ma żonę

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 8 sierpnia 2024 14:24
8 sierpnia 2024 15:38

Jak bedziemy stac na stanowisku, ze coś MOŻE oznaczac coś innego, to jest juz dtoga otwarta do wariatkowa. No wtedy każda wariacka mysl MOŻE byc prawdziwa. Chce Pan w to brnąć, to proszę bardzo - ja wolę to zignorowac. Nawracanie sie to wyciszenie wnetrza, a zeby to osiagnąc trzrba ignorowac takie rzeczy. Czy to Panu jest niezbedne do zbawienia? Cxy bez myslenia o tym tunelu, o tych igrzyskach bedziesz Pan potepiony? Proponuje sie wyciszyć i nie rozważac, czy cos jest g*** em, czy nie. Bo w tum samym czasie mozna porozmyślac o czyms wartosciowym. Strata czasu to ogromna strata, bo stracony czas jest juz nie do odzyskania. A nie wiemy ile tego czasu dal nam Bóg

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @valser 8 sierpnia 2024 14:33
8 sierpnia 2024 15:47

"ja wyzej napisalem - te rewelacje o satanizmie na otwarciu tunelu pochodza od typa, ktory..."

Nie wiem, nie interesowałem się. Nie znam człowieka. Moja opinia na pewno od niego nie pochodzi, nawet jak pierwszy "obsikał" ten temat lub ma jakieś "zasięgi". Ja się tym nie dzieliłem, nie promowałem tego dalej.
Otwarcie tunelu sam oglądałem na youtube, bez komentarzy. Poprzewijałem trochę do przodu, żeby się nie nudzić. Opinia o satanistyczności (niech będzie "egzysetncjalności") elit, jakie pojawiły się na tej imprezie i składały hołd, całym przekazie, jest moja osobista, wręcz oczywista. 

Otwarcia olimpiady w Paryżu nie oglądałem ;-) i nie interesuje mnie. Nie zaglądam. Zakończenia olimpiady tez nie będę oglądał. Ale się czegoś takiego tam spodziewałem. ;-) Bo trzeba by nie używać własnego rozumu, aby spodziewać się A.D. 2024 czegoś innego.

P.S. Obejrzę sobie jedynie powtórki, urywków meczu naszych siatkarzy. Może jutro, może w weekend. Bo podobno było super. No i jakie świetne refleksje po nim. O coś takiego bym chciał pamiętać.
https://www.facebook.com/EurosportPL/videos/515756990987240

zaloguj się by móc komentować

valser @Adriano 8 sierpnia 2024 15:34
8 sierpnia 2024 15:52

Dawno temu, jak trenowalem jeszcze w Bytomiu karate, to cwiczyla tam Tereska. Ona pracowala w piekarni u Klimzy na Katowickiej i nosila worki z maka po kilkadziesiat kilo. Nie chciala trenowac z parach z innymi dziewczynami, a jak trener juz ja przydzielal do skladu, to ona najzwyczajniej bila kolezanki, tak samo jak bila meza. Ja bylem swiadkiem jak jej maz zapomnial kluczy z domu i przyszedl do niej do pracy wziac od niej klucz. Tereska wkurzona, ze ja stary od roboty odrywa wyplacila mu dwa buty w korpus i gosciu sie poskladal. Dostal kluczami w glowe i z placzem poszedl do domu. No i klucze musial jej odniesc.

Nikt jednak nawet nie pomyslal wtedy, ze Tereska jest facetem.

zaloguj się by móc komentować

valser @bosman80 8 sierpnia 2024 15:47
8 sierpnia 2024 16:10

Jest kilka budujacych historii na tych igrzyskach.

Teddy Riner, francuski judoka, przed wlasna publicznoscia po raz trzeci zostal zlotym medalista olimpijskim, dorzucajac do tego zloty medal druzynowo, gdzie Francja w finale pokonala Japonie. https://apnews.com/article/2024-olympics-teddy-riner-1b98e7319ec57aad03c8d51f241295da

Albo kubanski zapasnik Mijain Lopez, ktory zdobyl w Paryzu swoj piaty zloty medal olimpijski i na macie w Paryzu oficjlnie oglosil zakonczenie swojej dlugiej i bogatej kariery. https://www.france24.com/en/sport/20240807-cuban-wrestler-mijain-lopez-wins-record-fifth-straight-olympic-gold-immediately-retires-paris-games

To wszystko jest jednak przykryte bzdurnymi historiami, ktore ze sportem nie maja nic wspolnego.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @valser
8 sierpnia 2024 16:34

"ktore ze sportem nie maja nic wspolnego."

Ale to nie jest tak, ze profesjonalny sport  aktualnie :) to nie jest branża rozrywkowa?

Wydaje mi się, że taka tezę ;) gdzieś u Pana czytałem..

Moja mama na studiach, jeszcze w AZS zdobyła mistrzostwo Polski w siatkówkę. Tam tylko na SGGW w połowie lat 70tych była zasada, że jak ktoś miał słabą średnią... to najpierw wracał do książek, musiał ją podgonić. Dopiero wtedy mógł wrócić do pasji, hobby, treningów i rywalizacji. Tak, sport praktykowany ksztaltuje charakter.

Tylko tych czasów i tego kontekstu już nie ma.

Ja rozumiem i szanuję, jeśli ktoś poświęcił swoje życie i zdecydował się działać w profesjonalnym sporcie, czyli w rozrywce. Tylko czy ja muszę tę rozrywkę oglądać i się nią pasjonować? Kiedy mnie bardziej "kręci" dla przykładu :) praca w ogrodzie. I podlewanie pomidorów. Albo czytanie i komentowanie Szkoły Nawigatorów. Lub turystyka z dziećmi, namiot i kajaki. 

No i jeszcze pożytki :) z takiej rozrywki i hobby, są jeszcze lepsze.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser
8 sierpnia 2024 17:15

"Francuzi z degeneracji i dekadencji uczynili dawno temu swoja misje cywilizacyjna, ktora kacapy wykorzystuja w zaleznosci od potrzeb."

To nie wybrzmiało dość wyraźnie. I oczywiście nie wybrzmi nigdzie, z wyjątkiem SN. Misja pseudo-cywilizacyjna Francji - obsesja nabyta w momencie uwidzenia arystokracji i nowobogackich Francuzów przez ludzi najętych przez Londyn. Do tej pory nie spotkałem się z żadnym trzeźwym francuskim głosem, który by rozpoznał Edumnda Burke'a jako oficera prowadzącego Jana Jakuba Rousseau. Ani roli Richarda Cantillon ani Johan Law, atuorów bankrutacji Bourbonów i artyleryjskiego przygotowania pod rewolucję. Anglicy i Szkoci podniecali się swoją misją pseudocywilizacyjną w momemcie szczytowych ich ekspansji kolonialnej. Potem im czegoś przeszło. Pewnie dalej się tym podniecają ale raczej przy globalnych stolikach pokerowych. Francuzi przegrali pęd za koloniami, ale za to została im misja cywilizacyjna, adekwatnie opisana przez ciebie. 

Dzięki za historię koziorożca alpejskiego. Jego skóra jest porównywalna w wytrzemałości ze skórą tura kaukazkiego, symbol-atrybut Zeusa. Nadaje się na bojowy kaftan. Być może dlatego alpejski był gatunkiem zagrożonym ... ;-} 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @valser 8 sierpnia 2024 11:05
8 sierpnia 2024 17:34

Niszowe organizacje? ....Akademickie mistrzostwa USA w pływaniu, to raczej nie jest nisza na mój gust. Dotyczy całego sportu akademickiego w USA, footbol, siatkówka, koszykówka, hokej... :)  Także w NHL

Trend jest stały, rosnący i będzie napierać. 

Ale zgadzam się, że nie należy hamletyzować a raczej ol..... robić swoje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 8 sierpnia 2024 13:20
8 sierpnia 2024 18:20

Stety,  ale  ten  ,,szum  merdialny,,...

...  zostal  nam  i  jest  ciagle  CELOWO  i  PERFIDNIE  narzucany  i  ,,pApowany,,  !!!

A  ludzie  wchodza  w  te  MANIPULACJE  jak  w  maslo,...  jedni  ze  zwyklego  lenistwa,  drudzy  z  niewiedzy.  Niesposob  zeby  kazdy  kazda  info  sobie  weryfikowal.

W  kazdym  badz  razie  to  SZATANSKA  ROBOTA.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 8 sierpnia 2024 13:20
8 sierpnia 2024 18:20

Stety,  ale  ten  ,,szum  merdialny,,...

...  zostal  nam  i  jest  ciagle  CELOWO  i  PERFIDNIE  narzucany  i  ,,pApowany,,  !!!

A  ludzie  wchodza  w  te  MANIPULACJE  jak  w  maslo,...  jedni  ze  zwyklego  lenistwa,  drudzy  z  niewiedzy.  Niesposob  zeby  kazdy  kazda  info  sobie  weryfikowal.

W  kazdym  badz  razie  to  SZATANSKA  ROBOTA.

zaloguj się by móc komentować

klon @valser
8 sierpnia 2024 18:26

BTW 

Linkowany tekst nie daje jednoznacznej odpowiedzi, ale porządkuje informacje o działaniach Iba oraz MKOl. 

ps. Poniższy fragment jakoś nie przekonuje mnie do obiektywizmu działaczy MKOl :

"(...)w stanowisku MKOl zajętym w 2021 r., zgodnie z którym sportowcy XY o zróżnicowanej płci nie powinni być uznawani za mających przewagę mężczyzn na arenie tylko dlatego, że są mężczyznami, a poziom T u mężczyzn nie powinien być dyskwalifikujący — pomimo ich naukowo dobrze rozumianej roli jako głównego czynnika. "

zaloguj się by móc komentować

valser @klon 8 sierpnia 2024 17:34
8 sierpnia 2024 18:47

To jest nisza. Nie wiem kto bedzie chcial ogladac lige transow? Trend jest transow bedzie przybywac, bo dochtory chca zarabiac na operacjach i ta "roznorodnosc" i "wolnosc wyboru" beda promowac.

https://www.gminsights.com/industry-analysis/sex-reassignment-surgery-market

 

zaloguj się by móc komentować

valser @klon 8 sierpnia 2024 18:26
8 sierpnia 2024 18:54

Tak, to jest fajne... tak jak mowilem...

"The domestic culture wars around sex and gender have since heated up significantly to become a global battle, with LGBTQI-rights organisations and their allies in the international human-rights community arguing that sex isn’t real or doesn’t matter—either at all or as much as gender identity. Authoritarian regimes led by the Kremlin, meanwhile, describe gender diversity as a harbinger of the end of Western civilisation."

Koniec zachodniej cywilizacji. Putin nas uratuje.

Tu tez sie wszystko zgadza...

https://olympics.com/ioc/news/ioc-releases-framework-on-fairness-inclusion-and-non-discrimination-on-the-basis-of-gender-identity-and-sex-variations?ref=quillette.com

ale na tych igrzyskach poki co, cytujac po raz kolejny rzecznika MKOl - it's not a case.

 

Idac dalej za cytatem... "Biological sex is a primary determinant of athletic performance because of fundamental sex differences in anatomy and physiology dictated by sex chromosomes and sex hormones."

 

I w tym momencie caly gender nonsense, inclusiveness ... "bombki strzelil". Znaczy to tyle, ze mozesz sobie przyszyc trombe, ale nie zostaniesz przez to sloniem.

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 8 sierpnia 2024 17:15
8 sierpnia 2024 19:00

To jest fajna historia z tym przywroceniem koziorozca alpejskiego, ze ludzie tutaj zrobili cos w ukryciu, nie liczac na zadne gratyfikacje, slawe musieli wlozyc do kieszeni, bo nie mogli sie pochwalic, ze wloskiemu krolowi ukradli chronione kozice.

Edmund Burke napisal ksiazke "profetyczna" w ocenach wielu akademikow o francuskiej rewolucji.

https://lubimyczytac.pl/ksiazka/162588/rozwazania-o-rewolucji-we-francji

Polegalo to na tym, ze on opisal angielski scenariusz, jak sie ta rewolucja sterowana zakonczy.

zaloguj się by móc komentować

valser @klon 8 sierpnia 2024 17:34
8 sierpnia 2024 19:06

NHL to byla/jest organizacja biznesowa i oni maja swoje reguly, majac jednoczesnie w powazaniu przepisy IOC i sportu miedzynarodowego. Rowniez te dotyczace dopingu.

W 2018 rosyjski hokeista Kuzniecow, po wygraniu Pucharu Stanleya w 2018 roku, zostal nagrany jak imprezowal w Las Vegas, jak jego ekipa wciagala sciezke w nosa.

https://nationalpost.com/news/world/ice-hockey-russias-kuznetsov-gets-four-year-iihf-ban-after-cocaine-test

Test ktory zrobil pokazal, ze on jest pozytywny. Zostal zdyskwalifikowany z miedzynarodowych rozgrywek, ale NHL go nie zawiesil, bo nie maja kokainy na liscie zabronionych substancji. Dostal tylko ostrzezenie, zeby nie naruszal dobrego wizerunku ligi i gral sobie dalej w NHL.

zaloguj się by móc komentować

valser @bosman80 8 sierpnia 2024 16:34
8 sierpnia 2024 19:14

Ja widze, ze sportowy swiat sie zmienil. W zeszlym sezonie sedziowalem mecze hokejowe ligi mezczyzn z partnerem-kobieta. Polityka "inkluzywnosci" jest realizowana i ja na to nie mam wplywu. Moge sie obrazic, ale to jest glupie i poczekam az cos wystrzeli z moim udzialem. wtedy dopiero bedzie afera. Nie mam zamiaru histeryzowac. Lubie sport i mam z tego swoja frajde, a jak mi ktos bedzie ja zabieral to ja go wtedy zabiore na gleboka wode, zeby poznal kim naprawde jest.

zaloguj się by móc komentować

klon @valser 8 sierpnia 2024 18:54
8 sierpnia 2024 20:33

<<<Koniec zachodniej cywilizacji. Putin nas uratuje.>>>

No nie....Nie da się wszystkiego wytłumaczyć Putinem. Genderowe szaleństwo jest skutkiem nieprzerwanie wciskanego "Postępu", który zostawia trwałe ślady na kondycji nie tylko jednostek ale całych społeczeństw. Przed kilkoma miesiącami w Australii doszło do serii zabójstw, których ofiarami padło 5 kobiet. Znalazły się organizacje wzywające do wprowadzenia stanu wyjątkowego. I mocno ichniejszy premier musiał się wysilić, aby tzw opinię publiczną przekonać, że należy dać sobie na wstrzymanie. 

Putin i owszem pewnie wykorzystuje kartę "upadku cywilizacji", ale wielu łapie ten kurs bez wspomagania. 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser
9 sierpnia 2024 06:48

Komentarze u kolegi nawigatora pod notką są raczej kreatywne niż reaktywne.

Ja dorzucę jeszcze jeden wątek. Kanada pracuje nad prawem określanym bill C-63, które dotyczy internetu i czegoś dla mnie nieokreślonego ale opisanego słowami - "mowa nienawiści". Dodatkowo jakiś pan decyzyjny z MKOL uznał, że mówienie o pięściarkach, tych co pewnie mają jakąś formę DSD, że są mężczyznami to "mowa nienawiści" (pewnie dlatego, że się rozpłakały).

O tym mówi jeden pan z X, który zalinkował też informację, że polacy nie gęsi i też chcą mieć takie prawo, dzięki "byłemu rzecznikowi praw obywatelskich".

zaloguj się by móc komentować

orjan @ArGut 9 sierpnia 2024 06:48
9 sierpnia 2024 07:14

Skoro ma powstać słownik mowy nienawiści, to ja domagam się umieszczenia tam frazy "płeć piękna".

To na początek, bo dopiero zjadłem śniadanie.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @klon 8 sierpnia 2024 20:33
9 sierpnia 2024 10:09

Też bym nie przeceniała Putina w jego mocy reżyserowania takich spektakli jak otwarcie IO. Takie akcje, wprowadzające zamęt, są mu na rękę, ale chyba raczej jego służby stoją za wrzutkami dezinformacyjnymi, jak ta, że ze sponsoringu wycofał się Samsung, w co wiele osób uwierzyło i nie wiadomo czy nie wywołało to jakiegoś drgnięcia na giełdach. Postawa, żeby nie reagować na taki shit jak to otwarcie jest jakimś rozwiązaniem, ale jeśli było to obliczone na burzę, a by jej nie wywołało, to następonym razem posunęliby się jeszcze dalej w degrengoladzie. Koniec końców chyba dobrze, że jakaś reakcja było i że tamten sponsor się wycofał, to było takie otrzeźwiające. Szkoda tylko, że ludzie podzielili się na dwie bandy - wyrafinowanych postępowców i obrońców godności KK. Nie było kogoś pomiędzy, kto wyraźnie powie, że to był kicz i żenująca gargameloza. I że taka scenografia wręcz obraża tęczowych. Zresztą nie wiem, może takie głosy były, ale ja nie śledziłam tego pilnie. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @szarakomorka 8 sierpnia 2024 11:35
9 sierpnia 2024 10:16

Dlaczego napisało mi się "otwarcie 1980" (tunel) - nie wiem jakie siły nieczyste tu zadziałały i zamiast "2016" podsunęły 1980!

Dopiero teraz czytając blog toyah'a zauważlem coś nie tak w moim komentarzu.

(sens komentarza pozostaje bez zmian oczywiście).

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 8 sierpnia 2024 11:07
9 sierpnia 2024 10:56

Ja w ogóle igrzysk  nie oglądam. 

Oglądam mundial i mistrzostwa Europy, oczywiście tylko mecze bez udziału polskiej reprezentacji. 

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @szarakomorka 9 sierpnia 2024 10:16
9 sierpnia 2024 11:06

W 1980 rzeczywiście otwarto tunel Świętego Gotarda, tyle że drogowy. Może ówczesna ceremonia też była jakoś szczególna?

zaloguj się by móc komentować

klon @BeaM 9 sierpnia 2024 10:09
9 sierpnia 2024 11:11

<<<Nie było kogoś pomiędzy, kto wyraźnie powie, że to był kicz i żenująca gargameloza. >>>

Zgadzam się z powyższym. I zgadzam się z Valserem i innymi, którzy pisali, że wzmożenie emocjonalne przesłania często-gęsto realny obraz zdarzeń. Człek wtedy podejmuje działania nieadekwatne do sytuacji. 

Rozumiem postawė sportowców, którzy mając  różnorodność w "poważaniu"  zostają wpychani w sytuacje dla nich mało komfortowe. Po kilku latach harówki odwrócić się i odejść? Trudne... 

Kibic także oczekuje satysfakcji z oglądanego spektaklu, I co? Ma wyłączyć TV? Wszystko zależy od....priorytetów. Co dla kogo ważne. A skoro Słowo przestaje być kierunkowskazem... 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski 8 sierpnia 2024 06:04
9 sierpnia 2024 14:30

Porównanie z ucztą Baltazara było najlepszą reakcją. Myślę że nikt tego nie podjął bo mamy braki w wykształceniu. Sama niby wiedziałam o uczcie  Baltazara ale musiałam sobie przypomnieć szczegóły. 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @valser
9 sierpnia 2024 16:08

Jeśli chodzi o rozpoznanie płci sportowca  to sprawa jest niesamowicie skomplikowana.Głos "uczonej"

5 najgłupszych wypowiedzi Magdaleny Środy - YouTube    potafi wbić w glebę .

zaloguj się by móc komentować

valser @Adriano 9 sierpnia 2024 16:08
9 sierpnia 2024 18:47

ja tutaj widze o roznice miedzygatunkowe. Na moje skromne oko to jamochlon.

zaloguj się by móc komentować

Traube @valser 8 sierpnia 2024 15:04
10 sierpnia 2024 07:11

Odpowiadam z opóźnieniem, jestem w drodze, teraz też z hotelu piszę. 

Nigdzie nie napisałem, że płeć określa się badając poziom testosteronu lub innych markerów. 

Pisałem o badaniach genetycznych. Ich wynik to wartość stała, niezależna od treningu, środków dopingujących czy operacji chirurgicznych. 

Albo masz XX, albo XY, albo jakieś zaburzenia. To są pierwszorzędowe cechy płciowe. 

To, jak ktoś wyglądał na szkolnej fotografii, jaki ma paszport i czy ma kobiecą urodę, to sprawy trzecio-, a nawet, gdy chodzi o paszport, czwartorzędowe. 

Na tym kończę udział w dyskusji, ruszam w dalszą drogę przez Niemcy do Szwecji i serdecznie pozdrawiam,

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Traube 10 sierpnia 2024 07:11
10 sierpnia 2024 07:24

" Albo masz XX, albo XY, albo jakieś zaburzenia. To są pierwszorzędowe cechy płciowe.  "

To nie takie proste. Bo ktoś mógł się urodzić z wadą genetyczną(są takie wady że jest dodatkowy chromosom) albo jako tzw. obojniak, czyli być kobietą, ale również ze szczątkowymi narządami męskimi wewnętrznie(Przed wojną jeśli dobrze pamiętam, była taka zawodniczka amerykańska polskiego pochodzenia).
To jest pytanie, czy mogą uprawiać sport osoby z takimi wadami. Bo wtedy byśmy musieli położyć tamę, że sorry, ale nie możesz zawodowo uprawiać sportu z takim schorzeniem.

No, ale to jest całkiem inna historia.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Traube 10 sierpnia 2024 07:11
10 sierpnia 2024 07:32

IBA potrzebowala dwoch badan i roku czasu, zeby oglosic swoje rewelacje i nie przedstawic zadnych zwiazanych z tym dokumentow, a IOC podwazyl legalnosc tych procedur. Jak widac nie jest wcale takie proste.

Proste jest to, ze plec ustala sie w momencie urodzin i lekarz to robi na oko. To dziala w 100% i zawsze. Natomiast im dalej w las, tym gorzej, bo w mozgownicach dokonaly sie juz zmiany percepcji i potrzeba "dowodow", ze ktos jest kobieta lub mezczyzna.

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 9 sierpnia 2024 10:09
10 sierpnia 2024 08:10

Kacapy dorobily to tego zenujacego widowiska interpretacje wciskajac, ze freak show to jest Ostatnia Wieczerza. No i chwycilo. Wzmozeni histerycy cierpiacy na zaburzenia postrzegania infekuja swoimi interpretacjami i oburzeniem swiat, a kacap-szef zbanowanej bokserskiej organizacji wlasnie takie interpretacje i oburzenie podziela.

zaloguj się by móc komentować

lukas @OjciecDyrektor 8 sierpnia 2024 10:07
13 sierpnia 2024 01:30

Czy na inauguracji była specjalnie zainscenizowana karykatura obrazu Leonarda da Vinci? Może tak, może była to uczta Baltazara, jak wspominał wcześniej Pan Coryllus, tylko zostało to nie rozpoznane. Tak czy inaczej, warto się do tego dystansować. Może twórca/ reżyser inauguracji po prostu był "przeliczony na kasę", realizując kilka sugestii związanych z "degeneracjami społecznymi" i elementami historii Francji. Dlatego, jak już wcześniej wspomniano, nie ma sensu szukać dziury w całym. Tylko robić swoje.

Jeśli chodzi o koziorożca i inaugurację otwarcia tunelu Gotharda, sytuacja może być podobna. Może to odwołanie do koziorożca alpejskiego, jak pisał pan Vasler, ale nie można wykluczyć, że komuś w fartuszku w kabale wyszło coś, co podyktowało reżyserowi konkretne elementy. Jednak co to zmienia w moim życiu? Nic, trzeba robić swoje.

W kwestii kłótni o płeć w kontekście walk pięściarek, najbardziej znacząca jest sama kłótnia, która przynosi korzyści zarówno „kacapom”, jak i „postępowemu zachodowi”. A „Konserwatysta” musi zająć stanowisko, co w efekcie tylko wzmacnia obie strony. Dlatego, jak już wspomniano, nie warto szukać dziury w całym, tylko robić swoje. Podobnie, w mojej opinii, nie ma sensu sprowadzać nazwiska pani Szeremety do rzekomego ukraińskiego pochodzenia (nie potrafię znaleźć takiej informacji), próbując tym tłumaczyć jej zawziętość i osiągniętą pozycję. bo w końcu nam wyjdzie że „kozioł to diabeł”.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować