-

valser : Bramki strzelone na wyjeździe liczą się podwójnie

Za żywych i martwych

Tak to tu zostawie.

Informacja pochodzi od średniego personelu medycznego, który na codzien pracuje w szpitalu. W tej chwili w St.Gallen, w szpitalu są dwie osoby pod respiratorem.

Dwa przypadki szczególne.

Pacjent nr 1. Wiek 24 lata. Skierowany na oddział intensywnej terapii z rozpoznaniem zatoru w mózgu. Próba podania kroplówki w dłoń nie powiodła się i lekarz musiał się wkłuwać w kark, w aortę. Przy próbie zassania krwi, przed podaniem kroplówki, strzykawka zassała krew, która była tak gęsta że przypominała włókno. Rutynowy test na obecność koronawirusa polegający na pobraniu wymazu z jamy ustnej był ujemny. Pacjent nie wykazywał żadnych symptomów charakterestycznych dla koronawirusa – żadnego kaszlu, gorączki, kataru, trudności z oddychaniem, itp.
Podanie leków rozrzedzających krew, tak jak to się dzieje w przypadku zatorowych zakrzepów okazały się nieskuteczne. Pacjent zmarł. Badanie krwi na obecność koronawirusa okazało się dodatnie.

Pacjent nr 2. Wiek 55 lat. Przyjęty na oddział z objawami niewydolności krążeniowo-oddechowej, gorączkujący, z ciężkim kaszlem. Przebadany dwukrotnie na obecność koronawirusa – dwukrotnie z wynikiem negatywnym.
Na pewnym etapie leczenia został zaintubowany i wtedy zdecydowano sie na trzecie pobranie wymazu głęboko z tchawicy, co dało wynik pozytywny. Pacjent jest pod respiratorem blisko miesiąc. Ciągle walczy o życie.



tagi:

valser
8 maja 2020 09:12
54     4014    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:


DWiant @valser
8 maja 2020 09:31

korona cos tam....

Ile to jeszcze virusow jest na/w naszym ciele nieodkrytych... ile testow do przeprowadzenia i opracowania leczenia, ile jest przypadkow ''bezobjawowych'' ile lockdownow nas czeka. Ach jak pomysle ile jest mozlowosci....

Czeka nas dluga walka .... az nie zostanie kamien na kamieniu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @SalomonH 8 maja 2020 09:25
8 maja 2020 09:34

No wlasnie. Testy na koronawirusa polegajace na pobraniu wymazu z jamy ustnej nie daja prawdziwej informacji o obecnosci wirusa w organizmie. Na podstwie wymazu z jamy ustnej mozna stwierdzic, ze nie ma go w jamie ustnej.

zaloguj się by móc komentować

valser @DWiant 8 maja 2020 09:31
8 maja 2020 09:36

Kazdy kiedys na cos musi umrzec. Poki co, nie dostrzegam alternatywy.

zaloguj się by móc komentować


betacool @valser
8 maja 2020 09:52

Takie coś ktoś mi podesłał. Każdy powinien gdzieś tu siebie odnaleźć. 

https://dzismis.com/2020/04/26/corona-zbior-naukowych-doniesien/

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 8 maja 2020 09:25
8 maja 2020 10:36

To pisał ktoś bez pojęcia o diagnostyce molekularnej. Albo liczący na brak tego pojęcia u czytelników.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser
8 maja 2020 10:38

Ten wirus jest mocno ciekawy. I nie wiemy o nim wszystkiego. W ogóle dosyć niewiele nadal.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @betacool 8 maja 2020 09:52
8 maja 2020 10:41

Klasyka. Efekt Dunninga-Krugera jest bardzo łatwy do zaobserwowania w przypadku tak hermetycznej dziedziny.

zaloguj się by móc komentować

beczka @valser
8 maja 2020 11:14

Ten wirus to jest sąd Boży. Nie wiadomo na jak agresywną odmianę trafisz, nie wiadomo na co padnie-czy na mózg, czy na płuca, tak jak pogrypowe powikłania. Albo przejdziesz i nie zauważysz, albo umrzesz, albo coś pomiędzy. Loteria. Nie ma statystyki, ale chyba najpopularniejsza jest odmiana atakująca ukł. oddechowy, stąd badają te wymazówki z gardła i nosa.

zaloguj się by móc komentować


SalomonH @Grzeralts 8 maja 2020 10:36
8 maja 2020 11:26

Autor tekstu jest podpisany. Mnie raczej ciekawią efekty "leczenia" pochodnymi chininy i wpływ tegoż na statystyki śmiertelności. Znam wiele osób na własną rękę, "profilaktycznie", przyjmujących znaczne dawki tej trucizny. Sporo lekarzy, sanitariuszy i innych osób ze służby zdrowia.

zaloguj się by móc komentować

Rejent @valser
8 maja 2020 11:34

Nie dajmy się zwariować...

Dobrze przyjąć, że śmiertelność na koronawirusa jest taka sama jak na nowotwór złośliwy: 50 %  (albo się przeżyje, albo nie...)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 8 maja 2020 11:26
8 maja 2020 11:49

Z chininą słusznie pisze, tym nie wolno leczyć kazdego bez zastanowienia. Ale o tej diagnostyce PCR to już nie.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 8 maja 2020 11:26
8 maja 2020 11:51

P.S.brać to "profilaktycznie" na własną rękę to głupota. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @valser
8 maja 2020 12:30

Łącznie z powodu COVID-19 zmarły w Małopolsce już 33 osoby. W czwartek poinformowano o śmierci 97-letniej kobiety, mieszkanki Krakowa, która przebywała w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie. Potwierdzono, że przyczyną zgonu był COVID-19. Zmarła miała choroby współistniejące.

....

Tak tutaj zostawiam.

.

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 8 maja 2020 11:49
8 maja 2020 12:52

Tylko co to znaczy "bez zastanowienia"? Czy chinina w ogóle leczy? Cokolwiek? Z chininą jest taki problem, że oprócz niewielkiej rozpiętości pomiędzy dawką uznawaną za terapeutyczną, a dawką śmertelną, spotyka się też często przypadki nadwrażliwości, jak twierdzi ten pan, uwarunkowane genetycznie. Jeśli chinina i pochodne są często stosowane w leczeniu covid19, może mieć to znaczący wpływ na statystyki, oraz na fakt, że w różnych krajach różnie wyglądają, być może w związku ze stosowaniem tego środka.

zaloguj się by móc komentować

valser @betacool 8 maja 2020 09:52
8 maja 2020 13:02

To jest poziom dezinformacji i teoretyzowania podobny do tego co byl po kwietniu 2010, tylko tutaj zasieg jest miedzynarodowy.

zaloguj się by móc komentować

valser @SalomonH 8 maja 2020 12:52
8 maja 2020 13:07

Na poczatku XX wieku aspiryna byla dobra na wszystko. Wiec ludzie umierali z przedawkowania aspiryny.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @valser 8 maja 2020 13:07
8 maja 2020 13:21

Potwierdzam z tą aspiryną.Przed wielu,wielu laty dostałam cały pokaźny słoiczek amerykańskiej aspiryny.Miało to być panaceum na wszystko...więc hulaj dusza.Łykałam na każde dolegliwości.No i załatwiłam tak żołądek,że jakakolwiek minimalna zawartość aspiryny w innych lekach -powoduje bez ostrzeżeń "zwrot"błyskawiczny.I nie da się oszukać niczym.A być może ,powoduje zgon,wierzę w to bezapelacyjnie.Żyję, widocznie jednak nie przedawkowałam całkowicie.Natomiast skutki...katastrofa!!!

zaloguj się by móc komentować

mooj @valser 8 maja 2020 13:07
8 maja 2020 13:24

Dokładnie. Od ładnych paru lat są mocne argumenty na to, że zejścia określane jako na hiszpankę były faktycznie spowodowane aspiryną. W dziesiątkach tysięcy albo i więcej.

Zagrożenie terapiami było i jest. Tym większe im te terapie mniej przebadane. Wniosek, który się może nasunąć (tak ostrożnie napiszę): działania w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa jest dobrym wyborem.

zaloguj się by móc komentować

valser @Rejent 8 maja 2020 11:34
8 maja 2020 13:34

Zadne liczby tego nie pokazuja. Zarazliwosc jest taka, ze ten wirus nie robi nawet 5% tego zwykla grypa, a do norowirusa to zupelnie nie ma startu, bo w 2019 na norowirusa zachorowalo 685 milionow ludzi. https://www.cdc.gov/norovirus/trends-outbreaks/worldwide.html

A do tego jeszcze taka bulba. https://www.rp.pl/Koronawirus-SARS-CoV-2/200509862-Tanzania-Testy-na-koronawirusa-wycofane-Daly-wynik-dodatni-u-kozy.html

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 8 maja 2020 12:52
8 maja 2020 13:37

Są zalecane u wybranych chorych z potwierdzonym COVID-19, bez przeciwwskazań, odpowiednio kontrolowanych.  

To jest potencjalnie śmiertelna choroba, na którą przyczynowego lekarstwa nie ma. Niejedyna taka,ale nowa i zakaźna. Bezpośrednim mechanizmem prowadzącym do zgonu jest zasadniczo uszkodzenie płuc, z udzialem (mikro)angiopatii i o tle autoimmunologicznym. 

zaloguj się by móc komentować

Rejent @valser 8 maja 2020 13:34
8 maja 2020 13:48

Przecież to miał być żart..... - widocznie mało śmieszny :(

zaloguj się by móc komentować

MglawicaKraba @mooj 8 maja 2020 13:24
8 maja 2020 13:55

są też mocne na to , że przyczyną było szczepienie żołnierzy amerykańskich na tyfus.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser
8 maja 2020 14:02

Za żywych i zmarłych ZAWSZE możemy się pomodlić. Sami, w modlitwie osobistej i razem w modlitwie wspólnej.

Link do transmisji - parafia N S P J kraków Płaszów

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MglawicaKraba 8 maja 2020 13:55
8 maja 2020 14:25

DiTePer też w Afryce się zapisała nieoptymistycznie. Ale za to wyklinana MMR w sposób udowodniony chroni przed wieloma chorobami, podobnie jak BCG. Być może również przed COVID-19. Świat jest pełen prostych wyjaśnień wyłącznie w necie. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 8 maja 2020 13:34
8 maja 2020 14:32

żeby nie było....testy wychwytujące koronę u kozy, papai tudzież innych tanzańskich owoców i zwierząt (oraz oleju silnikowego) pochodzą od renomowanego szwajcarskiego giganta farmaceutycznego Roche

https://www.facebook.com/piotr.jawornik.1/videos/10213685441408648/UzpfSTEwMDAwMDI0MDQyMDY1Njo0MDgxMjczNjE1MjIzOTQ2/?from_close_friend=1&notif_id=1588883917516687&notif_t=close_friend_activity

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 8 maja 2020 14:32
8 maja 2020 14:35

Kazdy ma jakis towar w magazynku i chce go opylic.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ainolatak 8 maja 2020 14:32
8 maja 2020 15:07

AFAIK testy były z Chin, ufundowane przez właściciela Alibaby. Bardziej prawdopodobne, że to nie testy były lewe, tylko procedury w labie.

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 8 maja 2020 15:07
8 maja 2020 15:43

Ja mam wrazenie, ze ci co krzycza "wiecej testow!" to sa po prostu oplaceni przez producenta naganiacze.

W 2009 roku negocjowalem dla mojego kolegi, ktory mial siec aptek w Polsce sprowadzenie testow na obecnosc roznych substancji czynnych w organizmie oraz zwyklych testow ciazowych. Testy byly o tyle ciekawe, ze nie potrzeba bylo specjalnych warunkow laboratoryjnych, tak jak test ciazowy mozna wykonac w toalecie.

Okazalo sie, ze sprowadzenie i dopuszczenie do obrotu na terenie Trzecej RP to nie jest tak hop-siup i trzeba dostac "atesty" z PZH i Ministerstwa Zdrowia. To oczywiscie trwa poltora roku z okladem.

Sa oczywiscie inne kanaly, zeby takie rzeczy zalatwiac. Obecne testy na koronawirusa sa tego przykladem. O tym kto skladal wnioski na dopuszczenie tych produktow na polski rynek, kto je importowal (moze produkowane sa na miejscu, ale nie sadze) raczej ciezko bedzie sie dowiedziec. TO sa biznesy pewne, ale na sto procent skanalizowane i zaden Janush nie bedzie tutaj wpuszczony na rynek.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Grzeralts 8 maja 2020 15:07
8 maja 2020 16:29

Afrykańskie CDC zjadło ten milion testów Jacka Ma już chyba jakiś czas temu skoro zamawiało z innych miejsc i ma zapotrzebowanie na 15 mln....

https://www.dw.com/en/africa-needs-15-million-coronavirus-test-kits/a-53208002

Rynek zestawów testowych koronawirusa w Europie ma wzrosnąć o 139,05 mln dolarów, a globalny o 320,90 mln  w najbliższych 4 latach.

Są już gotowe raporty o rynku zestawów testowych koronawirusów w Europie z analizami, wielkością rynku, prognozami i wyzwaniami.

Rynek napędzany jest rosnącym finansowaniem rządowym i rosnącą liczbą sojuszy strategicznych. Ponadto przewiduje się, że zwiększenie finansowania rządowego co jeszcze bardziej przyspieszy również rozwój rynku w ciągu kilku najbliższych lat.

Dlatego korona wirus tak szybko się nie zakończy, a mnie nie przekonują cudowne i solidne testy psute lewymi procedurami, co jasno pokazał Piotr dzisiejszym tekstem.

https://www.researchandmarkets.com/reports/5017660/coronavirus-test-kits-market-in-europe-2020-2024?utm_source=dynamic&utm_medium=BW&utm_code=qvr7z7&utm_campaign=1380952+-+Coronavirus+Test+Kits+Market+in+Europe+2020-2024%3a+With+Data+on+Germany%2c+Italy%2c+UK%2c+France+and+the+Rest+of+Europe&utm_exec=cari18bwd

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser 8 maja 2020 13:07
8 maja 2020 17:23

Po roku 1950 dobra na wszystko była penicylina, przez którą o mało się nie przekręciłam... z przedawkowania. 

zaloguj się by móc komentować

emi @valser
8 maja 2020 17:47

Z testami tak już jest. Mogą być fałszywie ujemne i mogą- fałszywie dodatnie.                                                         Nie na darmo się mówi, że medycyna to sztuka.                                                                                                                 A ilu poszło na izolację (a towarzyszący na kwarantannę) przy fałszywie dodatnich? Potem okazuje się, że nie przebyli zakażenia, immunoglobuliny ujemne w obu klasach. A zasad przestrzegać trzeba.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @valser 8 maja 2020 09:36
8 maja 2020 18:46

"Kazdy kiedys na cos musi umrzec."

Ale - jak powiedział Woland - to, że każdy musi umrzeć to jeszcze pół biedy. Najgorsze jest, że często okazuje się to niespodziewanie! Ten pierwszy miał 24 lata ...

zaloguj się by móc komentować

JK @ewa-rembikowska 8 maja 2020 17:23
8 maja 2020 21:04

Ja miałem taką lekarkę co jeszcze w latach '90 leczyła wszystko penicyliną. Tradycja

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @ewa-rembikowska 8 maja 2020 17:23
8 maja 2020 21:08

Na wszystkie choroby - podobnie jak jakiś czas temu penicyliny czy aspiryny - nadal stosowane jest Ethanolum i Aethanolum . Lek wpływa na działanie komórek mózgu w sposób wielokierunkowy. Lek wchodzi w bezpośrednie interakcje z receptorami GABA, NMDA oraz receptorami acetylocholiny i serotoniny. Pod jego wpływem dochodzi do uwalniania endorfiny i dopaminy, co warunkuje jego "nagradzające" działanie. Jednak jego regularne nadużywanie powoduje hyperaktywność receptorów NMDA i nieaktywność receptorów GABA, czego skutkiem jest wystąpienie zespołu abstynencyjnego.  W odniesieniu do zagrożenia koronawirusem pozytywne działanie leku dostrzegł prezydent Białorusi Aleksander Łukaszenka - ale zastrzegł, że działa on w połączeniu z chodzeniem do sauny. Wydaje się, że trafność uwag prezydenta Łukaszenki potwierdzają badania wiodących laboratoriów zajmujacych się koronawirusem, podano bowiem, że lek w stężeniu 60% definitywnie niszczy wirusa, podobnie jak temperatura powyżej 60 stopni Celsjusza

 

 

zaloguj się by móc komentować

Tento @SalomonH 8 maja 2020 12:52
8 maja 2020 21:52

Jako lek na Covid-19 nie proponuje się chininy lecz HYDROKSYCHLOROCHINĘ. Substancja ta ma pewne podobieństwo strukturalne do chininy, lecz jest to inny związek chemiczny.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Tento 8 maja 2020 21:52
8 maja 2020 22:53

Oba zwiazki sa pochodna chinoliny.
Ale zgadza sie, roznia sie istotnie.
 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Grzeralts 8 maja 2020 13:37
8 maja 2020 23:00

> przyczynowego lekarstwa nie ma

ale jest objawowe - przeciwciala
tocilizumab i sarilumab daja rade w wielu przypadkach

zaloguj się by móc komentować

chlor @valser
8 maja 2020 23:24

Można się przeprowadzić w lubuskie. Od początku zarazy schwytano tam tylko 92 osobników zakażonych, a do dziś nikt nie umarł. Trzeba im naslać kontrol z UE i z Sanepidu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @zkr 8 maja 2020 22:53
9 maja 2020 06:19

HCQ jest syntetycznym analogiem chininy, różni się od niej mniejszą toksycznością, ale przypisywane mu działanie i zastosowanie jest takie samo. Chininy naturalnej nie stosuje się już chyba wcale, ze względu na nieskuteczność i wysoką toksyczność. Również skuteczność w przypadku malarii jest kwestionowana. To samo dotyczy HCQ, pierwotniaki malarii są na nią w większości odporne, jednak przemysł farmaceytyczny wciąż lansuje tę substancję w coraz to nowych zastosowaniach, jak toczeń, czy reumatoidalne zapalenie stawów. W Polsce nie była stosowana, ale z jakichś powodów dopuszczono ją do stosowania warunkowo w 2015 roku.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hydroxychloroquine

zaloguj się by móc komentować


zkr @SalomonH 9 maja 2020 06:19
9 maja 2020 09:00

tak jak napisalem - wspolny jest jedynie rdzen chinolinowy
podstawniki sa rozne, sa to rozne zwiazki chemiczne
to ze podobnie dzialaja wynika z (jak napisal @Tento) podobienstwa strukturalnego
jezeli wielkosc, geometria czasteczki, rozklad ladunkow, donorow/akceptorow wiazan wodorowych sa podobne to i dzialanie moze byc podobne

ale OK, trolujemy notke

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @zkr 9 maja 2020 09:00
9 maja 2020 09:10

Nie, nie trolujemy, całkiem dużo lekarzy uważa, że wysoka śmiertelność w covid19 może mieć związek ze stosowaniem HCQ w leczeniu, niestety nie mam danych, w których krajach (na pewno w USA i UK), jest powszechnie stosowana. Bo to mogłoby wyjaśniać różnice w statystykach śmiertelności, są one drastyczne, co widać na linkowanych przez Grzeraltsa danych z Euromomo.

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @BTWSelena 8 maja 2020 13:21
9 maja 2020 09:17

"Łykałam na każde dolegliwości."  Czy dlatego, że do lekarzy był ograniczony dostęp?

zaloguj się by móc komentować

valser @Klasyk 9 maja 2020 09:17
9 maja 2020 11:20

Ostatnia glupia rzecz jak dzisiaj mozna zrobic to zglosic sie do szpitala. Szanse na przezycie drastycznie spadaja.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser
9 maja 2020 12:15

Wystarczyło, że ruszylem się z domu i od razu usłyszałem o dwóch przypadkach, bardzo drastycznych - szwagier kolegi, mąż pielęganiarki i dyrektor szpitala. Jeden przeżył, drugi walczy o życie

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @valser 9 maja 2020 11:20
9 maja 2020 13:07

Generalnie szpital nie jest od tego, żeby w nim zdrowieć, do szpitala można iść na urazówkę, operację, zabieg, ale trzeba wracać jak najszybciej.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @betacool 8 maja 2020 09:52
9 maja 2020 13:59

Trzeba też dodać, że jedynym człowiekiem, który widział koronawirusy, do tego latające,to Łukaszenka.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 9 maja 2020 09:10
9 maja 2020 14:02

To jest "spurious corellation" raczej. Mechanizm niewydolności oddechowej i ew.zgonu nie ma związku ze znanymi działaniami HCQ. Były opisywane zgony w mechanizmie wydłużonego QT, ale nie tak znowu dużo i zazwyczaj w przypadku stosowania mocno niezgodnie z zaleceniami (na własną rękę).

zaloguj się by móc komentować


SalomonH @AnDzej 14 maja 2020 23:35
15 maja 2020 06:29

Tak to właśnie działa, tak zabija koronawirus. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować