-

valser : Bramki strzelone na wyjeździe liczą się podwójnie

Ześlizg po szynach

Stara prawda się znowu potwierdza. Nie ma złych biznesów, są tylko biznesy źle zarządzane.
Druga prawda jest taka, że dobre biznesy, dobrze zarządzane, są również skutecznie sabotowane i stanowią cel na łup.

Zapowiadane grupowe zwolnienia w PKP Cargo, sięgające 30% stanu załogi to jest katastrofa i wyrok, jeśli połączy się to z dwoma faktami - że Deutsche Bahn wozi po Polsce więcej kontenerów niż PKP Cargo i że Ukraińskie Koleje uzyskały licencję na przewozy kolejowe po Unii Europejskiej, aplikując o to w polskim Urzędzie Transportu Kolejowego.

Po ewidentnych stratach firm działających w tym segmencie rynku w spowodanych tzw. pandemią, która skorygowała rynek usług logistycznych, wszyscy gracze na rynku notują plus za 2023 rok.

Jak ktoś myśli, że katastrofa PKP Cargo to jest wina Tuska, który chce Niemcom wyprzedać Polskę, to niestety jest w błędzie. Kłopoty zaczęły się dawno temu i fachofcy z PiS do tego przyłożyli rękę.
W spółkach skarbu państwa sprawy są tak poustawiane, że można w nich awansować na podstawie swoich zawodowych kwalifikacji tylko do pewnego szczebla. Kluczowe, wysokie menadżerskie stanowiska są obsadzane z klucza politycznego, gdzie znajomość branży, znajomość specyfiki i szczegółów prowadzonego biznesu liczy się się niewielkim stopniu i jest mniej istotna niż przynależność partyjna, rodzinna czy towarzyska.

Zawsze bowiem można zadać pytanie kto zrobił tego typka prezesem?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dariusz_Seliga

Jeśli chodzi o ciągłość i zachowanie tradycji, to ekipa Tuska i rada nadzorcza spółki są tutaj konsekwentni w takim samym stopniu jak PiS. Zatrudniają gościa, który nie zna się zupełnie na logistyce, nie zna branży, nie zna spółki, ale wie "jak przeprowadzić spółkę przez trudny okres", czyli wie jak zwalniać ludzi.

https://www.wojewodka.pl/staff/marcin-wojewodka/

Powodów katastrofy jest wiele. O ile sektor paliwowy w Polsce miał Obajtka, którego działalności bronią wyniki finansowe i ekspansja Orlenu, w tym na zagranicznych rynkach, o tyle PKP nie miał tyle szczęścia i teraz dopiero widać efekty.

Dalsze turbulencje są pewne i nie trzeba tu być mistrzem intelektu, żeby widzieć, że to jest zorganizowana akcja, na której PKP Cargo będzie tylko i wyłącznie dalej tracić.

 

 

https://www.cire.pl/artykuly/serwis-informacyjny-cire-24/ukrainian-railways-cargo-poland-otrzymala-licencje-na-przewozy-w-polsce

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ke-wszczyna-dochodzenie-w-sprawie-pomocy-dla-db-cargo-106685.html

https://logistyka.rp.pl/szynowy/art38745221-w-polsce-koleje-niemieckie-woza-wiecej-kontenerow-niz-pkp-cargo

https://www.pkpcargo.com/pkp-cargo-przeprowadzi-zwolnienia-grupowe/

https://www.pkp.pl/pl/spolki-grupy-pkp

https://www.salon24.pl/u/grudqowy/177925,do-kogo-naleza-tory-koleyi-zelaznych-w-polsce



tagi: pkp cargo  deutsche bahn 

valser
27 lipca 2024 10:29
40     2916    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @valser
27 lipca 2024 14:57

Trzeba było pokazywać w TVP dyrektorów zarządzających kluczowymi sektorami gospodarki, a nie Martyniuka na zmianę z Tuskiem....

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 27 lipca 2024 14:57
27 lipca 2024 15:10

Mysle, ze ekipa Tuska daje wieksze poczucie stabilnosci i bezpieczenstwa, bo od poczatku wiadomo co jest grane i mozna do tego jakas strategie dobudowac. Natomiast z pisowskimi fajansami mozna sie obudzic z reka w nocniku, jak sie uwierzy w ich sny o wielkich polskich projektach.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 27 lipca 2024 15:10
27 lipca 2024 15:15

"Natomiast z pisowskimi fajansami mozna sie obudzic z reka w nocniku, jak sie uwierzy w ich sny o wielkich polskich projektach."

 

Jak to, no przecież był [czy może nadal jest?] Polska Wielki Projekt.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 27 lipca 2024 15:10
27 lipca 2024 15:18

Tak, partia wewnętrzna nie jest lojalna wobec kaptowanych stronników 

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 27 lipca 2024 15:15
27 lipca 2024 15:46

Polska Wielki Projekt lezy sobie spokojnie na cyckach na glebie obok projektu Albicla geniusza Sakiewicza, co mial ten projekt niby konkurowac z Fejbukiem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 27 lipca 2024 15:10
27 lipca 2024 16:40

Owszem,ekipa Tuska daje większe poczucie stabilności i bezpieczeństwa dla młodzieży co to muszą sięgać do smartfona ile to jest 7x9 i póki mogą jeździć na budowy do Niemiec,lub jak im coś obieca... etc,etc... oraz dla starych komuszych ćwików... Do Tuskowej strategii - nie można niczego dobudować...Valserze,bo od początku wiadomo dla nas co jest grane ,i nie ma przywódcy z mocnym cajones..........."tertium non datur".Myślę,ze prędzej sam sobie coś zbudujesz i stworzysz niż dobudujesz strategię z Tuskiem ...ale cóz ja tam wiem?........

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 27 lipca 2024 16:40
27 lipca 2024 17:00

Alez mozna droga Seleno dobudowac strategie dywersji i sabotazu nie ogladajac sie na zadne dzialania pozorowane, wlasnie dlatego, ze z Tuskiem wszystko wiadomo.

W mojej perspektywie zawsze jest jakies trzecie wyjscie. Wiec ta formulka sie slabo w zyciu sprawdza, bo zycie generalnie jest gra o wyniku zerowym. Mozna wygrac, mozna przegrac, ale mozna tez zremisowac. To stale bedzie cos lepszego niz porazka czy "moralne zwyciestwo", ktore teraz forsuja patrioci nieudacznicy. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 27 lipca 2024 17:00
27 lipca 2024 17:14

Otóż to,nie można dobudować strategii dywersji i sabotażu,nie ogladając się na żadne działania pozorowane.Zapominasz o kaście sprzedajnych"mecenasów",którzy nad tym czuwają.Być może znajdzie się jakaś grupa odważnych i desperatów,ale póki co każdy dba o swój zadek... I zgadzam się ,ze w Twojej perspektywie coś zbudujesz nie ogladając się na tych debili...

Ale w takiej masie jak Polska- Rząd mający środki w każdej dziedzinie nacisku-jest to niemożliwe,bez rewolucji,albo objawionego buntu i sprzeciwu. A bunt ani chyba się zrodzi,ale jak skrajna bieda zajrzy w oczy wyborcom... Ale wierzę w to,że nie z takich terminów Polska się "salwowała"....pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 27 lipca 2024 17:14
27 lipca 2024 17:24

Moja perspektywa jest taka, ze im dluzej zyje, tym mniej mam do stracenia.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 27 lipca 2024 17:24
27 lipca 2024 17:36

Valserze,nie muszę deklarować ,jak bardzo jestem Ci życzliwa.Tak mam i wiem dlaczego.

Ja byłam w innej sytuacji i miałam duuuuuuużo do stracenia,zostawiając Rodzinę w persektywie krótszego życia.Bogu dzięki i chirurgom ,ze mi wydłużyli życie na jakiś czas,bo taką nadzieją żyję... Cuda się zdarzają i też myślę ,że taki cud przydarzy się Polsce.

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 27 lipca 2024 17:36
27 lipca 2024 17:47

Rozumiem co chcesz mi powiedziec, duzo zdrowia i wytrwalosci Ci zycze.

Bylem teraz dwa tygodnie na hokejowych obozach i w trakcie pierwszego tygodnia pojawily sie w naszych trenerskich rozmowach powazne slowa na tematy, zycia, smierci, sukcesu na duza skale i dwoistych jego konsekwencji, rodziny, przyjaciol, zyciowego upadku, rozpaczy, dramatycznych decyzji, nowego poczatku i wielu innych watkow tego typu. Zbieram sie o tym napisac.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 27 lipca 2024 17:47
27 lipca 2024 17:51

Dziękuję Valserze,napisz ,ja chętnie poczytam. Po ostatniej transfuzji czuję się bardzo rześko,bo krew to życie...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 27 lipca 2024 14:57
27 lipca 2024 22:07

To już było, na zmianę z Marylą it.d.

Elektrownia Kozienice (jej kominy) i inżynier Józef Zieliński.

 

P.S.

teraz to nawet majstrom strach się pokazywać w yt, bo można będzie zacząć szukać nowej pracy.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser
27 lipca 2024 22:13

PKP tak jak wszystkie inne państwowe "czebole" wyrosłe w PRLu nadają się do zaorania i zbudowania na nowo ale nie ma chcętnych by coś z tym zrobić więc jest tylko doraźna partyjna konsumpcja i jakieś pilnowanie, żeby to się samo w sobie nie zapadło. Równocześnie powstają nowe byty, które wypierają państwowe molochy. Tak jak sieci paczkomatowe kasują Pocztę Polską. Niedawno widziałem pociąg towarowy pewnej firmy i byłem pod wrażeniem samym wyglądem składu.

https://laude.pl/

zaloguj się by móc komentować

atelin @onyx 27 lipca 2024 22:13
27 lipca 2024 23:02

"Tak jak sieci paczkomatowe kasują Pocztę Polską."

Kupiłem książkę @Piotera o fałszywym kulcie bogów. Dostawa tylko przez Pocztę Polską - to wręcz cud, że przyszła po trzech dniach, a drugi cud, że dostałem od Poczty SMS-a, że może będzie za tydzień.

https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/prawa-konsumenta/96373,Ktore-przesylki-moze-doreczac-tylko-Poczta-Polska.html

Zostali zaorani, tylko nie pamiętam kiedy i przez którą władzę. Bo miski z wodą dla piesków przed każdą placówką to mem maksymalny.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @atelin 27 lipca 2024 23:02
27 lipca 2024 23:08

a ja odebrałem z paczkomatu.

 

P.S.

zmiana logo Poczty Polskiej i koloru !

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser
28 lipca 2024 07:39

Cieszę się, że to napisałeś, iż wyjańczanie PKP Cargo to proces, który powstał i rozwijał sie za rządów PiS. Z likwidacją czekani aż do zmiany na "złego" Tuska, aby całe odium spadło na biego. Już o tym wspominałem kilka dni temu w komentarzu pod notką Coryllusa (w odpowiedzi na komentarz bodajże @szarakomórka).

Musimy pamiętać, że na Ukrainie rządzi Londyn i gospodarka Ukrainy jest całkowicie opanowana przez angielskie koła gospodarcze. Jeśli inni dostają na Ukrainie jakieś licencje, to tylko za zgodą Londynu. Ukraina bez angielskiego respiratora zwyczajnie by umarła i o tym doskonale wiedzą ukraińscy oligarchowie, których podejrzewam, że wszyscy mają angielskie obywatelstwo (nieujawniane rzecz jasna).

Dlatego myślę, że upadłość PKP Cargo to plan Londynu. Na cxym ten plan polega? Na "odchudzeniu" cxyli ",restrukturyzacji", czyli przejęciu aktywów, a pasywa do zsypu z napisem "wierzyciele i akcjonariusze".

Już pisałem, że nie jest pewne, czy Niemcy na tym skorzystają. Bo może być tak, że odchudzoną spółkę nagle obsypie sie grubymi zlecenismi i będzie mocno dochodowa dla nowych właścicieli, którymi mogą być Anglicy. Nikt Niemcom nie sprzeda PKP Cargo ani jej aktywów po ewentualnej upadłości. O tym Niemcy mogą zapomnieć. Juz bardziej reakne jest połączenie z ukraińskim przewoźnikiem, przy czym miże to być połączenie nie tyle społek, co sprzedanie aktywów ukraińskim oligarchom. Bo jeśli powstaje infrastruktura ligistyczni-transportowa pomiędzy Bałtykiem a M. Czarnym, to unifikacja przewoźników z Polski i Ukrainy jest tylko kwestią czasu. Za duże koszty przy niezależnym zarządzaniu jednymi i drugimi przewoźnikami. 

W kolejce czekają jeszcze firmy "samochodowe". Im też się złoży ptopozycję "konsolidacji", a kto odmówi, ten pójdzie do zsypu - nie będzie miał zleceń.

zaloguj się by móc komentować

klon @valser
28 lipca 2024 07:40

<<<znajomość branży, znajomość specyfiki i szczegółów prowadzonego biznesu liczy się się niewielkim stopniu i jest mniej istotna niż przynależność partyjna, rodzinna czy towarzyska.>>>

Moim zdaniem,  powyższa "zasada znajomości" obejmuje swym zasięgiem wszyskie typy instytucji. Jest ona wszechobecna i w pełni akceptowalna przez większość. Kompetencje są którymś, nomen omen, z kolejki kryterium doboru spośród kandydatów. 

Mżonka moja uwolniła się ze struktur urzędu Hanki Zdanowskiej. Pracuje obecnie  dla dużej spółdzielni mieszkaniowej i historie które przynosi są niemalże takie same jak te, które przeżywała w strukturach władz gminy. 

Nawyk drugą naturą człowieka. 

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @valser 27 lipca 2024 17:00
28 lipca 2024 08:24

Usiłuję sobie właśnie przypomnieć wszystkie znane mi przypadki ludzi, którzy budowali takie strategie i byli pewni, jak to pisze Gospodarz, gwarancji: pierwszy stracił firmę, dostał udaru i resztę życia spędził w łóżku, drugiego po stracie firmy pracownicy o mało nie zabili za brak wypłaty, trzeci uszedł cało, a czwarty, największy, zanim trafił do aresztu, zdołał przepisać majątek na rodzinę. Potem z niego wyszedł bez szwanku, pewnie dał rady się opłacić. Nie ma bezpieczeństwa na tym świecie 

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 27 lipca 2024 22:13
28 lipca 2024 08:59

Pewne sprawy powinny pozostac w rekach panstwa. Poczta, koleje, energetyka, paliwa, policja itp. Ja pamietam calkiem jeszcze niedawno jak firma ochroniarska Konsalnet, ktora nalezala do bylych milicjantow, robila kontrole bezpieczenstwa na Okeciu. Sektor ochroniarski zostal bowiem sprywatyzowany przez milicjanto, ktorzy miedzy soba podzielili ryneczek.

Ta sie nie dalo palca wlozyc, tyki to byl wolny rynek, jak powymyslali koncesje dla pracownikow i wlascicieli.

Niech sie biznesy rozwijaja, bo tylko wtedy generuje sie jakis tort do zjedzenia, jednak sytuacja kiedy urzedowe pismo dostarcza ci jakas prywatna firma jest sygnalem, ze panstwa nie ma.

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 28 lipca 2024 07:39
28 lipca 2024 09:07

Zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie. Nie sadze, zeby Cargo upadlo. To spolka zalezna PKP. Zostana zmarginalizowami i beda przewozic np. 20% calej masy przeladunkowej.

Ciekawy jest ten watek przyznania licencji na przewozy przez Urzad Transportu Kolejowego. Z ta licencja jest tak jak z wiza Schengen. Jak wjedziesz na nia do Polski do mozesz przemieszczac sie po calej Europie. Ktos aplikowal, ktos wydal decyzje. To pokazuje, ze ekipa Tuska nie kontroluje tematu, tak samo jak Niemce tego nie kontroluja. Nikt z ich strony nie brzeczy, a konsekwencje beda daleko idace, choc w tej chwili wydaje sie, ze dotycza tylko obszaru Polski.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 28 lipca 2024 07:39
28 lipca 2024 10:56

" wyjańczanie PKP Cargo to proces, który powstał i rozwijał sie za rządów PiS. Z likwidacją czekani aż do zmiany na "złego" Tuska, aby całe odium spadło na biego." - hmn..jakoś ta kombinacja  mi nie pasuje,bo PiS wcale nie zakładał ,że przegra odnośnie Rządzenia.Scenariusz :"PiS wygrał i przegrał "było zdumieniem i zaskoczeniem dla wszystkich zadufanych działaczy pisowskich. Celowa przegrana nie mieściła się w scenariuszu,ani wrestligu...zmieniających się działaczy i Prezesów,dotyczy to także tej spółki.

Sytuacja w PKPCargo od poczatku całej tej słynnej polskiej transformacji,to "układ układ koleżeńsko–kolejarski” zmieniającej się co jakiś czas władzy... Kura ,która znosiła złote jaja dla Prezesów,co się nie dało w czasie Transformacji upłynnić-nie była w żaden sposób zarzynana przez Londyn .Miał on poważniejsze problemy niż planować restrukturyzację w Polsce PKPCargo i przejmować jego aktywa.Teraz dobrze się wszystkim kombinuje.........czyli kto "winien" i kto "ma"..Ale co ja tam wiem ,szanowny OjczeDyrektorze..

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 28 lipca 2024 07:39
28 lipca 2024 11:11

>Dlatego myślę, że upadłość PKP Cargo to plan Londynu. Na cxym ten plan polega? Na "odchudzeniu" cxyli
>",restrukturyzacji", czyli przejęciu aktywów, a pasywa do zsypu z napisem "wierzyciele i akcjonariusze".

Tylko taka perspektywa złego Donalda Hitlerowca, który nominalnie pracuje dla Londynu a medialnie dla swoich hitlerowskich braci z za Odry to takie spojrzenie z zewnątrz. Jakby lokalny rynek wyborczy się nie liczył i koledzy PREZES-a od Najlepszych Niemców nie mieli nic do gadania.

Zresztą felieton kolegi VALSER-a to też spojrzenie z zewnątrz jako gościa, który przyjeżdża do Polski na wakację czy w interesach.
A ja tu mam Donalda Hitlerowca, który dociska śrubę i tak mu brakuje albo PREZES-a od Najlepszych Niemców, który nie wie, że ma być LOJALNY względem wyborców a nie jakiś tam skaczących CELEBRYTÓW POLITYCZNYCH.

Ja mam takie doświadczenie z branży medycznej, gdzie firma zarządzana przez Niemców, pracująca dla brytyjczyków i Najlepszych Niemców UPADŁA bo przeniosła biznes na Ukrainę. Przeniesienie biznesu, wynikało z krytyki przez polski personel procedur operacyjnych (na Ukrainie nawet nierealne tajmingi się zgadzały np. pobranie krwi, badanie i wynik było do zrobienia z 180 sekund).

W przypadku PKP Cargo raczej też tak jest, że CI CO MAJĄ SIEDZIEĆ CICHO coś gadają ... bo albo będzie coś wożone po torach PKP co ma być niewidoczne, a ktoś tam coś GADA, i to dotyczy i Hitlerowców i Londynu.

A na zewnątrz wygląda to zupełnie inaczej.

zaloguj się by móc komentować

valser @ArGut 28 lipca 2024 11:11
28 lipca 2024 12:18

Mam kolege, ktory od dekad pracuje w Cargo. Za chwile byc moze sie dowie, ze juz jest niepotrzebny. Od niego mam informacje. Gnicie Cargo zaczelo sie dawno temu. Do ustalenia pozostaje czy jest to stary bolszewicki bezwlad, w ktorym nic nie dzialalo jak nalezy, celowa, dlugofalowa akcja?  Znajac Prusakow, to obstawiam druga opcje.

No, ale jak sie poczyta pierdolety sprzed 14 lat, kiedy Deutsche Bahn wystepowala o licencje na przewozy w styczniu 2010, to wtedy prezydentem byl Lech Kaczynski, a Tusek byl premierem. Nie bylo wtedy jeszcze kacapow na Krymie i brakowalo kilka miesiecy do Smolenska.

Pieknie brzmia z perspektywy czasu te deklaracje o konsolidacji i wspolpracy, ze prawdziwy konkurent to samoloty i statki i zestawic to z tym, ze w 2023 Deusche Bahn przewiozla wiecej kontenerow niz PKP Cargo. Prosze sobie poczytac -

https://podroze.onet.pl/ciekawe/polska-deutsche-bahn-wystapil-o-licencje/11s9fj2

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 28 lipca 2024 12:18
28 lipca 2024 15:49

Poczytam, ... i o koleji i o EKOLOGII. Znajomy elektronik, określa to tak, że z HITLEROWCAMI to wiadomo, tyle, że są jak pies ogrodnika. Jak mieli NordSTREAM to gaz był ekologiczny. Jak turbiny wiatrowe i panele fotowoltaiczne rebrandowali u siebie to to też było ekologiczne.

A teraz są przymiarki, prawne, żeby instalacje produkujące energię opodatkowywać, za to, że są i nie kupuje się DROGIEGO EKOLOGICZNEGO PRĄDU. Wszystko można dostać w Najlepszych Niemców z Chin, bez hitlerowskich certyfikatów.

>Do ustalenia pozostaje czy jest to stary bolszewicki bezwlad, w ktorym nic nie dzialalo jak nalezy, celowa, dlugofalowa akcja?
>Znajac Prusakow, to obstawiam druga opcje.

Też obstawiałbym drugą opcję. 

zaloguj się by móc komentować

ajs @valser
28 lipca 2024 17:54

Ten case nie jest taki prosty. PKP Cargo głównie było/jest nastawione na transport węgla z kopalni do elektrowni oraz portów morskich. Co sie dzieje z kopalniami oraz jaka jest przyszłość przed nimi (czytaj węglem), to wszyscy już wiemy ("zielony ład"). Niestety, w wagonach typu węglarka - kontenerów nie da się wozić...

Proponuje posłuchać ciekawego komentarza Stanowskiego na temat PKP Cargo:

https://www.youtube.com/watch?v=ug23y3FlwCE

Tu można usłyszeć trochę interesujących informacji opisujących problemy związane z PKP Cargo. Zdaję sobie sprawę, że Stanowski/Kanał Zero budzi różne reakcje, ale ten jego komentarz pomaga w lepszym zrozumieniu problemów PKP Cargo oraz sytuacji w jakiej znajduje sie ta firma i jej pracownicy.   

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 27 lipca 2024 17:47
28 lipca 2024 18:20

Oooo,...

...  to  bedzie  ciekawe  !!!

 

Napisz  szybko,  svp,...  bardzo  lubie  takie  zyciowe  tematy  i  rozmowy.

zaloguj się by móc komentować

valser @ajs 28 lipca 2024 17:54
28 lipca 2024 18:25

Niech Stanowski jeszcze zrobi taka analize spolki Deutsche Bahn Polska i wtedy bedziemy mieli jakas perspektywe.

https://pl.dbcargo.com/rail-pl-pl/meta-navi/o-firmie

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ajs 28 lipca 2024 17:54
28 lipca 2024 18:57

Myślę,że zalinkowany materiał Stanowskiego po trosze oddaje mój komentarz do @OjcaDyrektora o 10:56

Często snuje się teorie nie wiadomo jakich podstępnych działań,ale w/g przysłowia pod latarnią jest najciemniej...

Te wszystkie molochy rodem z PRL,które z jakiś powodów nie zostały w okresie Transformacji przehandlowane --to kura znoszące złote jaja dla zmieniających się partyjek i nominantów,jeszcze raz to powtórzę... Ja pomijam beztroskę tych wszystkich Prezesów,bo kury im macać ,niż "prezesić"-biorąc sporą kasę za partactwo... Sprawa "gniazdowania"tych maszynistów regionalnych to jakieś kuriozum i strzał w potylicę i jest to prawdą... Inne grzechy główne ciągną się od lat i jest ich więcej niż przysłowiowe siedem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ajs 28 lipca 2024 17:54
28 lipca 2024 19:21

No  tak,...

...  tylko  Stanowski  z  ,,zatroskanym  i  kAtrowersyjnym,,  kanalem  zero  ,,mUK  pSZybliRZyc,,  nam  problemy  zwiazane  z  ZEROWISKIEM,  szumnie  zwanym  PKP  Cargo  !!!

 

A  niech  ich  wszystkich  ,,zatroskancUF,,  szlag  trafi.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 28 lipca 2024 18:57
28 lipca 2024 19:29

Dokladnie  tak,...

...  z  tej  detej  ,,niemocy,  nieporadnosci  i  niegospodarnosci,,  -  konkretnie  -  ogromnych  PRZEKRETOW  i  PRZEWALOW  karygodnych  -  mamy  te  cala  deta  scenke  polityczna  !!!

 

Te  rozne  ,,nowe  partie,,  -  kukiz`y,  zandberg`i,  KO  i  pozostala  wykolejona  LEWIZNA  -  to  z  tych  PRZEWALOW,  na  ktore  NIGDY  NIE  BYLO  MOCNYCH...  i  nadal  nie  ma,...

...  bo  to  ciagle  ci  sami  i  sami  swoi  ,,krecO  tym  interesem,,  bycia  ciagle  PRZY  KORYCIE...  i  PELNYM  ZLOBIE  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 28 lipca 2024 19:29
28 lipca 2024 20:17

"wykolejona Lewizna"- bingo Paris! otoż to,Lewaki zawsze miały kuku w głowach,ale teraz to kompletni wykolejeńcy!......

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 27 lipca 2024 23:02
28 lipca 2024 20:22

to jest funkcja nienawiści do własnego Państwa.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SilentiumUniversi 28 lipca 2024 08:24
28 lipca 2024 20:27

oj nie ma ani bezpieczeństwa ani pewności. Problem tkwi w braku chęci do uczenia sie o Polsce i świecie otaczającym. Rzesz naiwnych [w zasadzie frajerow] co to nadzieje w prawie/państwie./moralności/etc pokładają bez liku. I nie chca wierzyć, że real jest jaki jest - dopóki tego na własnej d... nie przećwiczą. W tym jest tez pycha i poczucie własnej mentalności Kalego. Nieszczęścia są dla innych.

zaloguj się by móc komentować

ajs @valser 28 lipca 2024 18:25
28 lipca 2024 21:50

Takiej analizy DB na pewno nie zrobi - jeżeli jakikolwiek polski pracownik DB Cargo Polska opowiedział by o tym jak ta firma funkcjonuje w rzeczywistosci, to długo już by tam nie popracował... No i chyba nie ulega wątpliwości, że DB zawsze podsypie grosza dla swojej spółki w Polsce. A sama DB zawsze może liczyć na dotacje rządowe/państwowe, a Bruksela i tak Niemcom nic nie zrobi... 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @ajs 28 lipca 2024 21:50
28 lipca 2024 23:51

to jest gówno, przed którym stanie właściciel lokomotywy w stylu perfekcyjnym o zbieraniu chrustu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @valser 28 lipca 2024 09:07
29 lipca 2024 15:27

Może być to jakaś akcja skoordynowana bowiem w tenkraju DE od kilku dni też cienko i w DB ześlizgują po szynach, mowa o zwolnieniach w administracji [wodogłowie?]

https://www.ecosia.org/search?method=index&q=DB%20entlassungen

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @valser 28 lipca 2024 12:18
29 lipca 2024 15:37

Znajac Prusakow, to obstawiam druga opcje.

 

To namiar na znajomość Prusaków sprzed 8/9 maja 1945?  Znajomy berlińczyk dziwił się dawno temu, że europejczycy ze wschodu na tenkraj DE spoglądają jak gdyby tam nadal panował duch i genotyp sprzed bezwarunkowej kapitulacji w '45.  Podzielam jego ocenę.

zaloguj się by móc komentować

valser @saturn-9 29 lipca 2024 15:27
29 lipca 2024 20:59

Deutsche Bahn Polska za 2023 rok osiagnela zysk z dzialalnosci operacyjnej. W bilansie jenak przedstawili minus, bo sa obciazeni kosztami kredytow inwestycyjnych. Na polskim rynku zaczynaja dominowac i jak napisalem - waza juz dzisiaj wiecej kontenerow niz PKP Cargo. Sytuacja wyglada zle i wine za to ponosza zarzadzajacy spolka, a ci sa z rozdania politycznego.

https://kolejowyportal.pl/ponad-35-mln-zl-straty-netto-db-cargo-polska-za-2023-r/

zaloguj się by móc komentować

valser @saturn-9 29 lipca 2024 15:37
29 lipca 2024 21:01

Im trzeba co jakis czas przypominac, ze ich najwiekszy wklad w kulture i cywilizacje europejska firmuja obozy koncentracyjne i cyklon-B.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować