-

valser : Bramki strzelone na wyjeździe liczą się podwójnie

Москва - столица мира

Zaiste dziwne to pożegnanie Stanisława Ordy z SN.
 

Zamieszcza fragment tekstu ruskiego wykolejeńca, alkoholika aspirującego do bycia pisarzem i dramatugiem, o napitkach, których nawet kwiat bytomskiej patologii by nie wymyślił i nie spróbował.
 

Nie chcę zgadywać, czy to ma być źródło inspiracji, przykład do naśladowania, czy po prostu próba dla nas dla okazania naszej chrześcijańskiej litości, miłosierdzia i zrozumienia w jakich okolicznościach „rosyjskiej duszy” przyszło toczyć zmagania z rzeczywistością i „systemem”. Jak to ma być jakąś alternatywą dla nas, to ja wysiadam, ale chyba będzie jednak lepiej dla nas wszystkich, jeśli to pan Stanisław wysiądzie i będzie epatował swoimi nostalgiami gdzie indziej.
 

Jedną z ważnych umiejętności, której trzeba się nauczyć w dorosłym życiu to jest umiejętność odcięcia liny, która nas wiąże z osobnikami, który ciągną statek na mieliznę, albo na dno. Ja nigdy nie miałem z tym problemu, a wszystkie wybory, które do tej pory mam na swoim koncie z czasem tylko potwierdzają, że podjęte decyzje, nawet mimo niepełnej i niepewnej wtedy wiedzy, to wybory słuszne i dobre.
 

Zacznę może od tego, że najgorsze i najbardziej fałszywe co się może wydarzyć, to patrzeć na kacapie przez „wielkie dzieła literatury i kultury rosyjskiej”.
 

My na własnym podwórku mamy wystarczająco gnoju, który trzeba byłoby zacząć skutecznie usuwać, zanim nas zaciśnie.
 

W polskiej literaturze mamy podobnych jak cytowany przez p. Stanisława przykładów alkoholowego zasmarkania od metra, z niedawno zmarłym Pilchem. Szkoda nawet patrzeć w tamtą stronę. Wejście w tą „literaturę”, to jest zgoda na to, żeby melina nam podpowiadała różne życiowe rozwiązania.
Na to zgody nie ma i nigdy nie będzie, a ostatnie wydarzenia pokazują, że takie postawy należałoby aktywnie zwalczać, żeby nie dać miejsca w swoim życiu na patologię.
Człowiekiem, który na alkoholowej chorobie zrobił karierę zawodową jest brat byłego ministra Osiatynskiego – Wiktor. On się publicznie przyznawał do ciągów alkoholowych, które trwały miesiąc. W tym czasie chodził nawalony do roboty, recenzował prace magisterskie i doktoraty, pisał różne „naukowe” artykuły i walił w rurę dziennie. Jaką musiał mieć krysze, że go z roboty nie wyrzucili to możemy tylko zgadywać, no, ale trzeba pamiętać, że brat był minister, a kahał być może też zabezpieczał przez niego jakieś interesy.
Nieważne. Message, który do nas dociera jest oczywisty. Kacapska patologia ma swoich „почетныx” wyznawców również w Polsce.


No, ale ja nie o tym…
Ja kacapie mam przerobioną w realnych sytuacjach, głównie handlowych, na poziomie kołchozu, kacapskiego urzędu, ludzi z zabitych dechami wsi, inżynierów, muzyków, lekarzy, prokuratorów z pakietem ich urzędniczych nonsensów, które na szczęście do Polski nie dotarły w takiej nawale, jak w kacapii.

Jak to mówią – podróże kształcą, ale tylko wykształconych. No to jedziem.
Wchodząc na plac Czerwony w Moskwie od strony budynku, który dzisiaj nosi oficjalną nazwę „Государственный исторический музей”, a które to muzeum wcześniej było pamięci Wladimira Uljanowa Lenina, (gdzie można było podziwiać np. tapety zdjęte z hotelowego pokoju w Zurichu, w którym na początku XX wieku mieszkał Lenin), przechodząc przez Воскресенские ворота i kierując się za nimi налево, на улицу Никольскую - ulicę Nikolską, idąc dalej cały czas prosto, po około 10 minutach marszu wyjdziemy na budynek Łubianki.

Ale zanim tam dojdziemy chciałbym się zatrzymać po drodze w kiedyś bardzo prestiżowym miejscu – hotelu i restauracji. Słowiański bazar to się nazywało. Nie wiem czy istnieje do dzisiaj, ale w latach 90tych to było prestiżowe miejsce. W czasach pieriestrojki, kiedy mogło się wydawać, że kacapia zrywa że swoją przeszłością, otwiera archiwa i daje znaki, że być może to jest ten moment, że oni będą chcieli stanąć w prawdzie wiało tam dobrym serwisem, świetna kuchnia usytuowanym w bardzo gustownym starym budynku.

Stoliki w Słowiańskim Bazarze trzeba był wcześniej rezerwować. Entourage klasyczny, wczesnoporewolucyjny, wszystko na bogato i za konkretne pieniądze. Po prostu luksusowe miejsce, jak to zwykle się trafiają we wszystkich dużych miastach świata.

Pora wczesnoobiadowa, ok. godz. 12.00. Złożyliśmy zamówienie i czekamy. W tym momencie wchodzi na salę czterech mężczyzn w średnim wieku, ubranych w białe koszule, pod krawatem i ciemne garnitury. Kelner ich dostrzega, prawie do nich podbiega, kieruje do stolika obok nas i natychmiast znika, pojawiając się z czterema szklankami, w których nam podawali wodę do picia.

Ustawia te szklanki naprzeciw każdego z czterech gości, po czym jeden otwiera neseser i wyciąga z niego butelkę wódki. Odbija flaszkę, rozlewa całą zawartość na raz do czterech szklanek i chowa pustą butelkę do nesesera, który to neseser cały czas trzyma na kolanach.
Panowie o twarzach bez wyrazu, bez żadnej euforii, bez radości, ale też nie krzywiąc się wcale, rozmawiając krótko i zdawkowo półgłosem, wypijają każdy swój stakan na raz, nie stukając się przy tym i nie wznosząc żadnych toastów. Wszystko bez zakąski. Wstają bez słowa, nie płacąc rachunku, (bo i za co) niespiesznie wychodzą.

Ją się do dziś zastanawiam o co w tej akcji chodziło? Na biznesmenów, zwłaszcza ruskich to oni nie wyglądali, bo ruski biznesmen wygląda przeciętnie jak szef bezpiecznej kasy oszczędności Lech Grobelny i tak też się nosi. Wyglądali raczej na urzędników średniego szczebla. Nie wiem.
No w każdym razie, żadnej gwardyjskiej fantazji nie pokazali, w każdym razie nie takiej jak cytowany przez p. Stanisława wieszcz od koktajli. Po prostu proza życia i nuda. Wódka ze szklanek.

No, ale idźmy dalej ulica Nikolska, do placu Łubiańskiego. Tam skręćmy w lewo i po kolejnych dziesięciu minutach dojdziemy do placu teatralnego po prawej stronie z frontonem moskiewskiego teatru wielkiego, a po lewej stronie zobaczymy pomnik Karola Marksa, który stoi na – jakżeby inaczej – na placu Rewolucji.

Idąc dalej tą samą drogą w kierunku placu Maneżowego dojdziemy do miejsca, gdzie można będzie skręcić znowu w lewo, w kierunku placu Czerwonego. Na placu Maneżowym powita nas monument marszałka Żukowa.

No i tak się zamyka ten trójkąt bermudzki.



tagi: kacapia  wódka ze szklanek 

valser
20 marca 2022 17:03
110     5951    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

umami @valser
20 marca 2022 17:30

Jerofiejew to przykład człowieka zniszczonego przez sowiecki system, aspirujący do miana raju na ziemi. Stanisław Orda podał go raczej po to, żeby bezrefleksyjnie nie nazywać wszystkich onucą.
Rzuć okiem do wczorajszych komentarzy pod tekstem Gospodarza, bo tam się trochę ten temat przeniósł.
Wtedy zrozumiesz, że Stanisław Orda nie patrzy na kacapię przez „wielkie dzieła literatury i kultury rosyjskiej”, źle to oceniasz.

zaloguj się by móc komentować

valser @umami 20 marca 2022 17:30
20 marca 2022 17:37

Tak oczywiscie. Problem jest taki, ze stad juz niedaleko do twierdzen, ze pierwsza ofiara komunizmu to oczywiscie "narod radziecki", a Niemcy to pierwsza ofiara nazizmu i hitleryzmu. Ja mam takie pytanie w zwiazku z tym - kto dzisiaj walczy z nazizmem? Gdzie, jakimi sposobami i w imie czego? W imie tych ludzi zniszczonych przez system?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 marca 2022 17:30
20 marca 2022 17:41

Żeby bezrefleksyjnie nie nazywać wszystkich onucą? Naprawdę tak myślisz? Człowiek zniszczony przez system sowiecki? Naprawdę, nie mam teraz ochoty przejmować się losem Rosjan zniszczonych przez ich własny system. Może zgadniesz dlaczego?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 20 marca 2022 17:37
20 marca 2022 17:41

Ci z nesererem to może byli rodziną właściciela obiektu?

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser
20 marca 2022 17:43

Posłużę się podobnym nieco przykładem z życia wziętym. Oto parę lat temu znajomy był w hotelu Gołębiewski i zdarzyło mu się znaleźć w hotelowym, barze, gdzie grupka panów, z listy tych raczej najbogatszych, piła whisky. Petent był taki , że zamawiali tylko jedną kolejkę u kelnera, a potem tylko dolewali z torby. Drogą losowania wybierali tego, który idzie po następną flaszkę do monopolowego, bo było daleko. Znajomy powiedził im, że zły hotel wybrali bo inny Gołębiewski (i tu padła jakaś nazwa miejscowowści) to ma monopolowy vis-a-vis. Uwierzyli, choć z nich zakpił.  
Można to interpretować też tak, że tylko ludzie aspirujący nie rozumieją takich sytuacji albo uważają, że to jest „wiocha", bogacze mają ba to wywalone i nierzadko dlatego mają kasę, że wiedzą na czym rozsądnie przyoszczędzić, hehe. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BeaM 20 marca 2022 17:43
20 marca 2022 17:45

Patent, nie petent :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 17:41
20 marca 2022 17:45

Takie narrację okazują i mają być przykładem, że walka/sprzeciw wobec 'systemu' takiego z przymrużeniem oka to stukot stakanow i poetyka mieszanek dla szybkiego odlotu - gospodarka niedoboru przekształcona w gospodarkę fantazji co z czym i jak mieszać aby walka z systemem szła na całego 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 17:41
20 marca 2022 17:46

Na koncu drogi tej zorganizowanej kacapskiej bandyterki, jesli przegra, a przegra napewno, pojawia sie rzesze pseudoskruszonych, ktore beda nas przekonywac, ze oni w glebi ducha nie chcieli i "tylko wykonywali rozkazy".

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 20 marca 2022 17:43
20 marca 2022 17:48

Kasa z takich oszczędności nie stanowi o akumulacji kapitału, miłośników ,parkowej' whisky będącej obrazem nobilitacji jest w bród 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 20 marca 2022 17:46
20 marca 2022 17:49

Wręcz sabotowali ów system i dla chleba tylko ... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 20 marca 2022 17:46
20 marca 2022 17:49

I będą śpiewali tęskne pieśni, roniąc łzy

zaloguj się by móc komentować


BeaM @qwerty 20 marca 2022 17:48
20 marca 2022 17:52

Chodzi o mechanizm, a nie konkretną akumulację:)). I jeszcze może o frajdę takiego tytpu jak celebryci, co kradną jakieś drobne rzeczy w sklepach. Cholera wie...

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 20 marca 2022 17:43
20 marca 2022 17:54

Slowo patologia ma bardzo wiele znaczen.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 20 marca 2022 17:54
20 marca 2022 18:01

Tak. wiem. W moim wydaniu to jest dawanie napiwków, nawet jak dostaję przypalone danie albo czekam na nie godzinę. :)

zaloguj się by móc komentować

umami @valser 20 marca 2022 17:37
20 marca 2022 18:05

Problem jest taki, ze stad juz niedaleko do twierdzen, ze pierwsza ofiara komunizmu to oczywiscie "narod radziecki".

Jeśli dobrze zrozumiałem to, co pisze Stanisław Orda, to on nie upomina się o naród radziecki tylko o Rosjan, których mieli się od 1917. Reszta to konsekwencja. I dzisiaj ci, tzw. „wyzwoliciele świata od faszyzmu” (wojna ojczyźniana), walczą z takimż na Ukrainie (wg ich propagandy).

Wydaje mi się, że błąd Stanisałwa Ordy wynika z tego, że on tęskni za tymi Rosjanami, których już tam, w obecnej Rosji, nie ma albo została garstka. Wybito ich, wyemigrowali, a niedobitki o niczym nie decydują ani nie mają siły się zbuntować przeciwko Putinowi, bo tych ludzi zamieniono w sowieckich człowieków przez lata obróbki albo po plasteru likwiduje.

Chyba, że źle coś zrozumiałem.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 marca 2022 18:05
20 marca 2022 18:06

Przepraszam cię bardzo? Stanisław Orda spodziewa sie spotkać tych Rosjan tutaj? Dobrze zrozumiałem?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 20 marca 2022 18:01
20 marca 2022 18:07

:) No fakt to już jest nielada patologia. Pani tak robi, a oni sobie myślą, że "no patrz tak się martwiłeś, że spieprzyłeś, a im i tak smakowało" - na końcu tej drogi jest lokal ze stolikami zasłanymi ceratami gdzie podają jabola na szklanki. Proszę podać przynajmniej listę tych lokali co by się na nie nie nadziać:)

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 17:41
20 marca 2022 18:10

Tak, Jerofiejew to człowiek zniszczony przez system sowiecki, tak uważam. Nie napisałem tego komentarza po to, żebyś się przejmował losem jakiegoś Rosjanina, który nie żyje od 30 lat, tylko żeby wyjaśnić valserowi, że źle odczytał tekst Ordy.




 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 20 marca 2022 18:07
20 marca 2022 18:14

Właśnie mam inne podejście. Zwracam im uwagę, co było nie tak, a mimo to daję napiwek. I uważam, że to właśnie odnosi lepszy skutek. 
Mam też w głowie taką historię - prezes dużej firmy meblowej przyłapał pracownika na jakiejś kradzieży. Zamiast go wywalić na pysk, dał mu tzw. drugą szansę. Ten człowiek został potem najbardziej lojalnym i sumiennym pracownikiem. Wybaczenie ma niekiedy większą moc niż pedagogika siłowowa.  

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 18:06
20 marca 2022 18:15

Nie wiem, czy spodziewa się ich tu spotkać, bo nie siedzę w jego głowie. Zapytaj jego.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 20 marca 2022 18:14
20 marca 2022 18:16

A to inna bajka.... Ja jednak zwykle raczej wyjaśniam dla czego nie daję - ale rozumiem - inna wrażliwość:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 marca 2022 18:15
20 marca 2022 18:17

Występujesz jako jego adwokat, więc pytam ciebie

zaloguj się by móc komentować

valser @umami 20 marca 2022 18:05
20 marca 2022 18:17

Pochylac sie dzisiaj nad jakimis teoretycznymi problemami, zdegenerowanymi nieboszczykami, ktorych system przemielil, to jest aberracja poznawcza. Kacapy maja za soba przeszlo sto lat duraczenia i wpajane non stop przekonanie, zupelnie falszywe, ze oni sa do wielkich rzeczy powolani i na dodatek jeszcze musza ta wielkoscia obarczac innych.

Tam jest wszystko zbudowane na klamstwie, poczawszy od sfabrykowanej historii o panfilowcach, ktorzy robia za mozajkie w swiatyni Belzebuba, tam, gdzie eksponuja czapke Hitlera, a skonczywszy na zablokowaniu dostepu do internetu w kacapii.

To jest szarancza w swojej masie, przetykana trutniami. Jakies pojedyncze indywidualne przypadki sie w tym rachunku zupelnie nie licza. Ja nie mam fobii na ich punkcie. Fobia to strach, to jest staly element codziennego kacapskiego zycia i w rzeczywistosci od wielkiej smuty tam sie ludziom we lbach niewiele zmienio. Oni potrzebuja jakiejsc nowej misji cywilizacyjnej, ale to dopiero jak sie ich wszystkich przeswietli pod tym kontem, bo nie wszyscy sie nadaja.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 18:17
20 marca 2022 18:21

Wystąpiłem raczej jako adwokat rozumienia tego, co czytamy i na co reagujemy, a konkretnie w obronie Jerofiejewa. Bo, zdaje się, został źle odczytany.

zaloguj się by móc komentować

umami @valser 20 marca 2022 18:17
20 marca 2022 18:25

Generalnie zgadzam się z Tobą.

Co do zdania pierwszego, niekoniecznie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 marca 2022 18:21
20 marca 2022 18:25

Został dobrze odczytany - nie nadaje się na dzisiejsze czasy i nie będziemy się nim zajmować. Piszemy własne historie, nie imponuje nam Jeorfiejew, ani żaden rosyjski czy radziecki pisarz. 

zaloguj się by móc komentować

valser @umami 20 marca 2022 18:10
20 marca 2022 18:28

teksty promujace kacapska patologie sa nie na miejscu. I o tym jest moj tekst. Oni tkwia mentalnie w glebokim Stalinizmie, nawet jak od dekad mieszkaja na Zachodzie. Uwazaja, ze prad w domu jest dobry, bo elektryfikacja i wladza rad im to zabezpieczyla, a Stalin zrobil i nich "mocarstwo atomowe i kosmiczne". Bandyterka jest przeslonieta propaganda dla ubogich, ze Kolyma i strzal w tyl glowy to sa "koszty rewolucji", dorobili do tego "rosyjski fatalizm", ze niesprawiedliwosc byla, jest i bedzie i nia sie czym przejmowac. Na to jest piesn i szklanka sichuchy, ktora wprowadza tutaj jakis lad poznawczy i pokoj.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser
20 marca 2022 18:37

"Bandyterka jest przeslonieta propaganda dla ubogich, ze Kolyma i strzal w tyl glowy to sa "koszty rewolucji", dorobili do tego "rosyjski fatalizm", ze niesprawiedliwosc byla, jest i bedzie i nia sie czym przejmowac"

Jest taka książka Zachara Prilepina "Klasztor" - ona literacko jest bardzo dobra i Pan w jednym zdaniu streścił 500 jej stron. Gratuluję.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 18:25
20 marca 2022 18:43

Jerofiejew raczej nikomu nie imponuje. Jest to tylko smutny przykład na zderzenie człowieka z tym systemem, gdyby ktoś zapomniał, jak on funkcjonuje i co ze sobą przynosi. 
Zestawianie Pilcha z Jerofiejewem to kompletne nieporozumienie.


 

zaloguj się by móc komentować

umami @valser 20 marca 2022 18:28
20 marca 2022 19:02

teksty promujace kacapska patologie sa nie na miejscu. I o tym jest moj tekst.

Z samym tym pierwszym zdaniem się zgadzam, promocja żadnej patologii nie jest dobra, czy właściwa, ale trudno mi się zgodzić z tym, że Stanisław Orda promuje tę patologię, zamieszczając fragment z Jerofiejewa.

Nie będę się powtarzał. Wszystko co miałem na jego (Jerofiejewa) temat do powiedzenia, zrobiłem wyżej, w odpowiedziach Gospodarzowi, lub wczoraj pod tekstem Gospodarza.

zaloguj się by móc komentować

valser @umami 20 marca 2022 18:43
20 marca 2022 19:49

No wiec po co go cytowac?

Outcome Pilcha i Jerofiejewa jest taki sam.  To jest literacka patologia. Tworzenie jakis sztucznych lig, kto wypil wiecej i czego, to jest wlasnie ten poziom refleksji, ktory u obydwoch jest obecny - Pilch sie przyznawal do tego, ze wypil cysterne gorzaly.

Nie ma tam nic ciekawego, inspirujacego, tworczego i prawdziwego, oprocz symptomow chorobowych. To jest mniej wiecej ten sam poziom pijanego widzenia swiata, ktory na trzezwo byl dla nich nie do zniesienia.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @valser
20 marca 2022 20:07

U St. Ordy miałem permanentnego bana. Świetnie pisał ale jego komentarze to buractwo czystej wody. Cytaty z Moskwa Pietuszki jeśli kogoś oburzają to znaczy że tej książki nie czytał, a jesli nawet to nie zrozumiał. Nie ma większej krytyki Rosji i komuny niż ta cieniutka książeczka. Te wszystkie alkoholowe fantazje to jawna kpina i szydera z ruskiego gnoju i  chorego ruskiego zadęcia.. Wszystko co tam się dzieje to zły sen propagandzistów ruskoradzieckich. 

PS. W komentarzach St. Ordę wspierał  "łowca akapitów" Brzoza. Ciekawe, że teraz jakoś cichutki

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser
20 marca 2022 20:19

No to czym ja mógłbym z Tobą gadać?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 20 marca 2022 20:07
20 marca 2022 20:25

Ale rozumiesz Autobus, że krytyka Rosji przez Rosjan to w rzeczywistości afirmacja i usprawiedliwianie...dlatego nas to nie interesują. Niech oni się zamkną i słuchają, tak będzie najlepiej. Niech milczą przez 50 lat przynajmniej...rozumiesz to., prawda?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Autobus117 20 marca 2022 20:07
20 marca 2022 20:27

co do PS.

podpierdalacz to hobby czy charakter?

 

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 20 marca 2022 20:27
20 marca 2022 20:31

Może wyjdź wreszcie co? Przeciąg robisz stojąc w drzwiach. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Autobus117 20 marca 2022 20:07
20 marca 2022 20:33

Naprawde trzeba nam jakiegos upadlego kacapa i jego pijackich wyczynow, zeby wiedziec, co to jest Советский Союз? Naprawde?

Ja odesle w takim razie P.T. Nawigatorow do ksiazki, ktora zostala napisana na dlugo przed zanim Jerofiejew sie urodzil. Hipolit Korwin Milewski - Smietelne niebezpieczenstwa rewolucji rosyjskiej. I poprawie Stanislawem Zlotkowskim  "Jeszcze sie spotkamy".

Gdzie tych ksiazem szukac, to chyba jest oczywiste? A moze nie jest?

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 20:25
20 marca 2022 20:36

OK mój komentarz dotyczył cytatów. Rosję rosyjskość i co tam jeszcze mam głeboko w Bajkale.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 20 marca 2022 20:33
20 marca 2022 20:36

No właśnie widzisz, nie jest, bo w tych książkach nie ma tej charakterystycznej ruskiej, więziennej kokieterii, która uśmiecha się do ciebie, a potem kradnie ci zegarek. Ty zaś myślisz - kurna gdzie mój zegarek? Zaraz jednak przypominasz sobie, że złodziej tak fajnie opowiadał i wybaczasz mu wszystko. O tym chyba chce nam opowiedzieć Autobus...choć mogę się mylić

zaloguj się by móc komentować


Autobus117 @stanislaw-orda 20 marca 2022 20:27
20 marca 2022 20:37

Stasiu już to przerabialiśmy, musisz do tego wracać?

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @valser 20 marca 2022 20:33
20 marca 2022 20:40

No daj spokój mój komentarz tak trochę dla padierżenia razgawora :) Daleko mi do kacapów. Oj daleko.

zaloguj się by móc komentować

valser @stanislaw-orda 20 marca 2022 20:19
20 marca 2022 20:41

Wywody na temat kacapii mozesz pan sobie darowac. Tlumaczenie co to jest "narod radziecki", "narod rosyjski" i ze tam sie cos jeszcze pozytywnego nie robia na mnie wrazenia. Los kacapow mnie nie obchodzi. Jesli oni samo nie moga sobie pomoc i со своими менеджерами nie moga sie uprac, to jest ich problem i zadanie. Ja sie tego kacapskiego qurestwa z bliska za duzo naoogladalem, a juz jakies szantaze emocjonalno-inteligenckie alkoholika kacapa, ktorego "tworczosc" to jest jakas krytyka i pamflet na sowiecka bandyterke zupelnie nie dzialaja.

My tutaj to jeszcze pol biedy, ale jakbys pan zaczal te glupoty Ukraincom tlumaczyc, to ide o zaklad, ze pare garsci bys pan wylapal na szczeke.

zaloguj się by móc komentować

valser @Autobus117 20 marca 2022 20:07
20 marca 2022 20:50

Mnie te cytaty nie oburzaja. To jest po prostu kacapski zlom. To sie nadaje tylko na smietnik razem z opakowaniem. Robienie jakis analiz i dzielenie wlosoc na czworo, zeby "nie wylac dziecka z kapiela" uwazam w obecnej sytuacji za aberracje i nierozpoznanie sytuacji. To jest mniej wiecej tak, jakby w niemieckej bandyterce z SS szukac milosnikow filozofii i muzyki Bacha. Dajmy juz temu spokoj.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @valser 20 marca 2022 20:41
20 marca 2022 21:07

A tak konkretnie to których Ukraińców masz na myśli?
Tych  z Tarnopola, czy np. tych z Ługańska?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 20 marca 2022 21:07
20 marca 2022 21:08

Przestań już pieprzyć, dobrze...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 20 marca 2022 20:33
20 marca 2022 21:08

Gdzie tych ksiazem szukac, to chyba jest oczywiste?

Jasne. Na allegro. Złotkowskiego już, a Hipolita za dwie książki, po dodruku, jeśli dobrze pamiętam. po dodruku.

zaloguj się by móc komentować

valser @stanislaw-orda 20 marca 2022 21:07
20 marca 2022 21:34

Dwa miliony ludzi porzucilo swoje chalupy, bo ich kacapy bombiom, a pan tu wrzuca jakies pierdolety rodem z quizu geograficznego. Dalsza rozmowa nie ma sensu. Pan jest zaczopowany jakims kacapskim szpuntem, ktory nie pozwala panu rozeznanie dziejacej sie sytuacji.

zaloguj się by móc komentować

valser @maria-ciszewska 20 marca 2022 21:08
20 marca 2022 21:36

A pan Orda cisnie dalej kacapa alkoholika.

 

zaloguj się by móc komentować

jacland @valser 20 marca 2022 21:34
20 marca 2022 21:37

ostatnie dane mówią o 10 milionach, którzy opuścili swoje domy, z czego 3,3 miliona za granicę

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 20 marca 2022 21:34
20 marca 2022 21:38

To nie szpunt, to pivot na sworzniu globalnym

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 21:38
20 marca 2022 21:40

no tak... plus glebia strategiczna musztardowki z siwucha.

zaloguj się by móc komentować

sebom @valser
20 marca 2022 21:52

Pan Orda wycofuje się powoli na pozycję, gra na czas i czeka na posiłki. Nie docenił dowódcy, lekkiej piechoty i zwiadu. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @sebom 20 marca 2022 21:52
20 marca 2022 21:56

fascynacja ruskich na dziś to spuszczenie atomu na nas. Nie malitości dla s...wysynow

zaloguj się by móc komentować

valser @sebom 20 marca 2022 21:52
20 marca 2022 22:01

Szkoda goscia. Nie ma nic zlego w tym, ze ktos przyzna sie do bledu i zmieni zdanie. To jest dla mnie akt wewnetrznej odwagi i oczyszczenia, ktory umozliwia jakas dalsza ewolucje i wypracowanie zdrowego stanowiska. Trwanie na pozycjach ewidentnie przegranych, a na takich stoja nie tylko Putin, ale wszyscy Rosjanie doprowadzi do kompletnej katastrofy. Nawet jak Putin teraz wycofalby armie, to juz nikt z nim nie bedzie gadal. On jest juz martwy. Skonczy w nienaturalny sposob. Sam wymusil i przyspieszyl bieg wydarzen. 

Ja na to patrze jak na szanse, ktora dzieje sie raz na kilkadziesiat lat, zeby tej kacapii sie na dobre pozbyc. TO jednak bedzie tylko wtedy mozliwe, jesli kacapy znajda w sobie wystarczajaco odwagi i charakteru, zeby z tym bolszewickim gownem raz na zawsze skonczyc. Czy to jest mozliwe?

Nie ma rzeczy niemozliwych. Sa tylko rezygnacje, porazki, zaniechania, upadek.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 20 marca 2022 21:34
20 marca 2022 22:02

Jak nie  ma? Wszak  ci Ukraińcy z Ługańska strzelają do tych z Tarnopola.

Ponadto   jakoś nie raczyłes nie zauważyć dwóch  milionów "separatystów",  którzy musieli uciekać na wschód przed rakietami wystrzeliwanym przez  karatieli z batalionów z "Azow" i "Donbas" . Mimo ze ten ostrzał trwał  dobre osiem lat.

zaloguj się by móc komentować


valser @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:02
20 marca 2022 22:04

Jestes przesiakniety kacapska propaganda. Nie jestem w stanie ci pomoc.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 21:08
20 marca 2022 22:05

A dlaczego sie wtrącasz?

To przeciez valser napisał poemat na mój temat.

Czyli co, będziecie sobie jeżdzić po mnie , jak po łysej kobyle, a ja nie będę się mógł odezwać?

No to życzę przyjemnego sabatu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:05
20 marca 2022 22:10

Tak właśnie będzie. Miałeś wiele okazji, by siedzieć cicho. Liczyłem, że przeczekasz wojnę i wrócisz po nie, ale nie...sam tego chciałeś. Nie komentuj już

zaloguj się by móc komentować

valser @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:05
20 marca 2022 22:20

Jestes pan ofiara kacapskiej propagandy i dezinformacji. Na kacapie sa tomy materialow pokazujacych ich bandyckie operacje, zorganizowana propagande, dezinformacje, akcje sabotazowe, zamachy i skrytobojstwa, a pan tu cisnie w zastepstwie degenerata alkoholika ze swoimi wyszukanymi drinkami w musztardowkach. To jest po prostu zenada.

zaloguj się by móc komentować

sebom @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:02
20 marca 2022 22:22

w Polsce też są "seperatyści", także nie znamy dnia ani godziny. 

zaloguj się by móc komentować



valser @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:29
20 marca 2022 22:36

Odpowiem klasykiem.

Ptaki. Jak u Hitchcocka. Wszystko wina ptakow, ktore roznosza bron biologiczna i chca zniszczyc slowianski etnos.

Nie wiem czy on nie siedzial w tym Slowianskim bazarze i nie zaciagnal troche wiecej niz normy przewiduja?

https://www.youtube.com/watch?v=nkkyXWlltL4

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 22:10
20 marca 2022 22:37

Napisałem pod swoją  ostatnią  notką, że nie chcę komentarzy.

I co? Ktoś to wziął pod uwagę?

No to odpowiadałem na zaczepki.

Kazdy niedouk  może dowolnie pluć na "kacapię', i to Ci nie przeszkadza, chociaz to wojna "ruskich z ruskimi".

No to jaki cyrograf podpisałeś, czy musiałes podpisać?

Ale, oczywiście ja  definitywnie stąd wychodzę.

Wystarczy tego dobrego.

 

zaloguj się by móc komentować

FrankBlack @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:29
20 marca 2022 22:39

To jest bardzo kiepskie źródło, a ten Amerykanin to jednoosobowy kabaret. Fakt, to kabareciarz, ale do arcykabareciarza Żełenskiego troche mu jeszcze brakuje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:37
20 marca 2022 22:45

Rzeczywiście wystarczy. Z tym cyrografem to przegiąłeś. Na twoim blogo zaczęli pojawiać się trole i to oni sprowokowali dysksuję. Nie odpowiadaj i nie pisz tu już nic. 

zaloguj się by móc komentować

valser @FrankBlack 20 marca 2022 22:39
20 marca 2022 23:03

Kiepskie zrodlo? To w ogole nie jest zrodlo, tylko szambo. Jakis anonim anglojezyczny, ktory prawdopodobnie nadaje ze swojego garazu w Michigan, cisnac kawalki o geopolityce i strategicznych rozwiazaniach w armii. To jest slabsze niz Zychowicz z Bartosiakiem.

 

zaloguj się by móc komentować

sannis @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:37
20 marca 2022 23:06

Aha! "Nauk" to nie pluje na kacapie, bo tam to przeca "ludi nauki", akademiki same...  Jak ja się raduję wspominając 1920 rok, jak wielkopolskie pułki z przyklęku, odstrzeliwały tych kacapów!  

zaloguj się by móc komentować

BeaM @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:37
20 marca 2022 23:09

Ale chyba zdaje Pan sobie sprawę, że wobec wiadomego nastawienia do rosyjskiej agresji dawanie na pożegnanie kawałka rosyjskiej literatury i jeszcze proszenie o niekomentowanie go to jest podwójna prowokacja. To trochę tak jakby Pan krzyknął: uwaga, rozbieram się do naga i proszę na mnie nie patrzeć. To oczywiste, że nie wszyscy pokornie spuszczą wzrok. Ja to odczytałam jako wręcz blaganie o komentarze. 
A z innej beczki -  czy niezbędne jest dawanie tytułów notek po rosyjsku, Valserze? Tak z ciekawości pytam :)

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @valser
20 marca 2022 23:44

Celna uwaga !

My na własnym podwórku mamy wystarczająco gnoju, który trzeba byłoby zacząć skutecznie usuwać, zanim nas zaciśnie.

.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 20 marca 2022 23:09
20 marca 2022 23:49

Nie spodziewalem sie, ze sprawy moga zajsc az tak daleko. Natomiast uwazam, ze na chama montowane prowokacje trzeba reagowac i prostowac narracje. Na jakiekolwiek zachwyty nad kacapska kultura, relatywizowanie tego co sie w tej chwili za sprawa kacapow dzieje na Ukrainie nie ma miejsca i juz nie bedzie. Kto tego nie rozumie, musi po prostu sie pakowac i szukac jakiejs nisze, gdzie bedzie sie produkowal w temacie zdegenerowanej kacapskiej kultury.

Nic nie jest niezbedne. Mir po rusku znaczy pokoj, ale tez znaczy "swiat". Po polsku w jednym zdaniu tego sie nie da oddac, stad tytul.

W sojuzie i w Rosji sumarycznie liczac spedzilem blisko dwa lata, na terytorium Ameryki niecaly rok i ostatnie pietnascie lat w Szwajcarii. Rosyjski to byl pierwszy jezyk obcy, ktory dobrze opanowalem. Moja mama byla nauczycielka rosyjskiego, a matka mojego ojca byla Ukrainka spod Krystynopola (dzisiaj Czerwonograd), stad tez rozumiem ukrainski. To zreszta nie jest trudny dla Polaka do nauczenia jezyk. Ukraincy jednak ucza sie polskiego szybciej niz Polacy ukrainskiego. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 20 marca 2022 23:13
20 marca 2022 23:56

Straszne to jest. Jeszcze miesiac temu nie do wyobrazenia.

Swiat sie zmienia szybko i nieodwracalnie. Zycie weryfikuje ludzkie postawy i mowi sprawdzam. Do wielu ludzi nie dotarlo jeszcze, ze toczy sie wojna i to nie jest tylko w telewizji, tylko w rzeczywistosci.

 

zaloguj się by móc komentować

sebom @stanislaw-orda 20 marca 2022 22:37
21 marca 2022 00:38

"chociaz to wojna "ruskich z ruskimi" -  ew. seperatystów z nazistami. Tak się zastanawiam skąd się wywodzą separatyści, (bo naziści to wiadomo) może mają wspólnego przodka, czy pochodzenie o którykm my nie wiemy?

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @BeaM 20 marca 2022 23:09
21 marca 2022 01:57

Szanowna BeaM, nietrafiony przykład z tym rozbieraniem, Pan Stanisław, z całym szacunkiem, to jednak nie młoda dziewczyna,  przy której faktycznie trudno byłoby spuścić pokornie wzrok ;)

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser
21 marca 2022 08:13

Nie trzeba znać ukraińskiego.

https://www.youtube.com/watch?v=SR375SVFstQ

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 20 marca 2022 23:49
21 marca 2022 09:05

Mój ty świecie...nauczycielka rosyjskiego...to nie miałeś wyjścia :)) Od dziecka nienawidziłam rosyjskiego, choć lęki i koszmary nocne o wojnie były zawsze z Niemcami, bo taka była telewizja, ale też prawda. Później trochę żałowałam, ze się nie nauczyłam języka według mądrego wskazania, że język wroga trzeba znać. O niemieckim już nawet nie wspomnę :)  Propagandę sowietów czułam jednak przez skórę, bo wyczulenie duże. Po przeczytaniu Bułhakowa w liceum nigdy już nie sięgnęłam po nic z ruskiej literatury. W nosie miałam intelektualny ostracyzm stada, wolałam zostać nie rozumiejącym fenomenu duszy prostakiem. Zachwyty nad mistrzopodobnymi, Wysockim śmierdziały na kilometr choć wszyscy dookoła zaciągali się i doszukiwali głębi - niestety zachód w tym przodował. Jedyne co pozostało to muzyka, bez słów, ale też żadne rzewne zaśpiewy znad Dniepru i inne kozackie porywające serce nie robiły wrażenia, bo to ten sam sznyt...bardzo daleko od Bogurodzicy, taki jest zatwardziały polski naziol :) Za swoje radykalne głoszenie, że komuchy powinnni skończyć w kamieniołomach, a ich potomkowie i lewica przez kolejne 100 lat nie powinna zajmować u nas ani jednego urzedniczego i politycznego stołka byłam z uśmiechem wyższości wkładana jako zajadły wróg zjednoczenia i  tolerancji.

No a teraz wszyscy się obudzili i będą krzyczeć, ze oni nic ruskiego nie kupują. Jak zobaczę jak ci krzykacze wywożą na taczce towarzyszkę panienkę, a Olszańskiego i jemu podobnych kamratów wydalą do Rosji to może uwierzę, że ludzie coś zrozumieli. Inaczej będzie tak jak parę lat temu, kiedy Leszek Żebrowski był tak okrutnie zaatakowany przez ruskie trole, że nie mogłam uwierzyć (po starciu z Olszańskim). Pisłam o tym w komentarzach. Ale na pomoc p. Leszkowi niewiele osób przyszło....

zaloguj się by móc komentować

BeaM @MarekAd 21 marca 2022 01:57
21 marca 2022 09:42

To miała być zabawna metafora, nie znam pana Stanisława :)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 20 marca 2022 23:49
21 marca 2022 10:34

Wyrażasz niniejszym nadzieję, że Czajkowskiego wywalą z repertuarów filharmonii albo żebyś sobie tego życzył? Ten post jest głównie eskalowaniem emocji, które nie prowadzą do sensownych konkluzji.  Ja, jak wiesz, mam praktyczne podejście. Zamiast zawodzić, jak to beznadziejni są kacapofile, robię zapasy na czas wojny, a gdybym miała broń to bym ją pewnie teraz czyściła :) Takie nadmierne wyrzucanie z siebie emocji jest właśnie charakterystyczne dla rosyjskiego ducha, to darcie szat i złorzeczenie. Jesteś silny i zwarty, zapisz się do ukraińskiej legii i wal w kacapa po prostu. (z drugiej strony nie chciałabym, żebyś ryzykował życie Valserku, bo Cię lubię :) 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @valser 20 marca 2022 23:56
21 marca 2022 10:44

Napisałem to 6 lutego - nie przeczuwałem, że tak szybko się potwierdzi:

- "Co poniektórzy starsi ludzie patrząc na to co się wyrabia mówią: - "dawno nie było wojny".

Nikomu jej nie życzę, ale ma ona właściwości "oczyszczające" i sprowadzające rzeczy do właściwego wymiaru."

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 21 marca 2022 09:05
21 marca 2022 11:20

Nauka rosyjskiego to nie byl dla mnie koszmar bynajmniej. Jako dziecko uczylem sie organicznie i frazami. Listownie korespondowalem z panna z Tallina, ktora na jednym z wyjazdow poznalem.

Dziadej Jozek, ojciec taty, o ruskich nigdy nie powiedzial inaczej niz kacapy i przykazdej okazji, jesli temat ich sie pojawil opowiadal z zycia historie, a wlasciwie to anegdoty. No, a potem to juz mialem swoje. Moj ojciec przez kilka lat pracowal na budowach eksportowych, a ja w zwiazku z tym mialem misje transportowo-eksportowe.

W sytuacji obowiazkowego zaproszenia i meldunku w miejscu pobytu robilem trasy Lwow-Tallin-Moskwa-Kijow-Lwow pociagiem, gdzie bilet kupowalo sie bez okazywania paszportu. Z moim rosyjskim gralem swojaka z dziwnym akcentem. Mialem wtedy czarne wlosy i nosilem wasa wiec gralem kogos z poludniowych republik.

Spokojnie wywiozlem im kontener towarow z uzyciem walizek. Mialem tez kilka podbramkowych sytuacji, ktore mogly sie roznie zakonczyc, ale skonczylo sie zawsze na podniesieniu cisnienia i lekkim strachu.

Mnie kacapii nikt nie musi tlumaczyc, jak wczesniej powiedzialem, z powodow, o ktorych napisalem.

Stanislaw Orda wrzucil tego linka - https://babylonianempire.wordpress.com/2022/03/01/video-amerykanin-w-kijowie-opowiada-o-tym-co-robia-rosjanie-i-dlaczego-to-robia/  - tutaj jakas anonimowa anglojezyczna onuca przekonuje, ze rosyjskie natarcie w Ukrainie wcale nie ugrzezlo, tylko, ze to jest taka strategia, zeby niczego nie niszczyc i wziac Ukraincow na przetrzymanie, zeby sie poddali, bo kacapom zalezy, ze utrzymac dobre stosunki i nie niszczyc infrastruktury tak, jak to robia Amerykanie, no i uzywa frazy "rezim Zelenskiego" - ten nie dba o ludzi i daje nieprzeszkolonym bron zeby gineli w walce z wyszkolonym rosyjskim zolnierzem.

I on cisnie te glupoty tutaj nam.

Przecietny kacapski weteran wojny na Ukrainie bedzie wygladal za dziesiec lat tak samo jak jego dziadek w latach osiemdziesiatych - w niebieskim dresie z bialym lampasem, gimastiorce, narzucona na nia marynarka w kolorze kupy i przypietymi ordrami, z max. 100 rublami w kieszeni, bedzie spiewal po dworcach i zbieral rubelki do koszyczka.

PS. Prawdziwy koszmar to jest niemiecki.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @szarakomorka 21 marca 2022 10:44
21 marca 2022 11:24

Wojna niczego nie oczyszcza. Wojna tylko niszczy i lamie ludzi. To nie jest "wlasciwy wymiar". Kto tak twierdzi jest po prostu glupcem. O wojnie marza glownie papierowi bohaterzy, ktorzy nawet zlamania nosa w swoim zyciu nie zaryzykowali.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BeaM 21 marca 2022 10:34
21 marca 2022 11:30

Absolutnie nie chodzi o wywalanie Czajkowskiego, czy innych dzieł pięknych zawartą w nich prawdą i dobrem. Ale nie są piękne dzieła zafascynowane złem lub nieprawdą. Tych też nie należy wywalać, lecz w polskim obiegu kulturowym powinny posiadać krytyczne wprowadzenie. Inaczej sprowadzają na manowce.

Zarazem polski  instynkt przetrwania powinen baczyć i zapamiętywać, kto przyjął rosyjskie miazmaty za swoją miarę wszechrzeczy. Miarę tak ważną, że w jego umyśle i sercu unieważnia prawdę i dobro na korzyść tych miazmatów. Znowu, nie chodzi o eliminację takich ludzi, lecz o zdecydowane odrzucanie ich wpływu. Odrzucanie bez wdawania się w jakiekolwiek dyskusje, bo co od złego, to złe jest i już. To nie są ludzie dobrej rady.

To samo odpowiednio dotyczy wpływów z kierunku niemieckiego. Niestety, sąsiadujemy z cywilizacjami niższymi o ich niższym pojęciu człowieka i jego wolności, a w rezultacie, właśnie z tej przyczyny, są nam wrodzy a Polskę i Polaków traktują jako zasób do podboju oszustwem lub siłą.

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 21 marca 2022 10:34
21 marca 2022 11:32

Powiem, ze jest mi to najzupelniej obojetne co beda grali w filharmonii.

Dla mnie ten rok od poczatku uklada sie w bardzo ciekawy scenariusz, ktory malo ma wspolnego z wojna. Nie ma w ogole porownania z 2020 i 2021.

No, ale z ostatnich dwoch lat wiemy, ze wszystko moze sie zdarzyc, jesli odwolano salon samochodowa w Genewie, Mistrzostwa Swiata w hokeju 2020 (mialy byc w Zurichu), rozgrywki hokejowe, targi fitness w Monachium (2020 odbyly sie w styczniu, a nastepne sa zaplanowane na listopad tego roku).

Ryzykujemy codziennie i nie trzeba do tego wojny. A tutaj gdzie ja mieszkam ryzyko wojny jest wlasciwie zerowe. Jesli cos sie podzieje, to tutaj kazda chalupa ma dwa pietra w ziemie schrom przeciwatomowy i zapas zywnosci na trzy miesiace, generator i dostep do wody, ale to jest ostatnia rzecz z jakiej chcialbym korzystac.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 21 marca 2022 11:20
21 marca 2022 11:37

Samo brzmienie prześladowało mnie w koszmarach nocnych z dzieciństwa...co drugi sen to wojna z Niemcami, błaganie rodziców, żeby uciekać, to sobie wyobraź :) Ale rosyjskiego też nie byłam w stanie, nawet dla dziecka było jasne w jakim świecie żyjemy, rodzice zapłacili biedą i brakiem rozwoju, bo nigdy nie zapisali się tam gdzie wszyscy dookoła i nie zmienili poglądów, więc słowo kacap odpowiednio się kojarzyło zanim poznałam historię kriminalną tego systemu w późnejszym wieku. Nie jestem z pokolenia handlowego więc niestety nie poznałam Tallińczyka i choć do Estonii nic nie mam (ponoć wg nich wyglądam jak Estonka) to sentymentu do kraju rad nie mam nawet w takich wspomnieniach ;)

Co do linków to trzeba sobie powiedzieć, że w takich miejscach prawda będzie mieszana z ohydnym kłamstwem - tak działa czarna propaganda. Lepiej teraz nic nie oglądać, przynajmniej staram się jak najmniej, emocje wszędzie tak napędzane, że aż do niewytrzymania, mediom też nie wierzę, bo od kiedy? Potwierdzenie tego daje fakt, że, ci którzy uważali, ze Jaruzelski jest bohaterem, bo ochronił nas przed wojną teraz powiątpiewają w wojnę na Ukrainie.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 21 marca 2022 11:37
21 marca 2022 11:49

Ilosc dezinformacji i propagandy z ktora w tej chwili mamy do czynienia wszedzie jest duzo wieksza niz kilka miesiecy temu. To dla agresora jest ogromy wysilek i koszty. Wiecznie to trwac nie bedzie, bo kazda energia i zasoby nie sa nieskonczone.

Nie mozna sobie pozwolic na luksus, zeby tym propagandowym fanaberiom ulegac i trzeba robic wszystko, zeby zyc tak, jakby wojny nie bylo i zeby jej nie bylo.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 21 marca 2022 11:49
21 marca 2022 12:01

Dokładnie taka ilość dezinformacji mówi jasno stop każdej propagandzie.

Modlić się trzeba i to poświęcenie Rosji jest wielką nadzieją i radością, a nie futrowanie emocji.

No i działać trzeba jak piszesz, dobrze działając, a nie tylko gadając każdego dnia :)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @valser 21 marca 2022 11:24
21 marca 2022 12:08

"oczyszczające" było w " "

sprowadzające rzeczy do właściwego wymiaru  - czytaj - sprawia, że wielu spada bielmo z oczu i mają szanse zobaczyć w jakim świecie żyją.     

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser
21 marca 2022 12:40

Zamiast tego można by się zająć Aleksandrem Mieniem, prawosławnym duchownym z tzw. imigranckiej cerkwi, zarąbanym siekierą przez "nieznanych sprawców". Ale skolei wiele nie da się na temat tej historii powiedzieć. Nie chciał podpisać współpracy ze 'stróżami prawa' i przeszkadzał oficerom KGB w hierarchii prawosławnej. Został więc zamordowany. Nawet nie wysili się na samobójstwo bez udziału osób trzecich. 

zaloguj się by móc komentować

valser @szarakomorka 21 marca 2022 12:08
21 marca 2022 15:49

Mysle, ze bedzie tak jak na kazdej wojnie. Kacapy beda swoich stawiac pod sciana, a ci beda ginac z okrzykiem - да здравствует дружба всего мира!

Slepota i nieswiadomosc sytuacji sa czescia zycia i trzeba to brac na klate. I nie dramatyzowac.

Poza tym kazdy ma prawo do tego, zeby popelniac bledy. Problem jest gdy przed samym soba niezdolnym sie jest do tego, zeby sie do bledu przyznac. Samemu sobie zamyka sie wtedy opcje na to, zeby robic cos z sensem.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 21 marca 2022 12:40
21 marca 2022 15:50

Ja juz nawet w tamta stronie nie patrze. Oni sami musza z soba dojsc do ladu. Miejsce bandytow jest na szafocie, nawet nie w wiezieniu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 21 marca 2022 15:50
21 marca 2022 16:19

Niestety w Moskwie wszystko się do tego sprowadza. Historia Mienia tak samo. Tyle że bandyci z Moskwy mają kumpli pośród bandytów z zachodu. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 21 marca 2022 16:19
21 marca 2022 16:32

Miejsce i tak sie niezmienia. Kazdemu trzeba dawac szanse i wybor, podkreslajac, ze altrnatywa jest koniec w dole trwarza do gleby. Z jednej strony wydaje sie, ze do wojny w Polsce jest daleko, ale jak moglismy zobaczyc niedawno na wlasne oczy, rozkolebac sytuacje do rozmiarow trudnych do opanowania, to jest temat do zrobienia w trzy dni. Dlatego nawet najmniejsze ruchy trzeba pacyfikowac do gleby nie dajac zadnej szansy nawet na to, zeby pomyslec, ze sukces w tej materii jest mozliwy.

Ja takie rzeczy robilem w swojej mikroskali z dobrym skutkiem. Kazdy bandyta rowniez kalkuluje czy sie oplaca i szuka sposobu. Mysle, ze Putin odnalazl swoja przyspieszona droge do grobu. Otwarte zostaje pytanie czy da sie z nim pochowac bandycka kacapie.

Nie jestem sobie w stanie wyobrazic sytuacji, ze oni z Kremla sciagaja gwiazdy, rozbieraja mauzoleum Ilicza i demoluja pomniki Marksa i Zukowa? Ale pozyjemy, zobaczymy.

Kacapia mentalnie jest dalej w sytuacji "grabic zagrabione". Wszystko podlane samogonem i rzewnym spiewem. To zasluguje tylko na unicestwienie. Nic wiecej.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 21 marca 2022 16:32
21 marca 2022 16:39

Zgadza się. Ja jednak jestem w stanie wyobrazic sobie sytuację, kiedy z Kremla sciagaja gwiazdy, rozbieraja mauzoleum Ilicza i demoluja pomniki Marksa i Zukowa, i ... wystawiają na licytację w galerii Greenwich Village. Te artefakty staną się przedmiotami kultu w holiłudzie. Chciałbym jednak wierzyć, że po egzekucji Putina i Szojgu.

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 21 marca 2022 16:39
21 marca 2022 16:49

No tak. To ma sens. Zdemontuja fanty, zeby je opylic.

zaloguj się by móc komentować

stachu @BeaM 20 marca 2022 23:09
22 marca 2022 00:23

Też mi sie nie podaba ta cyrylica.

zaloguj się by móc komentować



valser @stachu 22 marca 2022 00:23
22 marca 2022 07:46

Tak. A ja tu gram koncert zyczen i musi sie podobac.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 21 marca 2022 16:49
22 marca 2022 14:56

No i jest popyt - 'dusze mistyczne' które marzą żeby zrobić z nich fetysze.

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 22 marca 2022 14:56
22 marca 2022 14:58

Totemizm i i oddawanie czci amuletom ma sie w Ameryce calkiem dobrze. W kacapii zreszta tez.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 22 marca 2022 14:58
23 marca 2022 06:27

Schowaj te śmieci, bo ja nie mogę ukrywać komentarzy na innych blogach

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować