-

valser : Bramki strzelone na wyjeździe liczą się podwójnie

Druga runda czyli pojedynek nędzy z szajsem

Mija ósmy sezon mojego treningu w demokracji bezpośredniej. Osiem lat to jest przestrzeń, w której z początkującego adepta sportu trening czyni wyczynowego zawodnika.

Pozwala mi to spojrzeć na polskich zawodników sceny politycznej od zupełnie innej strony, która organicznie jest im obca, bo się w niej po prostu nie trenują.

Efekt braku tego treningu jest bardzo prosty do udowodnienia. Zakładając zupełnie hipotetycznie, że wróciłbym w tej chwili do Polski i chciał robić to co w tej chwili robię w Szwajcarii, to zderzyłbym się czołowo ze ścianą nonsensu biurokratyczno-urzędniczego, przez który bym już prawdopodobnie z sukcesem nie przebiegł. Te wszystkie wnioski, załączniki, protokoły, uzgodnienia, zgody i koncesje, „procedury” trwają w najlepsze od trzech dekad i jest to już dobrze uporządkowany chaos, który każdego tytana zwali z nóg, a jeśli nie zwali to spowolni ruchy do tego stopnia, że będzie się poruszał jak w bagnie, gdzie z każdym ruchem tylko będzie się głębiej zakopywał.

Ja często słyszę, że jak mieszkam poza POlska, to nie wiem o czym mówię, bo nie znam realiów. Jest dokładnie na odwrót. Ludzie, którzy mieszkają w Polsce nie znają realiów. Jak kiedyś pięknie ujął to Grzegorz Braun – są wyrwani z kontekstu normalności.

Polskie realia z mojego doświadczenia 2019 są takie – przychodzę do urzędu miasta w Bytomiu, żeby złożyć wniosek na nowy paszport, bo stary traci ważność. Pobiegałem po mieście zrobić „prawidłowe zdjęcie, pobrałem i wypełniłem wniosek, dostałem kwit na zapłatę i poszedłem do kolejnego pokoju w urzędzie, gdzie mieści się oddział Poczty Polskiej. Łapię za klamkę i drzwi się nie otwierają. Próbuję z trochę większą mocą się dostać do środka i wtedy jakaś baba zaczyna do mnie wrzeszczeć – coś pan! Nie widzisz, że zamknięte?

Q…VA!!! NO WIDZĘ, ŻE ZAMKNIĘTE; ALE NIE MOGĘ W TO UWIERZYĆ!!!

Środek dnia, na drzwiach godziny otwarcia (niezamknięcia), żadnej informacji kiedy będzie znowu otwarte, żadnej kartki „zaraz wracam”. Nic. Po prostu zamknięte. Postałem parę minut licząc, że może coś, ktoś. No, ale goniły mnie kolejne sprawy więc musiałem odpuścić. W efekcie nie mam ważnego polskiego paszportu.

Jak to wygląda w krainie normalności?

1. Dzwonisz do urzędu i umawiasz się w terminie do trzech dni na godzinę. Musisz mieć stary paszport i w gotówce pieniądze, albo kartę, żeby zapłacić.

2. Przychodzisz, siadasz przed urzędnikiem przedstawiasz stare dokumenty i on wypełnia wniosek na komputerze zadając ci pytania.

3. Drukuje wniosek i daje go do podpisu. Podpis jest w ramce i będzie potem widniał na paszporcie

4. Urzędnik robi zdjęcie urządzeniem, które jest w tym samym pokoju

5. Płacisz kartą lub gotówką za całość usługi

6. Idziesz do domu. Paszport przychodzi pocztą do domu w terminie do max. 3 dni.

Teraz – ile lat potrzeba, żeby taki sposób obsługi obywatela zorganizować? Rok, dwa lata, trzy? Ile czasu drobnazmiana potrzebuje, żeby takie banalne tematy ogarnąć? Dwie kadencje?

Na moje oko, czyli gościa, który rozkminial o wiele bardziej skomplikowane tematy – wystarczą trzy miesiące, żeby wszystko działało lepiej niż w Szwajcarii. Czy w Polsce jest ktoś, kto rozpracuje taki prosty temat? Na tą chwilę fakty pokazują, że nie ma. I w tym sensie nie ma różnicy między POlszewikami i PiSem. To znaczy, niby jest, ale to jest taka różnica jak między szajsem, a nędzą.

Zacznę od szajsu bo to krótki temat i nie ma sensu grzebać się w odchodach. Szajs trzeba sprzątać, naprawić, odmienić się tego nie da. Film o tym jak Trzaskowski lepi taśmą szybę w drzwiach pokazuje sporo, ale przede wszystkim pokazuje jego rozumienie bezpieczeństwa, kompetencje i ekspertyzę oraz poziom samozadowolenia.

To jest program pt. zamknięte lotnisko Branderburg Berlin zamiast CPK, nonsens w życiu publicznym, a co najważniejsze – rozszerzenie programu „spalenia Jolanty Brzeskiej” na całą Polskę. To wszystko jest polepione taśmą klejącą. Z tym nie da się zawrzeć żadnego kompromisu.

Co innego nędza. Z nędzą jest inaczej. Z nędzy można się wydostać. Sposobów jest wiele, ale pomińmy to.

Wrócę do momentu, który wydarzył się pięć lat temu, kiedy Tomasz Lis w swoim programie pomówił córkę kandydata na prezydenta Andrzeja Dudy i potem przepraszał w korytarzu u wejścia do siedziby der Onetu.

Lisu z lekkim uśmieszkiem coś tam klarował i niby przepraszał Andrzeja, a ten stał z tępą miną, unikając kontaktu wzrokowego, w zupełnie niemy sposób słuchał bullshitingu Tomasza.

Ja nie mówię o tym, że będąc na miejscu Dudy prawdopodobnie zakończyłbym swoją karierę polityczną i typa zdewastował, tak, że wyglądałby jak po walce mma. No, ale liczy się coś innego. W świat idzie wiadomość, że żartów nie ma i trzeba albo bardziej uważać, albo się troszku więcej wysilić. Jeszcze raz - żartów nie ma i konsekwencje mogą być trudne do uniesienia.

Są oczywiście lepsze sposoby, żeby kogoś zdewastować i to w taki sposób, że sześć tygodni kiedy złamany nos się zrasta wydaje się karma jak najbardziej do zaakceptowania jest alternatywą jest koniec kariery. I to jest sposób, który non stop stosuje Donald Trump. On mówi na głos i w nos dziennikarzom - you are fake news! Shame on you, itp. Jedzie z nimi jak ze szkolną dziatwą i nie ma dla nich żadnej litości. Może się to komuś podobać lub nie, można się zgadzać, albo nie zgadzać, ale nie można powiedzieć, że Trump to jest facet bez charakteru i osobowość bez wyrazu.

Natomiast ten moment, kiedy Duda przełyka nawijany makaron Lisa na swój temat jest momentem, w którym Duda zdaje egzamin na prezydenta Polski, dając sygnał, że jego miekie serduszko jest w stanie przełknąć, zaakceptować każdy szajs bez komentarza i wyprostowania spraw. To jest właśnie nędza faceta, który deklaruje „obronę polskich interesów” w sytuacji, kiedy on siebie i swojej córki nie potrafi obronić.

Wystarczy popatrzeć na twitter Lisa, na co on sobie pozwalał pod Adresem Dudy w ciągu ostatnich tygodni. A to jest przecież tylko Lis. Jak wobec tego Duda może bronić czegokolwiek, zwłaszcza jak będzie miał do czynienia nie z lisem, a z hordą wilków?

Ostatnia sprawa, która chodzi mi w związku z wyborami po głowie jest taka – Duda nie ma żadnego zaplecza politycznego. To znaczy jego zapleczem niby jest PiS. No, ale jeśli wygra, to jest to jego druga i ostatnia kadencja. Skończy prezydentowanie i co? Zostanie szefem partii czy premierem? Prędzej ponegocjuje z rzekomymi przeciwnikami i dostanie bilet na jakąś fuchę w Unii Europejskiej. W związku z tym, że będzie na wylocie, to będzie testował różne opcje łącznie z testowaniem lojalności do organizacji, która go delegowała i dawała mu poparcie.

Program na druga rundę - powtórka z rozrywki. Grill, Partagas No.2 i Single Malt.

 



tagi:

valser
1 lipca 2020 13:01
167     6132    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ArGut @valser
1 lipca 2020 13:08

>Program na druga rundę - powtórka z rozrywki. Grill, Partagas No.2 i Single Malt.

I to jest plan ! Ja se kartkę załatwię, wakacje zaczynamy z panią ArGutową, i wezmę udział w FASTIWALU DEMOKRACJI, ponoć bezpośredniej. Tylko DLA SIEBIE i TYLKO PO TO, żeby za rok kolejny raz móc sobie zrobić film przy przekopie mierzei Wiślanej.

 
Myślę, że to też DOBRY PLAN.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @ArGut 1 lipca 2020 13:08
1 lipca 2020 13:11

KAzdy plan jest dobry, a najlepszy taki, ktory daje rezultaty.

zaloguj się by móc komentować

tadman @valser
1 lipca 2020 13:12

Łopiński, Sasin i Duda wpuścili ludzi Komorowskiego do kancelarii i już wtedy wszystko było jasne.

zaloguj się by móc komentować

valser @tadman 1 lipca 2020 13:12
1 lipca 2020 13:18

Dlatego Komorowski mial taka beke z Andrzejka jak uslyszal, ze on jest kandydat na prezydenta. No, ale to byl czas kiedy w Ameryce sie wajcha przestawiala i Bronek jeszcze nie kumal, ze jakis trzecioligowy urzednik z kancelarii Kaczynskiego moze byc dla niego jakims rywalem w rozgrywce. To wszystko jest teraz. Zobaczymy, kto wygra, ale wynik bedzie jak zawsze w granicach 51-49. Tak to zostalo ustawione i tak to jest grane.

zaloguj się by móc komentować

MBS @valser
1 lipca 2020 13:31

Masz racje. W Niemczech, bo znam to od podszewki sprawy urzedowe to sama przyjemnosc. Wchodzisz zalatwiasz i wychodzisz. 

Ale wazny jest rozsadek.

Nie warto kopac sie z koniem, bo mozna nawet znalezc sie na cmentarzu i to szybko. Jezdzilem konno to wiem, ze z tym zwierzecie nie ma zartow. Poltonowy kolos latwo moze poturbowac i nawet tego nie poczuje. W przeciwienstwie do ciebie.

W Polsce zawsze bedzie tak jest teraz i nic z tym nie mozna zrobic. Nie miej nawet nadziei. To taki nasz slowianski koloryt. Albo to lubisz i sie z tym zzyjesz albo wypad za granice. Wolna twoja wola.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @valser
1 lipca 2020 13:45

Coś optymistycznego. Jest różnie w różnych miejscach tzn. można załatwić w niektórych urzędach szybko i sprawnie. To zależy od obsady urzędu. Mam przykłady załatwienia sprawy elektronicznie przez platformę EPUAP , także telefon wyjaśniający i sprawa załatwiona bez wychodzenia z domu. No ale jest też inny aspekt - wybory i celowa obstrukcja urzędnicza obliczona na zdenerwowanie wyborcy. Trzeba pamiętać, że przez lata administracja to były urzędy zatrudnienia dla SLD, PSL i PO. Rokosze miejskie pokazują że ten stan się w wielu miejscach utrzymuje. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser
1 lipca 2020 13:53

A.Duda nie ma zaplecza i to widać na każdym kroku, ad RP - w 2019r. czekałem 4 miesiące na paszport, dostałem - to już nie jest państwo to postsowiecki bardak

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 1 lipca 2020 13:45
1 lipca 2020 13:54

PiS na urzędach to taka sama kompania, EPUAPem nie wszystko daje sie załatwić np. odwołania od decyzji/postanowienia na pewno nie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MBS 1 lipca 2020 13:31
1 lipca 2020 13:55

będzie tylko gorzej ale to nie słowiański 'etos' jest przyczyną

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 1 lipca 2020 13:45
1 lipca 2020 14:12

Ja bym to ujęła Peterze tak:  syndrom nieustający domina i wyszkolenia pt "dać i mieć poparcie"aby coś załatwić. Wyćwiczono ludek w tym przez lata...Lecz na tej pustyni zakwitają też kwiaty.Znam wójta w podkarpackiej miejscowości,który miał dar perswazji i nie tylko zrobił i wyreperował wszystkie drogi prowadzące nawet okolicznym chłopom w pola,lecz sprawy urzędowe są praktycznie od ręki,oprócz Najjaśniejszego Sądu.Gdyby dobrych gospodarzy było więcej.......

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @valser
1 lipca 2020 14:29

Trochę rozczarowany jestem podejściem Pana do sprawy 2 tury wyborów. Gospodarz tego blogu wyraźnie zarysował o co chodzi ...  mozolna droga naprzód albo twardy reset z zanegowaniem wszystkich podstaw duchowych oraz ekonomicznych Polski.

Sytuacja zaczyna być coraz bardziej wyrazista po deklaracji Hołowni o oddaniu poparcia Trz..skiemu.

Natomiast Bossak sprowokowany nie zdał moim zdaniem pierwszego ale najważniejszego egzaminu (na podstawie najnowszej wypowiedzi dotyczącej Dudy) na myślenie w kategoriach długoterminowego rozwoju państwa.

Ile razy przerabialiśmy ten scenariusz stawania w środku drogi ? I przede wszystkim jaką cenę trzeba było za to zapłacić ?

Pozwolę sobie na marginesie skomentować efektywność szwajcarskiej administracji. Mianowicie jest to pośrednio skutkiem tego , że każdy oligarcha albo  inny uposażony w nieprzeciętne środki finansowe człowiek musi w krótkim okresie czasu dostać prawo rezydencji (za oczywiście słoną opłatą do gminy) , żeby ewentualne roszczenia urzędu skarbowego ojczystego kraju nie miały dojścia do zaspokojenia ich oraz gwarantowały nietykalność osobistą.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @z-daleka 1 lipca 2020 14:29
1 lipca 2020 14:40

Banki szwajcarskie to mistrzowie w legalizowaniu za pomocą wyrafinowanych instrumentów finansowych dużych "zasobów" pieniężnych ( mówiąc eufemistycznie ). Byli potrzebni wschodowi i zachodowia a teraz chyba mniej.  Od lat widać promocję PR Szwajcarii ( w postaci charkterystycznego logo ) na produktach od olejów po art spożywcze jako produkty wyższej jakości...   

zaloguj się by móc komentować

tadman @z-daleka 1 lipca 2020 14:29
1 lipca 2020 14:50

To już historia sprzed 3 tygodni, ale grzebiąc w filmikach na YT trafiłem na wywiad JKM dla Super Expresu. Przeczytałem tylko tytuł: "Janusz Korwin Mikke o Bosaku: Ja i Braun bylibyśmy LEPSZYMI KANDYDATAMI". Kandydował w wyborach prezydenckich 4 razy z wiadomym skutkiem, a do tych się nie załapał. Jak teraz wygląda z tymi swoimi dwoma procentami z hakiem?

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @MBS 1 lipca 2020 13:31
1 lipca 2020 14:52

Słowiański koloryt to gdy produkcja huczała ryczała brzęczał a i szumiła w RP bez numerka.

zaloguj się by móc komentować

MBS @Brzoza 1 lipca 2020 14:52
1 lipca 2020 15:02

czy moge prosic te wypowiedziec w jezyku polskim? wtedy bede mogl jakos sie odniesc albo zostawie to bez komentarza

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @z-daleka 1 lipca 2020 14:29
1 lipca 2020 15:02

No tak i znowu agitka za parawanem merytorycznego i rozsądnego wywodu, jak u Przemsy udającego Toyaha. Aby takie nieskuteczne naganianiem miałosens to bierzecie za to jakieś pieniądze albo chociaż obiecane. kto tu mówi o nie głosowaniu na Dudę. Macie źle ustawioną poprzeczkę wymagając, aby nikt nie rzygał oddając na niego głos.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @MBS 1 lipca 2020 15:02
1 lipca 2020 15:04

Bez przecinka nie dajesz rady

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @valser
1 lipca 2020 15:09

Czerwony płyn w szklanym naczyniu oświetlony nieboskłonem zawsze fajnie wygląda :)

zaloguj się by móc komentować

MBS @valser
1 lipca 2020 15:18

- A nie boisz się, że na koniec okaże się, że tylko ty nie byłeś?

Nie, nie boję się, bo sam nim jestem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser
1 lipca 2020 15:25

Umówienie się w urzędzie komunikacji w Grodzisku na złożenie wniosku celem wymiany dowodu rejestracyjnego trwa tydzień

zaloguj się by móc komentować

valser @ikony58 1 lipca 2020 15:17
1 lipca 2020 15:42

za politykow to ja moge modlitwe odmowic, jak juz beda lezec w debowej jesionce. 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @Brzoza 1 lipca 2020 15:02
1 lipca 2020 15:43

No cóż .. nie wniósł pan nic do merytorycznej dyskusji

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 1 lipca 2020 15:25
1 lipca 2020 15:46

I potem jeszcze czekac az sprawa nabieze mocy urzedowej. 

Nikt nie mowi i nic nie robi w sprawach ktore codziennie robia rozwalke z normalnego zycia. 

Za to jest aborcja, LGBT i inne nonsensy, gdzie trzeba "zajac stanowisko". 

zaloguj się by móc komentować

Nova @valser
1 lipca 2020 15:51

   Przykład paszportu , który Pan przytacza w tej sytuacji jest bardzo celny i pokazuje nastawienie i "zdolności" obecnej ekipy. Mam koleżankę, postawiona wysoko w hierarchii urzędu wojewody dolnośląskiego. Generalnie odkąd pracuje w administracji państwowej kontakty ze znajomymi bardzo ograniczyła. Raz tylko do mnie się zwróciła w kwestii zbierania podpisów dla PIS w jakiejś sprawie. Korzystając z okazji zapytałem ją o niewydolność mechanizmu wydawania paszportów. Z tego powodu ja od ponad roku nie mam paszportu bo nie mam czasu i ochoty wystawać od 6 rano pod urzędem wojewódzkim we Wrocławiu aby ewentualnie dostać numerek do kolejki aby ewentualnie załatwić wizytę na złożenie podania o paszport. No i ją pytam dlaczego to tak wygląda odkąd nawpuszczali 2 mln. Ukraińców i czy nie da się tego usprawnić bo człowieka trafia. Mówię jej,że chyba dla obywatwli Polskich powinnybyć odzielne pomieszczenie niż dla cudzoziemców w ogóle( w końcu płacę podatki). A ona na to ,że nie jest źle, moze nie idealnie ale będzie dobrze. Na moje pytanie kiedy i jak : " będzie dobrze, mówię ci będzie dobrze". Itp. itd. Jałowa gadka szmatka bez treści.

zaloguj się by móc komentować

bolek @valser
1 lipca 2020 16:07

'Czy w Polsce jest ktoś, kto rozpracuje taki prosty temat?'

Właśnie mnie oświeciło, że tutaj nie chodzi o to aby było prosto.

To chyba ten szlachetny trunek w tym zacnym pucharze, w towarzystwie nie mniej szlachetnego Partagasa tak mnie natchnął.

zaloguj się by móc komentować

Paris @bolek 1 lipca 2020 16:07
1 lipca 2020 16:13

I bardzo dobrze Pana oswiecilo  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @bolek 1 lipca 2020 16:07
1 lipca 2020 16:22

  1. Spowodować, aby wszystkie zarządzenia i akty prawne, gospodarcze, organizacyjne (z wyjątkiem wojskowych)   — nie były precyzyjne.
  1. Spowodować, aby dla każdej sprawy powoływano kilka komisji, urzędów, instytucji społecznych, — ale żadne z nich nie powinno mieć prawa podejmowania skutecznej decyzji bez konsultacji z pozostałymi (nie dotyczy przemysłu wydobywczego)
  2. 32.Doprowadzić do maksymalnej rozbudowy administracji biurowej wszystkich stopni.

Instrukcja przeznaczona dla placówki KGB w ambasadzie sowieckiej w Warszawie nadal obowiązuje niezależnie od aktualnie rządzoącej opcji politycznej.

http://ewa-rembikowska.szkolanawigatorow.pl/45-zasad-zniewolenia

zaloguj się by móc komentować

LoginNieznany @bolek 1 lipca 2020 16:07
1 lipca 2020 16:42

Tak właśnie. Nie może być prosto, bo gdy jest prosto, ludzie mają czas i nie są tak zmęczeni. Mogą myśleć, zastanawiać się. A po co to komu? Człowiek zmęczony jest łatwy do sterowania. Do umysłu przebijają się tylko najsilniejsze impulsy.

Zrozumiałem ten mechanizm gdy pracowałem fizycznie na budowie. Dziesięć, jedenaście godzin ostrej orki od świtu z każdego zrobi amebę. W przerwach można rozmawiać już wyłącznie o wódce i za przeproszeniem "dupach"

zaloguj się by móc komentować

toNick @Nova 1 lipca 2020 15:51
1 lipca 2020 16:44

"Na moje pytanie kiedy i jak : " będzie dobrze, mówię ci będzie dobrze". Itp. itd. "

No i prawidłowo, bo to przecież wzorem samego Prezesa: "Zaufajcie!"

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 1 lipca 2020 16:22
1 lipca 2020 16:57

Bravo,  Pani Rembikowska,...

...  i  jeszcze  dla  "ulatwienia"  rzadzaco-zlodziejska  banda  wystrugala   "SWIRUSA"...  co  =  cyfryzacja  +  praca  "zdalna"  +  automatyzacja...  a  cala  zbedna  reszta  NA  BRUK  albo  na  bambus  banany  prostowac  !!! 

zaloguj się by móc komentować

valser @Nova 1 lipca 2020 15:51
1 lipca 2020 17:03

To jest wszystko stan chroniczny i zmiana tego stanu wymaga zmiany metod treningowych, a do tego nikt z tych, ktorzy rzeczywiscie ciagna na sznurki nie dopuszcza, bo i po co? To jest dla mnie jasne.

Sa tony prostych spraw, ktore mozna ustawic od reki i w trzy miesiace wiele rzeczy bedzie jezdzic samo, jak dobrze naoliwiona maszyneria, jak szwajcarski zegarek, ktory nie bedzie wymagal zadnych napraw, reform i ulepszen.

Roznica miedzy Duda, a Trzaskowskim jest w scenografii. Jeden swoj bardach oflagowal na patriotycznie i bialo-czerwono, a drugi oszczedza na dekoracjach i mowi wprost, ze bedzie  proncioova po europejsku i nowoczesnie. W podstawowych kwestiach, takich jak te paszporty, to oni sie niczym nie roznia. PiS juz jest u wladzy piaty sezon i to jest ta sama matnia, jaka byla dekade temu, a moze nawet lepsza.

Oni sa troche jak reprezentacja Polski w pileczke. Cos tam graja, ale mistrzami swiata nigdy nie beda. Nie maja na to i w najblizszych czasach nic tego nie zmieni. Mozna im wyplacac pensje po milion dolarow miesiecznie i efektow lepszych nie bedzie. Nie zaczna szybciej biegac i lepiej grac, bo po prostu inaczej nie potrafia.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Vester @valser 1 lipca 2020 17:03
1 lipca 2020 17:26

Dzięki za wpis. To myślenie życzeniowe wobec PiS jest fascynujące. To ja fantazjowanie o modelkach przy zamkniętych oczach i obcowaniu z żoną. Sport dla leszczy.

Ale też szacunek dla PiS: udało im się bez obiecywania konkretów zdobyć żelazny elektorat. Widać wiedzą, że ludziska potrzebują stymulowania emocji. Jak choćby tabloidów z kolejnymi przygodami Kazia Marcinkiewicza, byłego kaczego pomazańca.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Vester 1 lipca 2020 17:26
1 lipca 2020 17:37

To jest nedza. Nie chodzi tu tylko a materialne sprawy. W przypadku Dudy to jest nedza charakteru. Z nedzy da sie wyjsc. Mozna wyjsc nawet o wlasnych silach, jednak troche wlasnej sily trzeba miec. Reszta to uporczywy trening i wiara.

Gowno, niestety, w zloto sie nie zamieni.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser
1 lipca 2020 17:52

Gdyby w Polsce trenowali Ciebie tak jak w Szwajcarii, to byś wiedział, że wniosek o wydanie paszportu składa się do Wojewody (Urząd Wojewódzki, Wydział ds. Paszportów lub Cudoziemców, względnie odpowiednia Delegatura Urzędu Wojewódzkiego), nie zaś do Urzędu Miasta Bytomia, bo Prezydent Miasta w Polsce paszportów nie wydaje. 

Nie wiem też dlaczego za brak Paszportu jest winny Wojewoda, skoro nie nadałeś prawidłowo wniosku, bo Poczta była zamknięta.... Zamknięcie tej Poczty przypomina mi zresztą taką sytuację w Misiu z zesputym telefonem: "Tam była kartka, że telefon zepsuty, ale jacyś huligani zabrali". Właśnie co w sytuacji, kiedy Pani z ajencji pocztowej poleciała na chwilę do sąsiadki, zostawiła kartkę, ale jakiś huligan ją zerwał... też wina Poczty i Wojewody, że nie masz paszportu?

I teraz nie rozumiem dlaczego Twoja nędza w rozumieniu jak działa administracja w Polsce prowadzi do wniosku, że Duda jest taki sam jak Trzaskowski?

zaloguj się by móc komentować

MBS @grudeq 1 lipca 2020 17:52
1 lipca 2020 17:57

kiedy Pani z ajencji pocztowej poleciała na chwilę do sąsiadki

towarzyszu. czy wy sie dobrze czujecie? 

od kiedy to Pani na poczcie w ramach godzin pracy leci po cos do sasiadki? to jakies pomieszanie z poplataniem

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @MBS 1 lipca 2020 17:57
1 lipca 2020 18:03

No życie jest pomieszaniem z poplątaniem... jak Pani wywiesiła kartka i poleciała do sąsiadki aby zaopiekować się jej dwuletnim dzieckiem... to ja to rozumiem. Ajencja Pocztowa nie jest urzędem pocztowym i dlatego Pani ajentka może tak zrobic, chociaż naraża sie tym, że jej Poczta Polska bądź naliczy karę umowną, bądż wypowie umowę o Ajencji. W takiej sytuacji to nie nastąpiło, bo z czego wiem, Valser wzorem Szwajcarskim nie napisał skargi na zamknięcie ajencji w godzinach pracy. Gdyby napisał skargę może takiej sytuacji w przyszłości by się uniknęło. 

Dlatego wniosek dla mnie jest prosty: Chcesz Szwajcarii, pisz skargi!

zaloguj się by móc komentować

grudeq @MBS 1 lipca 2020 17:57
1 lipca 2020 18:04

PS

Jak jeszcze raz napisze Pan w komentarzu do mnie per "Towarzyszu" to uznaje to za zwolnienie mnie od obowiązku polemiki z Panem. 

zaloguj się by móc komentować

MBS @grudeq 1 lipca 2020 18:03
1 lipca 2020 18:06

Chcesz Szwajcarii, pisz skargi!

za komuny byla taka ksiazeczka: skarg i zazalen.

Jakos nam sie nadwislanska Szwajcaria z tego nie zrobila.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @MBS 1 lipca 2020 18:06
1 lipca 2020 18:12

ALe to nie z powodu książeczki, będącej de facto donosicielstwem, ale z tego powodu, że jak Pani z ajencji, która opuściłą sobie stanowisko była partyjna, to chociażby było 1.000 wpisów, to Pani i tak by nie poleciała, albo gdyby Pani ajentka była dzialaczką solidarnościową to wystarczyłby jeden wpis (mniejsza o to czy prawdziwy czy nie) i Pani by poleciała. 

Wiec u nas ksiązeczka (donosicielstwo) byla narzedziem politycznym, zaś w Szwajcarii donosicielstwo jest podstawą regulacji stosunków społecznych. Błąd tkwił zatem w celu, nie w metodzie. 

zaloguj się by móc komentować

MBS @grudeq 1 lipca 2020 18:12
1 lipca 2020 18:20

My bylismy (niektorzy mowia, ze jestesmy nadal) pod zaborem tak okolo 200 lat. Wydaje mi sie, ze ten czas tak nas odmienil, ze ksiazeczka na skargi nic tu nie pomoze

zaloguj się by móc komentować

grudeq @MBS 1 lipca 2020 18:20
1 lipca 2020 18:25

Rozumiem, że do końca świata będzie Pan wszystko tłumaczył Zaborami? Mnie Pan oskarża o pomieszanie z poplątaniem. 

Więc może nie tak szeroko. Valser napisał tekst w którym to, że porównanie Dudy z TRzaskowskim to porównanie nędzy z szajsem. Następnie opisał jak to Szwajcaria jest krajem idealnym, a Polska jakimś fatalnym, bo ajencja pocztowa była zamknięta. No ja też chciałbym aby była tu Szwajcaria (bo mi ten styl też bardziej odpowiada), no więc właśnie zadaje pytanie, dlaczego Valser nie powiadomił o tak rażącym naruszeniu obowiązków? 

zaloguj się by móc komentować

MBS @grudeq 1 lipca 2020 18:25
1 lipca 2020 18:31

Wiem Pan co. Mysle, ze musi minac drugie 200 lat, zebysmy w koncu z naszych klopotow sie wykaraskali albo bedziemy albo i nie.

Nie takie imperia jak nasza kochana Polska upadaly.

Polska to nie Kosciol. Polske bramy piekielne moga w koncu przemoc

zaloguj się by móc komentować

olo @valser
1 lipca 2020 18:31

ja na to mowie szok kulturowy

zaloguj się by móc komentować

grudeq @MBS 1 lipca 2020 18:31
1 lipca 2020 18:32

No dobrze ale co robimy z tą ajentką co opuściła miejsce pracy w godzinach pracy przez co valser nie mógł wyrobić sobie paszportu? 

Donosimy na nią, czy nie?

Prosimy o rozstrzelanie jej, czy tylko jakąś karę pieniężną?

zaloguj się by móc komentować

MBS @grudeq 1 lipca 2020 18:32
1 lipca 2020 18:40

 jak Pani wywiesiła kartka i poleciała do sąsiadki aby zaopiekować się jej dwuletnim dzieckiem... to ja to rozumiem

przeciez to absurd. czy Pan sobie aby nie zartuje ze mnie? 

zaloguj się by móc komentować

MBS @valser
1 lipca 2020 18:41

 jak Pani wywiesiła kartka i poleciała do sąsiadki aby zaopiekować się jej dwuletnim dzieckiem... to ja to rozumiem

przeciez to absurd. czy Pan sobie aby nie zartuje ze mnie? 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 1 lipca 2020 17:52
1 lipca 2020 19:06

Bylo w Bytomiu osobne Biuro Paszportowe, obok komendy Strazy Miejskiej. Zamkneli. Przeniesli do urzedu. Pojechalem w stare miejsce i odbilem sie od pajeczyn. Wniosek sklada sie osobiscie razem ze starym paszportem. Jak sie ten bardach nazywa to ja nie wnikam, bo oni i tak co kadencje, albo lepiej wszystko reformuja i usprawniaja. Pani z biura mnie wyslala do oddzialu pocztowego, ktory miesci sie w urzedzie, zebym "uiscil oplate" na blankiecie pocztowym. To jest dalej pozny Gomulka i wczesny Gierek. To jest Bizancjum model niedorobiony.

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 1 lipca 2020 18:25
1 lipca 2020 19:30

Nie mialem wtedy czasu na odkrecanie nonsensow.

zaloguj się by móc komentować

MZ @valser 1 lipca 2020 17:37
1 lipca 2020 19:59

Z nedzy się nie wychodzi,wychodzi sie z biedy ale nalezy cieżko pracować.

zaloguj się by móc komentować


valser @Peiper 1 lipca 2020 20:38
1 lipca 2020 21:05

To jest tez nedza. Inny rodzaj, ale ten sam klimat.

zaloguj się by móc komentować

valser @AnDzej 1 lipca 2020 21:11
1 lipca 2020 22:33

Ja to wszystko przerabialem w czeciejerpe. Mialem klub karate i rodzice, ktorzy przyprowadzali swoje dzieci pracowali rowniez w urzedzie. Wszystko da sie zalatwic bokiem na dwa sposoby - po znajomosci i za pieniadze.

No, ale chyba wszyscy sie zgodzimy, ze to jest patologia i czekanie 30 dni na jedna z 12 pieczatek, zeby dostac decyzje to jest Bizancjum. Taki patent - skladasz wniosek o pozwolenie na budowe niekompletny, on zostaje przyjety, a w tym czasie biegasz po sanepidach, strazakach, kominiarzach i zalatwiasz pieczatki. Trzeba tylko miec znajomego w urzedzie, ktory zlozenie takiego wniosku zaakceptuje.

Wiem jak to wszystko dziala. Do dzisiaj nic sie nie zmienilo.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @z-daleka 1 lipca 2020 14:29
1 lipca 2020 22:40

Najpierw trzebaby ustalic kto (jaki bank?)  udzielił  p. Bosakowi kredytu na prowadzenie kampanii oraz na jakich warunkach (zwłaszcza tych niezapisanych w aneksach). I jaka on moze mieć swobode maneewru w związku z tym.

Przypuszczam, że zblizoną  jak p. Kukiz przy poprzedniej okazji takich wyborów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 1 lipca 2020 22:40
1 lipca 2020 22:54

Kukiz,  Kukiz...

... i juz po Kukizie... pamietam  jak go wystrugali  z kartofla  tuz-tuz przed wyborami  !!!

Tak samo bedzie z tym calym  detym  Bosakiem... jak czytam o tym  ponad milionowym poparciu dla niego  i  tych  pierdach merdialnych w jego  "kampanii wyborczej" to pozostaje tylko - pardon Stanislawie,   ale szydzic i smiac sie  pelna  d**a,  bo  geba to za malo...

...  a swobode manewru to pan Bosak moze miec... w szuwarach z zona... i tylko tyle.

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @valser 1 lipca 2020 22:33
2 lipca 2020 02:20

Są kraje gdzie to się nazywa Red Tape.

zaloguj się by móc komentować

valser @adamo21 2 lipca 2020 02:20
2 lipca 2020 05:14

To pewnie od koloru serduszka drogich nam ponad wszystko towarzyszy, ktorzy ten patent wymyslili. Wszystko po to, "zeby ci to juz bieglo", bo na decyzje budowlana to sie czeka trzy miesiace jak pamietam. 

To nie jest przypadek. To jest zaprojektowane na patologie, zeby mozna bylo rozne "przyspieszacze" do wlasnej kieszonki przyjmowac. 

Takie rzeczy da sie zmienic bez wymiany zdegenerowanej ekipy. Po prostu dostaliby robote na inne terminy i tyle. Jednak ktos tego dobrze pilnuje, zeby sie krzywda jaka nie stala, bo jeszcze urzednicy zaczeliby strajkowac. 

Publika dostaje aborcje, Karty LGBT do dyskusji o niczym, ktora jest walkowana od kilku dekad przed kazdymi wyborami. 

Kto ma Boga w sercu i troche oleju w glowie to temat aborcji go nie dotyczy. To jest problem dla nieboszczki Marii Czubaszek, ktora sie skrobala trzy albo wiecej razy i zmarla sobie bezpotomnie. 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser
2 lipca 2020 06:58

W pandemii zastraszania i zniewolenia wyziera jaskrawie absurd drugiej rundy czyli pojedynek nedzy z szajsem.. No ale sporo osób dostrzega progres w grze pt trzy karty.. I mowia ,ze podobno jest lepiej.. A tymczasem ,pięć lat temu AD bez TV ledwo wygrywa,dzis po pięciu latach bycia prezydentem działając w parze z partią rządzącą ,dysponując wszystkimi narzedziami, jedzie ponownie na styk i to z kim ,z przeciwnikiem który w trakcie kampanii wymienia swobodnie kandydata. W takim wypadku w oparach absurdu zjawisko pt. kopanie się z koniem zajmuje drugie miejsce.

 

zaloguj się by móc komentować

olo @Draniu 2 lipca 2020 06:58
2 lipca 2020 07:11

frekwencja zdaje sie to potwierdzac, zobaczymy jaka bedzie w drugiej turze

zaloguj się by móc komentować

Draniu @olo 2 lipca 2020 07:11
2 lipca 2020 07:39

Generalnie to mamy mandaty za brak kondmomów na twarzy , o pardon, maseczek w pomieszczeniach publicznych i w komunikacji krajowej oraz miejskiej.. A co będzie ? Panie Olo, dryfowanie będzie i straszenie nawrotem kolejnej fali epidemii/pandemii oraz inflację i jeszcze dodatkowo pare innych nieprzyjemnych historii zwiazanych z gospodarką. Niczego więcej się nie spodziewam. Polskich elektrycznych samochód nie będzie. A Polska reprezentacja w piłce nożnej znowu nie wyjdzie z grupy w ME.. No i jeszcze polska kinematografia wypuści parę gniotow ,ale to nie w tym roku,wszak covid19 czycha za rogiem..

zaloguj się by móc komentować

tadman @valser 1 lipca 2020 17:37
2 lipca 2020 08:10

Napisałem to przed pierwszą rundą poprzednich wyborów, gdzie optowałem za Braunem, a w drugiej rundzie ew. byle kto, ale nie Komorowski.

@Jinks 22:25:33

[...] Nie mam innego idola, bo okrągłość Dudy i jego rejterada przed żądnym Aneksu WSI Komorowskim nie pozostawia złudzeń co do samodzielności, czy stanowczości. Powinien wtedy rzucić się pod drzwiami i rozerwać koszulę, no ale na chrzcie dano mu Andrzej. ;)

tadman 02.05.2015 22:40:32

zaloguj się by móc komentować

grudeq @MBS 1 lipca 2020 18:40
2 lipca 2020 08:21

Ależ Pan wpierw napisał, że jak Pani wychodzi na chwilę ze swojej ajencji do sąsiadki, to jest to pomieszanie z poplątaniem. Później napisał Pan, że to absurd. 

Zatem pytam: jaka kara dla Pani opuszczającej miejsce pracy?  

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @valser 2 lipca 2020 05:14
2 lipca 2020 08:22

Red tape = biurokracja, nie ma nic do serduszek czerwonych, a dotyczy przerostu ober-administracji także, a może nawet szczególnie, w odniesieniu do budownictwa.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 1 lipca 2020 19:06
2 lipca 2020 08:24

A zapytał Pan czy może opłatę uiścić za pomocą przelewu internetowego, bo z czego kojarzę to taka możliwość też istnieje? 

Czy od razu Pan wiedział, że jak urzędnik Gomułkowszczyzna to nawet nie warto pytać.

Swoją drogą: byłbym ostrożony w budowaniu oceny działania całego aparatu w oparciu o jednostkowy przykład. 

Jeszcze jedno pytanie: czy Szwajcarski urzędnik wyda mi nowy paszport, kiedy nie mam przy sobie starego? 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @AnDzej 1 lipca 2020 21:11
2 lipca 2020 08:25

Może Pan dopisać czym miała zajmować się firma, którą pan zakładał, bo to mogłoby wyjaśnić wizytę Celników. 

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @grudeq 2 lipca 2020 08:25
2 lipca 2020 08:39

W państwach gdzie obsługa ludzi działa to nie dlatego, że jest rozwinięta książka donosów, mniejsze serce dla w stanie błogosławionych opuszczających stanowisko pracy, mniejsza wnikliwość tychże ludzi w zadawanych pytaniach i ich zapobiegliwości w omijaniu zestawionych pułapek.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 1 lipca 2020 22:33
2 lipca 2020 08:46

Nie wiem czemu Bizancjum. Bizancjum było bardzo sprawne administracyjnie.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser
2 lipca 2020 08:49

Telewizyjny uraz mózgu.. Bingo :)))

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Brzoza 2 lipca 2020 08:39
2 lipca 2020 09:15

Dał Pan odpowiedź negatywną, to teraz proszę o pozytywną. Dlaczego działa w Szwajcarii a w Polsce nie? 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 2 lipca 2020 08:24
2 lipca 2020 09:18

Nie, nie pytalem. Nie mialem czasu stac znowu w kolejce, tylko po to, zeby zapytac.

Kolejka i czekanie to tez jest fajny wynalazek. W urzedach sie sprawdza.

Niech Pan moze wymieni jakis urzad, ktory obsluguje w Polsce w taki sposob jak standardowo dzieje sie to w Szwajcarii, gdzie wszystko zalatwia sie jedna wizyta. Jak nie od reki, to decyzje dostaje sie pare dni pozniej poczta.

Moje ostatnie doswiadczenia z polskimi urzedami na wieksza skale to byly targi ksiazki w Bytomiu w latach 2016-17 i slalom miedzy roznymi absurdami.

Najlepsze byly "aneksy do umowy", ktora spisalem z Bytomskim Centum Kultury i jeszcze "prawnik miejski" musial taka umowe opiniowac.

Na niecale dwa tygodnie przed impreza prawnik wystawil opinie, ze musze przedstawic zaswiadczenie wraz z tlumaczeniem przysieglym, ze mieszkam na terenie Szwajcarii i jestem platnikiem podatkow poza Polska. Ekspertyza kompletnie bez sensu i zwiazku z przedmiotem, no, ale miejsca na polemike nie bylo. Ta ekpertyze urzad miasta wydal wiecej dwa miesiace po podpisaniu umowy.

Sytuacja jest taka - jest czwartek, godzina 14 z minutami kiedy dostaje maila z ta opinia. Dzwonie do Bytomia, zeby sie upewnic co do tresci tego dokumentu. Ustalam, ze dosle skan dokumentu i tlumaczenie przysiegle tego skanu, a orginal przywioze i dolacze kiedy bede nastepnym razem w Polsce. Spisuje sobie na kartce o co chodzi.  Pare minut potem dzwonie do do urzedu skarbowego w St. Gallen i referuje temat czego potrzebuje i pytam o pierwszy mozliwy termin. Dostaje informacje, ze jak sie wyrobie do godziny siedemnastej to dostane dokument od reki do reki, po uiszczeniu symbolicznej oplaty.

O godz.16 zeskanowany dokument przeslalem mailem do znajomej tlumaczki niemieckiego z prosba o ekspresowe tlumaczenie. Zrobione bylo na piatek po poludniu. W sobote rano odebrane przez umyslenego, ktory ze skanami dokumentu i tlumaczeniem przysieglym pojechal do BCK w poniedzialek rano, zeby zlozyc te skany i tlumaczenie jako zalacznik do umowy. Niestety pani Dziuni, ktory byla odpowiedzialna za sprawy umowy nie bylo, bo wziela sobie trzy dni urlopu i sprawa lezala jeszcze do konca tygodnia. Pani Dziunia, jak wrocila z urlopu byla szczerze zdziwiona, ze papiery leza i czekaja na nia od poniedzialku. Pewnie bazujac na swoich doswiadczeniach myslala, ze ja sie z tym wyrobie miesiac po targach.

Ostatecznie umowe parafowalem w pierwszym dniu targow, bo tyle czasu zajelo towarzystwu przygotowanie tej szopki. Nie chce mi sie mielic tych nonsensow dluzej, a juz na pewno nie mam zamiaru komentowac takiego tekstu, ze w oparciu o "moj jednostkowy przyklad" mam zachowac ostroznosc przy formulowaniu opinii.

Co do wymiany paszportu w Szwajcarii to sie wypowiem jak bede wymienial. Pare lat mi jeszcze do wymiany zostalo.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @stanislaw-orda 2 lipca 2020 08:46
2 lipca 2020 09:30

Bylo, ale sie przewrocilo. System administracyjny Bizancjum byl skomplikowany, nieprzejrzysty, rozbudowany do monstrualnych rozmiarow, przepelniony rytualem i ostatecznie okazal sie niewydolny.

Jeden z naszych komentatorow ma tutaj bizantyjski Nick - https://pl.qwe.wiki/wiki/Born_in_the_purple

Jak tak dalej pojdzie to ten polski wydolny system biurokratyczny zawali sie pod wlasnym ciezarem. To wszystko zmierza do absurdu, ktory nazywa sie "specjalizacja". Dokladnie tak bylo w Bizancjum.

Specjalizacja to jest cecha zapewniajaca przetrwanie insektom. Czlowiek nie powinien sie doskonalic w tym kierunku.

 

zaloguj się by móc komentować

MBS @grudeq 2 lipca 2020 08:21
2 lipca 2020 10:09

nie wiem, bo nie znam warunkow umowy. Absurdem jest, ze ktos wychodzi z pracy, by przewinac dziecko sasiadce. Pan na to daje przyzwolenie i uwaza, ze to jest normalne. To nie jest normalne. Do Panskiego genomu jest wbudowana sekwencja genow o nazwie "koloryt polski" i zyje Pan w slodkiej nieswiadomosci, ze moze byc inaczej. Nie winie Pana za to.

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @grudeq 2 lipca 2020 09:15
2 lipca 2020 10:11

Pan sobie jaja robi czy tak na poważnie. Machiny mielące sprawy ludzi można skonstruować takie, które generują problemy w promilu przypadków, działają ekonomicznie, wydajnie, albo nie.

Zasłanianie się trudnymi warunkami post sanackimi, buntem urzędników, prośbą o jeszcze trochę czasu jest mową dla tych, co ocierają się o zamianę Pana Boga na partię polityczną.

Tylko chyba jeden możliwy przypadek mógłby tłumaczyć tą sytuację. PiS nie jest takim ciamajdą tylko udaje przed hegemonem, bankami, aby nie pokazywać zbyt dużego wzrostu gospodarczego, bo zrobią nam małą Kambodżę. Ale ja w to nie wierzę. Duda, Kaczyński i kto tam jeszcze liczy się w obstawianiu konia wyścigowego, są tacy na jakich wyglądają. Jak zabili brata Kaczyńskiego, to widziałem u niego strach. Przez chwilę można było się łudzić, że martwi się o rodzinę, na przykład o córkę brata z "mężem"(chyba jeszcze się nie wytatułowała wzorem "młodych" socjalistów naśladujących tych z babdytów, którzy okazali się nieskuteczni w nie wpadnięciu do więzienia). Potem, gdy kluczowy moment dla działań jeszcze nie minął, nie zrobił niczego, nie rozdmuchiwał, a miał narzędzia. Z tego wniosek, że bał się o siebie i wybrał karierę oczywiście dla "Polski" i wtedy upadł u mnie mem z sprokurowanej biografii o napierdzielających się skutecznie z okolicą dwóch Chłopcach na podwórkach warszawskich. W Polsce nie ma twardych ludzi będących twarzą władzy, władzą i nie piszę o wyglądzie. Mogą wyglądać jak kluski, ale jako twarde w środku. Po to są kluski miękkie w środku, aby było fajnie je jeść dla innych.

zaloguj się by móc komentować

MBS @Brzoza 2 lipca 2020 10:11
2 lipca 2020 10:17

w punkt Panie Brzozo. Lepiej bym tego nie ujal

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Brzoza 2 lipca 2020 10:11
2 lipca 2020 10:35

Aby nie ujawnił się tu jakiś agitator pokroju "Przemsów", których drażni pisanie na Dudę innej krytyki niż sami mogą wymlaskać, potwierdzając sobie, że nie są bezkrytyczni i racjonalni, to napiszę:  założę si,ę że jakby Trzaskowski miał zagwarantowany gruby szmalec, to zrobiłby mi "łaskę" na wizji teraz przed wyborami. Pan Duda zapewne by nie chciał, ale Żona pewno pchała by Jego do mnie, tłumacząc, że przecież nic się nie stanie i jest to odpowiedzialne.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @AnDzej 1 lipca 2020 21:11
2 lipca 2020 10:38

skuteczna kontrola- tak; oraz 'nie ma niewinnych są tylko źle przesłuchani';- uzywanie epuap'u naraża także na zarzuty karne jesłi jest zrobione w okreslonych konfikuracjach prawnych np. udostępnienie na rzecz firmy prywatnego epuap'u - zarzut nielegalnego prowadzenia działalności gospodarczej, itd., itd., ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @AnDzej 1 lipca 2020 21:11
2 lipca 2020 10:38

skuteczna kontrola- tak; oraz 'nie ma niewinnych są tylko źle przesłuchani';- uzywanie epuap'u naraża także na zarzuty karne jesłi jest zrobione w okreslonych konfikuracjach prawnych np. udostępnienie na rzecz firmy prywatnego epuap'u - zarzut nielegalnego prowadzenia działalności gospodarczej, itd., itd., ...

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 2 lipca 2020 10:38
2 lipca 2020 10:55

 Z wikipedii...

Awarie

Systemowi ePUAP bardzo często zdarzają się mniejsze lub większe awarie. Ponieważ jest on wykorzystywany do podpisywania wniosków profilami zaufanymi również w innych elektronicznych systemach administracji publicznej, przykładowo na stworzonej przez, to usterki systemu ePUAP bardzo utrudniają załatwienie większości spraw urzędowych drogą elektroniczną.

Infoafera

Według TVN i wydania Wiadomości TVP z 10 kwietnia 2014, powstanie ePUAP wiązane jest też z tak zwaną infoaferą. 10 kwietnia 2014 minister spraw wewnętrznych Polski potwierdził informacje, że amerykański koncern HP przyznał się do swojego udziału w polskiej infoaferze i do korumpowania polskich urzędników.

Do marca 2014 budowa ePUAP i jego utrzymanie kosztowało 98,4 mln zł. Do wykorzystania w ramach tego projektu zostało jeszcze 67,8 mln zł. Zakwestionowane wydatki tylko na sam portal to ok. 20 mln zł.

 

Czy cos tu jeszcze trzeba dodawac?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Brzoza 2 lipca 2020 10:35
2 lipca 2020 10:59

Pan Osiejuk chyba tu podczytuje trochę, bo przejął się tym, że Dudy tu nikt nie broni i nie mówi o nim nic dobrego, tylko przedstawia się go jako mniejsze co prawda, ale jednak zło, więc napisał notkę, w której pisze, że Duda dobry jest, a właściwie wspaniały. Nie bardzo zrozumiałem dlaczego, chyba dlatego, że przetrwał tę pierwszą kadencję.

Ja z Dudą mam problem już od kwietnia 2010 roku, nawet nie z powodu wpuszczenia Komorowskiego do KP na podstawie faksu od Miedwiediewa, to było już mało ważne. Duda (i Sasin) organizowali ze strony KP tę całą smoleńską eskapadę i ani im do głowy nie przyszło, że coś tu śmierdzi (chociaż cała Polska zatykała nos) i nie było w nich grama refleksji, że narazili nie tylko ludzi, ale całe Państwo, na szwank. Zero refleksji i zero wstydu. O ile Sasin okazał się wysokiej klasy fachowcem od fakapu, co udowadnia swoim CV i portfolio, jak trzeba coś spieprzyć, jest w tym najlepszy i wyjątkowy (Fundacja Polsko-Niemieckie Pojednanie, Smoleńsk, wybory w marcu), a do tego nietykalny, tak Duda okazał się zwykłym gamoniem bez jaj i wyobraźni. Moja żona, która rzadko się wypowiada w takich sprawach, o Dudzie mówi "pizduś". To chyba najgorszy prezydent jaki był, serio. Od pięciu lat stanowisko to piastuje porcja budyniu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 2 lipca 2020 10:59
2 lipca 2020 11:04

Muszę to wiedzieć na pewno: uważa pan, że Komorowski był lepszym prezydentem od Dudy? Tak?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 2 lipca 2020 11:04
2 lipca 2020 11:16

Abstrahując od pozycji politycznej i celów? Na pewno tak, pod względem kompetencji i skuteczności. Duda to jest naprawdę długopis i człowiek bez własnego zdania, można z nim (a więc z nami) zrobić wszystko. Na przykład zrobić z dużego kraju poletko doświadczalne dla przemysłu farmaceutycznego. https://www.tvp.info/48677772/nieoficjalnie-polska-jako-pierwsza-zostanie-zaopatrzona-przez-usa-w-szczepionke-na-koronawirusa. Ciekawe, co im tam obiecał. Ja się boję takich ludzi. Smoleńsk dowiódł, że jest to człowiek bez wyobraźni i poczucia odpowiedzialności, którego łatwo podporządkować. Tak, to najgorszy prezydent, jakiego mieliśmy, gorszy nie tylko od Bronka, ale nawet od Bolka.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 2 lipca 2020 11:16
2 lipca 2020 11:20

Muszę sie upewnić: czyli uważa pan, że postawienie pomnika bolszewikom w Osowcu, to właściwy gest polityczny i element jakiejś wizji, którą tamten prezydent miał, a ten nie ma?

zaloguj się by móc komentować

MBS @valser
2 lipca 2020 11:20

jezeli to prawda z ta szczepionka, to PAD odtrabi kolejny sukces

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 2 lipca 2020 11:20
2 lipca 2020 11:36

Uważam, że najwyższy czas przestać zajmować się tematami zastępczymi, jak pomniki na przykład, tudzież kwestie obyczajowe. Nie wiem jaki miał Bronek cel w tym pomniku, może chodziło o walenie kijem po klatkach i to by się akurat udało. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 2 lipca 2020 11:36
2 lipca 2020 11:39

Nie, nie proszę pana, to nie jest temat zastępczy, to była ważna demonstracja polityczna. Podobnie jak ta w Japonii, a także ta związana z ulicznym wystąpeniem pana prezydenta. Powtórzę pytanie: czy uważa pan, mając w pamięci te kompromitacje, a także fakt, że teść Bronisława Komorowskiego, był oficerem Urzędu Bezpieczeństwa, że jego prezydentura była lepsza niż prezydentura Dudy? 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @valser
2 lipca 2020 11:47

To jest temat zastępczy, podobnie jak dudowa walka z LGBT. Komorowski nie był "mój", jego cele i priorytety są tak odległe od moich, jak się tylko da. Poza tym był odpychającym bucem i to było dla mnie zawstydzające. Jednak jako polityk przerasta Dudę o dwie głowy, Duda politykiem jest ŻADNYM, to urzędnik niskiego szczebla, posłuszny gamoń bez wyobraźni. Problem mam z Dudą taki, że on powinien być "mój", no i niby jest, a go nie ma.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 2 lipca 2020 11:47
2 lipca 2020 11:54

Czyli Bronisław Komorowski był politykiem niezależnym i podejmującym własne, przemyślane decyzje, tak pan uważa?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 2 lipca 2020 11:47
2 lipca 2020 12:03

Bronek Dudę o głowę przerasta? a w jakiej konkurencji? nie masz wiedzy ani o Bronku ani o funkcjonowaniu A.Dudy jako Prezydenta RP; 'mój prezydent' - to na wyprzedaży 3 zł/kg lub za szt.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 2 lipca 2020 11:54
2 lipca 2020 12:05

Podobnie jak Duda, był zależny od niewiadomokogo. Nie głosowałem na Komorowskiego i nie głosowałbym dziś, argumentacja się panu kończy.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @SalomonH 2 lipca 2020 12:05
2 lipca 2020 12:07

Ja jestem w tej szczęśliwej sytuacji, że w ogole nie muszę argumentować. Skoro nie głosował pan na Komorowskiego i nie głosowałby pan dzisiaj, po co pisze pan, że był on lepszym prezydentem niż Duda? To jest jawna nieprawda, którą pan tym komentarzem przypieczętował zaprzeczając samemu sobie

zaloguj się by móc komentować

valser @SalomonH 2 lipca 2020 11:47
2 lipca 2020 12:12

Nie. Nie przerasta. Komorowski byl/jest chlopcem na posylki. Widzialem go w sytuacji twarza w twarz, ktora go calkowicie dyskwalifikuje jako samodzielnego polityka.

Komorowski to stara scierka, smiec i chlopiec na posylki. W takiej roli go widzialem. Ten pomnik w Osowce to tez nie jest jego pomysl. Kazali to wykonal. W nagrode mogl sobie zyrandol wyniesc z palacu.

Tym nie mniej, jak dowiedzial sie, ze trzecioligowy podsekretarz stanu, ktory w kwietniu 2010 wykonal polecenie i przyniosl klucze do kancelarii w zebach, bedzie jego rywalem w wyborach prezydenckich z ramienia najwiekszej opozycyjnej partii to pekl ze smiechu.  I tak rzal razem z Michnikiem, ktory przepedzal przez pasy brzemienna zakonnice przez pasy, zeby Bronek ja autobusem potracil.

Poogladajcie sobie Komorowskiego z kampanii wyborczej i jego szydere z Dudy. To jest ciekawe studium pychy, arogancji i niezrozumienia. Od dluzszego czasu jest tak, ze mozemy sobie wybrac rozgrywajacego - czy beda to Niemcy jak chce Trzaskowski, czy Ruscy jak chca to starzy i mlodzi towarzysze, czy Ameryka, ktora w Polsce promuje PiS. Z Ameryka w pakiecie ida jeszcze Zydzi. Pytanie jeszcze ktorzy Zydzi, bo oni miedzy soba sa tak samo lojalni jak podczas drugiej wojny.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @valser
2 lipca 2020 12:12

W zeszłym roku wyrabiałem paszport na ostanią chwilę. Wszystko odbyło się bardzo sprawnie. Zdjęcie zrobiłem piętro niżej. Chwilę poczekałem na kierowniczkę, żeby napisać wniosek o przyśpieszenie wydania. Za kilka dni przyszedł sms, że paszport był gotowy do odebrania w następnym tygodniu. Nigogo się nie musiłałem prosić, wszystko zostało załatwione bez najmniejszego problemu.

Sam jestem urzędnikiem i wkurza mnie jak się robi nagonę na urzędników.

Z drugiej strony sam mam przeprawy z innymi urzędnikami jeśli chodzi o podatek vat ale nie są to gardłowe sprawy i wynikają z pisania przepisów bez konsultacji.

Myślę, że przyzna Pan że zmiana w urzędach jest widoczna od tych 30 lat. Ja pracuję dopiero dziesięć i nie mam takiego porównaia od wewnąrz. Z opowieści bardziej. Ale z zewnątrz widzę dużą zmianę.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 2 lipca 2020 12:07
2 lipca 2020 12:20

Co więcej, głosowałem wtedy na Dudę, ale już nie będę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 2 lipca 2020 12:20
2 lipca 2020 12:22

Jasne, Trzaskowski lepszy, ma w końcu kolejkę

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @valser 2 lipca 2020 12:12
2 lipca 2020 12:22

To są wszystko chłopcy na posyłki i to właśnie tu jest problem.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @valser 2 lipca 2020 09:30
2 lipca 2020 12:24

Bizancjum zostałoby przewrócone niealeznie od systemu administracyjnego i systemu władzy.

Jego istnienie zawadzało w planch  nowo okrzepłym mocarstwom europejskim.

Stąd wziął sie "czarny pijar" w kwestii Bizancjum, podobnie jak w kwestii Państwa Kościelnego w Italii.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @valser
2 lipca 2020 12:26

Jeśli chodzi o te podział "ci co wyjechali" "ci co zostali". Też mnie to wkurza. Z mojej strony to wygląda tak, że nie dość, ktoś wyjeżdża czyli zostawia za sobą śmietnik, to jeszcze przypisuje sobie jakieś charyzmaty - bo ja jestem za dobry na ten bajzel. Czyli my którzy żyjemy w Polsce jesteśmy nieudacznikami. Co sie samo przez się rozumie bo gdybyśmy byli sprytni, mądrzy, zaradni to byśmy wyjechali. A że siedzimy to jesteśmy baranami. Generalnie zacząłem się zasatanawiać nad tym z jakiej paki ludzie którzy wyjeżdżają i nie biorą odpowiedzialności za to co się tu dzieje mają głosować?

Oczywiście nie jest to skierowane do Pana osobiście bo poza tą fasadą myślę, że jest Pan idealistą. 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 12:12
2 lipca 2020 12:41

No jasne, że w coraz większej ilości urzędów sprawy niezwiązane bezpośrednio z pieniędzmi załatwia się wiele szybciej, ale jest to wynik idealistycznego spojrzenia urzędników, którzy mając poczucie misji na własną rękę prostują czasoprzestrzenne prace. Skąd Pan wiedział o wniosku przyspieszającym wydanie, z tego że obraca się Pan w świecie urzędów, czy uznając za normę takie wprowadzenie mechanizmów po prostu Pan się o to zapytał, czy do danej sprawy jest pusty blankiet do wypełnienia o przyspieszenie?

zaloguj się by móc komentować

valser @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 12:26
2 lipca 2020 12:44

Przy takim podejsciu na pierwszy ogien idzie Tusk i wszyscy europoslowie, ktorzy wyjechali do Brukseli i Strasburga. A tymczasem oni tam w Polskich sprawach glosuja. Dlatego panski argument jest bez sensu.

Odpowiedzialnosci nie da sie przypisac tylko do miejsca gdzie sie mieszka. To jest nonsens. Inny odcien tego obledu jest taki, ze menel, ktory przehandluje swoj glos za pol literka samogonu nie bedzie juz pana wkurzal, b przeciez jest na miejscu i takie jego prawo.

Ja sie na nonsensy nie oburzam, bo taka postawa jest podobna do tej, ktorym latem jest za goraco, a zima za zimno. A wszystkiemu winna jest "dzialalnosc czlowieka" i globalne ocieplenie. Ja sie od tego dystansuje, ale z przyroda nie walcze. Glupota jest przyrodzonym prawem natury i jesli ktos dzieki niej ginie, to jest to proces naturalnej selekcji. Z tym tez nie walcze, ale nie pozwole jednoczesnie, zeby idioci moderowali moje zycie. I tu jestem zdolny do akcji, ktorych malo kto sie po mnie spodziewa.

Decyzja o wyjezdzie z kraju i pomysl, zeby zyc poza Polska to nie jest latwa sprawa. Do tego potrzeba troche odwagi, ktorej wielu ludziom po prostu brakuje. A zorganizowanie sobie zycia w samodzielny sposob, taki, ktory nie jest robota na etacie, to za granica jest kolejny szczebel w drabinie.

Nie bardzo wiem co pan ma na mysli piszac, ze jestem idealista. Wedlug mojego rozumienia idealizmu, to nie jestem. Zeby to rozstrzygnac trzeba sobie odpowiedziec na cztery pytania Sporu o Powszechniki.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @MBS 2 lipca 2020 10:09
2 lipca 2020 12:47

Pan Genetyk, że Pan już wie co jest w moim genomie? 

Mi się wydaje, że w Pańskim genomie jest zaś donosicielstwo i wredność. 

Ale uporządkując:

Normą powinno być to, że ajencja jest czynna w godzinach pracy.

Dopuszczam możliwość zdarzenia się nieprzewidywanego przypadku, np konieczności przewinięcia dziecka sąsiadki. Jeżeli zdarza się to raz na trzy miesiące, a pani z ajencji wywiesiła kartkę z napisem: wracam za 15 minut - to ja do Pani z ajencji pretensji nie mam, chociaż akurat pech był taki, że tego dnia w ciągu tych 15 minut zjawił się Valser, który chciał wypełnić wniosek paszportowy i nie mógł czekać dłużej niz 30 minut i przez to uznał, że Polska to kraj wiecznego bardaku a Szwajcaria jest cudem Boskim. 

Wiem, że wszystko można zmienić, ale w powyższej sytuacji jedynym wyjściem jakie widzę, jest:

- złożenie skargi na ajencję, że była nieczynna i wyciągniecie wniosków względem Pani oraz powierzenie prowadzenie ajencji osobie, która skupi sie i tylko wyłącznie na prowadzeniu ajencji. 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Brzoza 2 lipca 2020 10:11
2 lipca 2020 12:49

Panie Brzoza,

Przekonał mnie Pan, że Pan lepiej będzie potrafił zarządzać polską polityką. Widzę tutaj głębie myśli i znakomitą znajomość realiów. Kiedy i gdzie mogę na Pana głosować aby powierzyć Panu prowadzenie moich spraw - oczywiście za wysokim wynagrodzeniem? 

zaloguj się by móc komentować

MBS @grudeq 2 lipca 2020 12:47
2 lipca 2020 12:57

tak a komu i co donioslem? I dlaczego mialbym byc wredny?

Mysli Pan, ze gdybym pocalowal klamke, to od razu podalbym ajentke do sadu? Nic z tych rzeczy. Spytalbym Pana woznego kiedy moglbym znowu przyjechac.

W moich genach tez sie zainstalowal gen komuny, czyli gen cierpliwosci.

Chyba Panu pisalem, ze z koniem sie nie kopie?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @AnDzej 2 lipca 2020 11:33
2 lipca 2020 13:00

Dostrzega Pan, że co dla Pana jest "niekorzystne", co maskowane jest przez Pana "dbaniem o maluczkich" jest dzialaniem na niekorzyśc Skarbu Państwa. Ba! jest działaniem na  niekorzyść innych maluczkich, którzy nie zakładają "słupowej" działalności na żonę tylko sprzedają usługi i części z 23% VATEM.

Nie rozumie Pan też działania Składki zdrowotnej. Skoro w świetla Pana przepisów żona pracuje 18h dziennie - bo 8h na państwówce i póżniej 8h w swojej prywatnej działalności, to szanse na to, że zachoruje się dwa razy większe i dlatego składka musi być większa. Niech Pan sobie to zobrazuje takim przykładem: kowalski pracuje w urzędzie 8h... i płaci od tego składkę zdrowotną jak za pracę urzędniczą. Po pracy prowadzi jeszcze działalność gospodarczą - jednoosobowe usługi górnicze - po prostu pracuje w kopalni. W takiej kopalni ryzyko zachorowania, wypadku przy pracy jest większe, więc proszę Pana Kowalskiego aby od tej pracy także płacił składkę zdrowotną, bo muszę utrzymać szpital górniczy z oddziałem leczenia poparzeń (gdzie przy pracy urzędniczej takiego oddziału nie muszę utrzymywać), a Kowalski mowi, że to skandal bo on już jedną składkę zdrowotną płaci. No wiem Państwo powinno dbać o maluczkich.... i np pozwolić aby górnicy byli ubezpieczeni tak jak pracownicy biurowi.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Brzoza 2 lipca 2020 12:41
2 lipca 2020 13:04

Wie Pan jak kiedyś odkryłem normę o możliwości przyśpieszenia wniosku paszportowego?

Po prostu powiedziałem do urzędniczki: dzień dobry... wie Pani strasznie zależy mi na paszporcie, a wiem, że czeka się na niego 30 dni..

A pani wtedy powiedziała.. to niech Pan napisze taki wniosek o pośpieszenie sprawy (bo ja nie mogę bez wniosku przyśpieszyć, aby nie było, ze wziełam od Pana łapówkę).

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @grudeq 2 lipca 2020 12:49
2 lipca 2020 13:07

Ładny wniosek to odpowiem. Partia "Brzoza", czy jej urzędnicy za samą nazwę będzie miała więcej głosów, niż nołnejmy z końca listy z podliczenie głosów na wystawione "konie" bez majątku i chcące zdobyć mająteczek na urzędzie. Naszym przeciwnikiem nie jest Trzaskowianka bo jest taka berbelucha, że tego nie da się pić. Jesteśmy też lepsi niż PiS, i nie nazwiemy się wiara nadzieja miłość, bo jest to zbyt dosłowne i jak wyjdzie na jaw nasza niesprawiedliwość i nie skuteczność, to nie chcielibyśmy, aby Ludzie potem odczuwali niesmak do takiej zbitki słów, której prawdziwe znaczenie określił Kościół. Wzorem naszych polityków i publicystów chorych na Polskę cz służących Jej wysyłam Pana w teren do zapraszania inwestorów. Jakby Pan był za słaby to chociaż do zbierania datków, które przeleje Pan na specjalne konto i tego nigdzie nie odnotuje, bo wiadomo trzeba uważać na wrogów Polski.

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 2 lipca 2020 13:04
2 lipca 2020 13:08

No walsnie... to jest ten sam dom wariatow co za towarzysza Gierka. Dostajesz numerek i mozesz sobie onlie sledzic kiedy bedziesz mial paszport - do trzydziestu dni, albo wniosek o "pospieszenie sprawy".

A tymczasem w normalnych kontekstach do trzech dni roboczych.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @grudeq 2 lipca 2020 13:04
2 lipca 2020 13:11

To będę pamiętał. Jak następnym razem pójdę do urzędu to nie powiem: Poproszę to i to, tylko: strasznie mi zależy na tym i na tym. Dzięki za słowo klucz. Sprawdzę czy działa.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 2 lipca 2020 13:08
2 lipca 2020 13:12

A powiedz mi czy w Szwajcarii można byłoby zrobić Działalność Gospodarczą na żonę, po to aby płacić mniejszy niż należny VAT? Tak jak zrobił to Pan AnDZej? Czy administracja Szwajcarska pozwoliłaby na taki numer? 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Brzoza 2 lipca 2020 13:11
2 lipca 2020 13:16

Nie zapominaj o Savoir Vivre - Dzień dobry, Proszę, Dziękuję! Rozumiem! Chwilkę poczekam!

To jak z rzuczaniem Czarów: nie tylko trzeba zaklęcie powtórzyć dosłownie, ale także odpowiednia intonacja i postawa. Tak żeby nie wybrzmiało to "Wie Pani jak mi, q...a, na tym zależy, q..a!"

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @grudeq 2 lipca 2020 13:16
2 lipca 2020 13:25

Okej, to kurwów nie będzie i i tak by nie było. Ale to: Chwilkę poczekam z wykrzyknikiem, czy to nie jest zbyt nachalne i Urzędnik się zdenerwuje? Już nie napiszę, że może być to odebrane jako niegrzeczne, a ja jako niekulturalny czy choćby nietaktowny, ale co wtedy z moją sprawą?

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 2 lipca 2020 13:12
2 lipca 2020 13:26

Tu takie kombinacje alpejskie sa bez sensu, bo VAT jest 7,8%. To zamyka temat "uszczelniania VAT", "karuzel vatowskich" i innych idiotyzmow typowych dla stawki 23%, bo sie po prostu nie oplaca. Forma prowadzenia dzialalnosci zalezy przede wszystkim od generowanych obrotow.

Z wylaczeniem kilku drobiazgow ta stawka 7,8% jest jednolita na wszystko. Przepisy sie zmieniaja bardzo rzadko, plan podatkowy jest rozpisany na kilka lat i rzad nie moze sobie wedlug widzimisie wprowadzic podatku. To musi przejsc przez referendum i musi byc solidnie uzasadnione. To jest inny swiat. Jest prosto i bezpiecznie.

Generalnie chodzi o to, ze np. bierzesz kredyt  na 3-5 lat i masz pewnosc, ze rzad ci zadnego numeru w tym czasie nie wywinie.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Brzoza 2 lipca 2020 12:41
2 lipca 2020 13:49

Dowiedziałem się od kolegów z grupy z którą wyjeżdżałem. Trzeba było napisać podanie w czym pomogła kierowniczka.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @valser 2 lipca 2020 12:44
2 lipca 2020 13:58

"Do tego potrzeba trochę odwagi". Równie dobrze można napisać "żeby zostać w Polsce potrzeba trochę odwagi, które wielu ludziom po prostu brakuje". Ale spóbuję z innej strony. Jeśli komuś zależy na losie kraju z którego pochodzi, jest zaradny i do tego ma odwagę (której wielu ludziom po prostu brakuje) to mógłby próbować jakoś odmienić akywnie (nie koniecznie angażując się w wybory) los nie tylko tych meneli, głupich z natury i tym innym bez odwagi.

 

zaloguj się by móc komentować


Janusz-Tryk @valser 2 lipca 2020 12:44
2 lipca 2020 14:05

Idealistą napisałem nie w sensie filozoficznym. Idealista jako przeciwieństwo cynizmu. Czytałem Pana notki i tak myślę, że cynikiem Pan nie jest.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 12:26
2 lipca 2020 14:13

A kto Panu broni...

... niech sie Pan zwolni z tego "urzedasowania"  na panstwowym stolcu,  jedzie  za granice i poprobuje tego miodu, jak tak Panu przykro i zal...

... a odpowiedzialnosci to prosze wymagac od tych co  PRZY  KORYCIE...  czyli od "wladzuni",  ktora tylko  pierdzi w stolki i tworzy  coraz wieksza  PATOLOGIE,  a nie od wyjechanych  !!!

zaloguj się by móc komentować


Janusz-Tryk @Paris 2 lipca 2020 14:13
2 lipca 2020 14:17

Widzi Pani ci przy korycie mogą zostać nie wybrani do koryta następnym razem i to jest odpowiedzialność. A jaką odpowiedzialność na ktoś kto mieszka w USA i nie odczuje w żaden sposób efektów swojego głoswania? Że co? Że sprawy pójdą w innym kierunku w kraju niż on się spodziewał? To jest odpowiedzialność według Pani?

zaloguj się by móc komentować

tadman @grudeq 2 lipca 2020 13:04
2 lipca 2020 14:18

Sprawa sprzed dwudziestu lat, ale mocno poglądowa. Znajoma w rozmowie wysypała się, że jeździ na wczasy zdrowotne ze swoimi dziećmi jako osoba towarzysząca, dzieci nie płaciły, tylko ona. Zrobiła głupią minę i stwierdziła, że myślała, że my o tym wiemy.

Pierwszy stopień do pokonania to lekarka pierwszego kontaktu, która niechętnie wypełniła podsunięte papiery, zasłaniając się stwierdzeniem, że bardzo trudno dostać skierowanie na takie wczasy i że przeznaczone są wyłącznie dla dzieci chorych. Zbadała dzieci, napisała opinię i podbiła pieczątkę. Wiedzieliśmy już, że to są tzw. wczasy zdrowotne i może starać się każdy mieszkający w regionie uważanym za zanieczyszczony. Żona z papierami pojechała do Urzędu Wojewódzkiego i wiedziała w jakim pokoju należy złożyć papiery. Zwątpiła, bo właśnie na tych drzwiach było ogłoszenie, że podań na wczasy zdrowotne dla dzieci wraz z opiekunem nie przyjmuje się. Trochę zbita z tropu weszła do środka i zapytała czy tu przyjmuje się podania. Padło pytanie czy ma wypełnione podanie i opinie lekarza. Miała to wszystko, złożyła papiery i przyznano dzieciom trzy tygodnie w Szklarskiej Porębie. Był to turnus dla wielu takich dzieci i ich opiekunów. Ba, udało się załatwić, że w połowie turnusu zamieniłem się z żoną, bo oboje nie mieliśm tylu dni urlopu.

zaloguj się by móc komentować

valser @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 13:58
2 lipca 2020 14:23

Teoretyzujesz na temat emigracji, podczas gdy ja mam za soba doswiadczenie. Roznica jest jak miedzy skokiem za rog i skokiem w nieznane. Takie hamletyzmy jak "zalezy mi na losie mojego kraju", to mozemy sobie darowac, bo spora czesc ludzi w Polsce dalej co miesiac walczy o zycie i ma totolotek czy najpierw zaplacic czynsz czy prad. I nikt kto ma wyczucie realnej sytuacji nie mysli w tych kategoriach.

To samo dotyczy np. sportowca, ktory walczy w barwach narodowych. Tez pisze z wlasnego doswiadczenia - wychodzisz na mate i nie walczysz za ojczyzne, tylko zwyczajnie masz skopac tylek jakiemus klientowi. To tylko Duda moze chcrzanic takie kawalki, ze jedzie do Stanow "bronic twardo polskich interesow". To jest jest tak slabe, zenujace i nieprawdziwe, zwlaszcza w jego wydaniu, ze naprawde trzeba byc zaslepionym fanatykiem, zeby powaznie traktowac takie deklaracje. Falsz polega na tym, ze gada sie jakies pierdoly o ojczyznie, wszystko komentuje z grubej rury i mowi tylko o pryncypiach, za to ZERO o konkretach - kto, komu, ile, kiedy, dlaczego i za co?

Podobnie jak gadanie o "zaradnosci". Mozemy sobie to odpuscic, bo wychodzi prezes i mowi cos o odpowiedzialnosci przedsiebiorcow. Te jego slowa szczegolnie komicznie brzmia w tym momencie.

https://www.youtube.com/watch?v=LfTYPrz9EAI

Ja jestem zwolennikiem zasady "czym sie trules, tym sie lecz" wiec jesli mialbym juz cos probowac aktywnie zmieniac, to trzeby byloby zastosowac te same metody - jak ktos w Polsce zostal zainstalowany palka i bagnetem, to takich samych, albo bardziej wyrafinowanych narzedzi trzeba uzyc zeby sie problemu pozbyc. Im glosniej krzycza o demokracji, tolerancji i pluralizmie tym bardziej sie do tego przekonuje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 14:17
2 lipca 2020 14:48

Widzi Pan,...

... mnie to wcale nie dziwi,  ze obecni  "korytowcy"  z tego samego magdalenkowego  "dziedzicznego" nadania moga byc niewybrani... wcale a wcale mnie to nie dziwi.  Napisze nawet, ze jest to logiczna konsekwencja,  kiedy  "nasza wadzunia"  wywodzi sie z jednej i tej samej  piaskownicy - to takie  sa  "skutki picia wodki"... i dobrze, ze tak sie dzieje.

Co do odpowiedzialnosci Polakow na obczyznie  za wybory krajowe -  to mozna bylo zmienic ordynacje wyborcza,  wszystko  doprecyzowac... ale coz lepiej pierdziec w stolki i  UDAWAC,  ze cos sie robi...

...  ONI  WSZYSCY  SA  WON... "nasza i  nienasza wadzunia",  Panie Januszu Tryk...  i naprawde szkoda naszego zdrowia na to  beznadziejne skakanie sobie do oczu,  szczegolnie dla tej  skorumpowanej i zdegenerowanej  "wadzuni"...

...  WSZYSCY  WON  !!! 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 2 lipca 2020 13:26
2 lipca 2020 15:08

To jest trochę nie bardzo odpowiedź na moje pytanie. To jest pytanie, czy jak w Szwajcarii ustalą, że jedziemy w tym miejscu 40 km/h.. to się wszyscy do tego stosują, czy uważają, że mogą jechać szybciej, bo są tak dobrymi kierowcami, że nie wypadną z trasy?

Czy mógłbym prowadzić w Szwajcarii sklepik, wprowadzając cześć towaru "na czarno" aby móc pomóc klientowi, którego nie stać na kupno towaru za cenę uwzględniającą podatek? 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @AnDzej 2 lipca 2020 14:11
2 lipca 2020 15:23

Super. A drogę do własnej firmy też Pan zbudował za swoje zaoszczędzone na Vacie pieniądze? Czy może Państwo zbudowało? 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 2 lipca 2020 15:08
2 lipca 2020 15:24

Odpowiem tak - jak masz jakis zlom metalowy w Szwajcarii, to idziesz do Amtu kupic taka naklejke, na podstawie ktorej ekipa, ktora objazdowo zbiera takie rzeczy wystawiane przed budynek zabierze ci ten sprzet jak bedzie oklejony.

TO jest patent ktory powoduje, ze miedziane rynny wisza spokojnie na budynkach, podczas gdy dla przecietnego nurka w Polsce na fasadzie domu wisi "piniondz", ktory on dostaje za dostarczenie "surowcow wtornych" na skladnicy zlomu.

W Szwajcarii nie ma czegos takiego jak "gielda samochodowa", gdzie jest jakis plac na ktory zjezdzaja sie kolesie i usiluja sprzedac cztery kolka. Inaczej sprzedaje sie tutaj samochody. Nie trzeba kombinowac z leasingiem, montowac kratek w aucie i mozna sobie w leasing wziac Ferrari i wpisac rate w koszty bez specjalnego udowadniania, ze "osobowe auto na firme", to moze byc co najwyzej Octavia kombi z kratka.

Nie ma miejsca na takie patologie, ktore opisujesz. Nikt tutaj takich idiotyzmow nie cwiczy jak "faktury watowskie i niewatowskie". W wielu sytuacjach do rozliczen wystarczy paragon. Np. przy zakupie paliwa do firmowego auta.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @AnDzej 2 lipca 2020 14:11
2 lipca 2020 15:28

Drogę w znaczeniu oczywiście ulicy, szosy, dojazdu do Pana i Pańskiej żony warsztatu.

PS

Czy jeżeli jakiś inny warsztatowiec nie ma żony i nie robi na niej drugiej firmy aby płacić mniejszy VAT... to taki warsztatowiec w pana ocenie jest frajerem? 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @grudeq 2 lipca 2020 15:28
2 lipca 2020 15:59

No to ja może z innej beczki zacznę, skoro uprawiasz ten rodzaj retoryki.. Co powiesz o wolnej kwocie od podatku w Polsce i obciążenich podatkowych..  Zamiast demagogię siać o uczciwości.. 

Rzeczywistość jest taka,ze dzis Duda w II rundzie idzie łeb w łeb z kandydatem ze szmaciarskiej opozycji .. Tak skuteczny jest PiS ze swoja miliardowa dopłata do TVP oraz stawianiem na beneficjentów programów socjalnych..Brawo,nic tylko podziwiać.. 

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @valser 2 lipca 2020 14:23
2 lipca 2020 17:41

"Zapłacić za czynsz czy za prąd" - kiedy Pan wyjechał z Polski? Bez obrazy ale to są straszne farmazony. Proszę się nie mieć pretensji do mnie ale czy ktoś Panu zabrania cieszyć się pobytem w kraju gdzie paszport wyrabia się na pstryk? Proszę też wybaczyć nam gamoniom, którzy z prostym problemem sobie nie potrafią dać rady, którym Pan by rozwiązał szybciej niż Wałęska krzyżówkę. Proszę mi pozwolić przeprosić w imieniu tej zgrai parciarzy i bidaków, którzy na prąd nie mają, że tak niesympatycznie Pan wspomina pobyt w ojczyźnie.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @valser 2 lipca 2020 14:23
2 lipca 2020 18:07

"Teoretyzujesz..." Troszkę czasu spędziłem za granicą więc coś tam wiem z doświadczenia. Irytujące jest to, że wy emigranci uważacie, że wy tam za granicami coś przeżywacie, coś ważnego, a my tu w tym czasie nie przeżywaliśmy żadnych doświadczeń. I ta wasza nonszalanckość. W kraju jest wszystko do dupy "szajs i nędza". Kurczę to po to wyjeżdzacie, żeby umyć ręce "Polska to syf ale jak jestem czysty nie mam nic z tym wspólego"? Na szczęście mam znajomych którzy nie wyjechali i którzy nie bójmy się tego słowa "celebrują" bycie Polakiem. A Pan przychodzi i mówi: "zaraz zaraz, a paszprorty wydajecie tak jak w Szwajcarii? Nie? Wstyd!".

zaloguj się by móc komentować

olo @Draniu 2 lipca 2020 07:39
2 lipca 2020 18:14

gdzies czytalem ze u nas lgbt nie przejdzie bo diesel kroluje, ale nowej fali sie spodziewam, nie po to sie podtrzymuje napiecie zeby nic nie zrobic

zaloguj się by móc komentować

valser @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 17:41
2 lipca 2020 18:21

Ten panski sarkazm jest slaby i nie na temat. Nic kompletnie nie wnosi do tematu, oprocz panskiego focha. Ja do Polski przyjezdzam co dwa miesiace i co najmnje dwa razy w roku jestem na wakacjach w Polsce. Mam same mile wspomnienia. One nie dotycza oczywiscie bezsensownej wladzy, sposobu organizacji panstwa i jego instytucji,  przyjetych rozwiazania, ktore maja swoj bolszewicko-rewolucyjny rodowod, a wrosly w zycie juz tak gleboko, ze ludzie uwazaja to za stan normalny i dopiero kiedy maja szanse zetknac sie z czyms innym moga miec jakas analize porownawcza i wtedy zmienic zdanie. W Polsce jest masa sensownych ludzi, ktorych sobie cenie. Musza jednak znosic takich debili jak Trzaskowski i slabeuszy jak Duda. Generalnie - tam gdzie nie ma panstwa, urzednikow, to jakos to normalnie wyglada.

Jesli chodzi o farmazony, to polecam wyprawe na Bytom Bobrek, Niech sie pan tam przejedzie i opowie mieszkajacym tam ludziom, ze farmazony. Z pewnoscia okaza panu zrozumienie.

Sa tez pozytywy. Mnie sie wydawalo, ze wybrany w ostatniej kadencji prezydent Bytomia Mariusz Wolosz, ktory startowal z Koalicji Obywatelskiej bedzie kolejna katastrofa na tym stanowisku, ale z tego co obserwuje, to jest to najlepszy prezydent jakiego Bytom mial w ostatnich trzech dekadach. Wiele w miescie sie dzieje, poprawia sie infrastruktura w wielu miejscach, ale dekady dewastacji miasta sa juz takie, ze potrzeba bedzie jeszcze ze dwoch takich kadencji, zeby miasto znormalnialo, wygrzebalo sie ze strukturalnego bezrobocia i zakreslilo jakas nowa perspektywe. W kazdym razie buduje sie nowe lodowisko w Bytomiu. Co najmniej pieciu prezydentow o tym mowilo, przymierzalo sie, ale do inwestycji doprowadzil Wolosz.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 18:07
2 lipca 2020 18:37

Pan sie przejdzie moze do urzedu skarbowego zalatwic jakas sprawe na cito, to moze zacznie pan gadac do rzeczy. Pisalem wyzej o targach ksiazki, ktore robilem w Bytomiu w 2016 i 2017 roku. Mijala wtedy dekada jak wyjechalem z Polski. No i mialem serie deja vu. Sen wariata i zestaw nonsensow.

Polska nie jest zadnym syfem. Syf to sa panskie idiotyczne teksty. Syfe to jest wladza i panstwowa organizacja. Idiotyzmy na kazdym kroku. Pisalem juz kiedys o tym, ale przypomne, bo pana byc moze jeszcze nie bylo jak o tym bylo.

Gospodarz - Coryllus, ktory byl silnikiem calego pomyslu, dal swoje ksiazki, ktore ja chcialem przeznaczyc na nagrody dla uczestnikow targow, ktorzy kupujac ksiazki na stoisku dostawali numerowany kupon i na ten numer mialy byc losowane ksiazki. Ilosc zebranych kuponow na stoiskach wylaniala najpopularniejsze wydawnictwo i najpopularniejszego autora. Niestety okazalo sie, ze takie losowanie ksiazek podpada pod ustawe o loteriach i grach losowych, czyli tzw. ustawie hazardowej i trzeba wystapic o zgode na przeprowadzenie do Urzedu Celnego i uiscic kaucje w wysokosci przekraczajacej wartosc tych ksiazek. I pan mi sugeruje, ze to nie jest dom wariatow...

Ja juz nie bede sie pastwil i pisal "jak to jest w Szwajcarii" bo rzeczywiscie trafi pana szlag, tak jak mnie trafial. Anyway... jesli nie ma w loteriinagrod w postaci broni, kamieni i metali szlachetnych, zywych zwierzat, to mozna wlasciwie wszystko.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 18:07
2 lipca 2020 18:43

Stanowczo za malo czasu...

... spedzil Pan za granica,  bo gdyby bylo wystarczajaco - to nie napisalby Pan tych bzdur, ktore napisal  !!!

W moim przypadku i w przypadku paru moich znajomych czyms  nieutulonym byl zal i tesknota za rodzina,  za kosciolem... i to by bylo glownie to z tej emigranckiej nonszalancji.  Co zas tyczy kraju - to nie wszystko bylo albo jest  do  doopy,  ale  "nasze  panstwo  i wladzunia"  -  to juz  ZDECYDOWANIE  BYLO  i  JEST  DO  D**Y...

... jak to okreslil  "klasyk"  POpaprany  Bartek Sienkiewicz -  c**j,  d**a  i kamieni kupa  !!!

Ale takie rzeczy,  cala  te  TARGOWICE  to sie widzi lepiej  TYLKO  z  zagranicy.  

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @valser 2 lipca 2020 18:21
2 lipca 2020 20:30

Kurczę ciężko się z Panem rozmawia. Ja jestem z opolskiego i trudno mi uwierzyć w to, że dzisiaj jak ktoś chciałby znaleźć pracę to jej nie znajdzie. Wiem jak to było kiedyś z 10 lat temu. To był poważny problem. Wtedy człowiek brał cokolwiek. Ja też mam swoje doświadczenia. Dlatego nie wierzę, że ktoś nie ma na czynsz czy prąd. Wokół mnie tego nie obserwuję. Więc uważam to za margines. Mieszkam na wsi. Gmina wydaje mi się, że jest ani bogata ani biedna. Pana argument jest na zasadzie "a u was biją Murzynów". Powiem Panu też, że za nic w świecie bym nie pojechał do Szwajcarii nawet gdyby to był najnormalniejszy, najsprawniejszy na świecie kraj. Widocznie Pan tam pasuje. Mi dobrze tu gdzie jestem. Nie ma w tym problemu. Dla każdego coś dobrego.

Po prostu nie organizuje się loterii. Polska to nie Szwajcaria. System podatkowy zaostrza się w miarę tego jak ludzie unikają podatków. Nikt tego nie chce przyjąć do wiadomości. Ok dotyka to ludzi którzy nie kombinują ale to tak jakby narzekać na to, że policjanci stoją z radarami na drogach. Gdyby nie stali ludzie by nie przestrzegali prawa. Jesteśmy takim społeczeńśtwem trochę niesformym i to jest moim zdaniem zdrowe. Może nie zawsze nam służy ale wolę to niż ślepe podporządkowanie.

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Brzoza 2 lipca 2020 13:25
2 lipca 2020 21:13

Zapytaj grudeq'a co się robi, jak wersja "na zagubioną w życiu samotną, porzuconą matkę" nie działa - tj. jak jest pełna obstrukcja i złośliwe szkodzenie. I co robić w instytucjach, w których napięcie korupcyjne jest tak duże, że nie zamyka się drzwi za petententem, pozostawiając je otwarte na oścież, by każdy z korytarza miał wgląd.

Valser przyszedł po paszport - ale zamiast paszportu odebrał naukę, że ma mnóstwo praw - w tym prawo do skargi, zażalenia, całej drogi administracyjnej - bo na tym polega praworządność. Fachowcy wiedzą, iż tryby zażaleniowe demolują terminy - bo zykle nie mają ograniczeń czasowych - i można miesiącami lub latami czołgać petenta z cynicznym uśmiechem, że ma przecież prawa.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 20:30
2 lipca 2020 21:16

tzw. zaostrzanie represyjności systemu podatkowego nie zależy od tego czy ludzie płacą podatki czy ich nie płacą; abstrahując od zorganizowanej przestępczości w zakresie międzynarodowego wyłudzania zwrotów VAT to represyjność systemu podatkowego skierowana jest jako narzędzie do przebudowy struktury społecznej RP, a co to jest represyjność systemu podatkowego? nie jest nim wysokość podatków lecz bandyckie bezprawie w celu okradania ludzi i pozbawiania ich oraz ich rodzin dorobku pokoleń; 'dokumenty były ale ich nie było', 'inspektor poświadczal nieprawdę nie w faktach lecz w sformułowaniach', itd., itd.,- istotą tzw. represyjności jest przekształcanie aparatu skarbowego i celnego z zorganizowaną grupę przestępczą chronioną stosowaniem prawa [nie prawem lecz jego stosowaniem przez prokuratury i sądy]; tak - Polska to nie Szwajcaria, a jak dostaniesz sankcje skarbowe na np. 10 mln zł i zafundowany prooces karny na kilka lat zabawy w stosowanie prawa to będzie Ci jeszcze lepiej w tej Polsce 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 2 lipca 2020 21:13
2 lipca 2020 21:21

wydawanie paszportu wymaga także zgody organów z MSWiA a tam bazy danych są pełne informacji na temat każdego, do wyboru do koloru; bazy danych są zapełniane np. danymi z innych resortów - i jest zabawa na całego - ćwiczyłem przez 4 miesiące w 2019r. bo mi urząd skarbowy zabrał paszport w 1998r., łaskawie paszport dostałem

zaloguj się by móc komentować

valser @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 20:30
2 lipca 2020 21:31

W Bytomiu dalej jest 10% bezrobocie, trzy lata temu bylo 16,5%. Spadlo nie dlatego, ze jakies nowe miejsca pracy potworzyli, tylko, ze ludzie po prostu wyjechali.  z 240 tysiecy mieszkancow w poczatku lat 90 tych zostalo w tej chwili 160 tysiecy ludzi. Mysle, ze w mniejszych miastach jest latwiej o prace niz w miejscu gdzie bylo kilkanascie duzych zakladow pracy, ktore zatrudnialo po kilka tysiecy osob. To jest dalej dramat i juz na dobre utrwalona patologia. Sa ludzie, ze jesliby im nawet dac jakas robote to oni juz nie potrafia pracowac. Wysprzeglaja sie po godzinie.

Mimo wszystko warto wystawic nos poza swoja zagrode i ruszyc w swiat, zeby go troche zawojowac. Ja nie mam problemow, zeby sie adaptowac do roznych sytuacji. Mysle, ze gdybym teraz mial wrocic do Polski to bym mial problem sie w tych nonsensach odnalezc. Bo to, ze one sa to dowiaduje sie za kazda wizyta.

Z podatkami jest inaczej niz pan pisze. Gdyby w Polsce VAT byl taki jak w Szwajcarii to nie oplacaloby sie nikomu kombinowac z lewizna. A tak... VAT to jest wygenerowana okazja, zeby szkolic zlodziei.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 2 lipca 2020 18:37
2 lipca 2020 21:39

to nie jest dom wariatów, to jest wyrachowane tresowanie społeczeństwa do podległości i jest to droga do wysysania kasy od każdego kto nie jest 'swój'

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 2 lipca 2020 21:31
2 lipca 2020 21:43

założenia pierwszej ustawy o VAT juz mialy w sobie generowanie patologii tj. wyłudzenia dla swoich ale jak sie okazalo, ze inni tez potrafią to narzędzie stosować to image o VATcie poszedl w dal; minister finansow ktory jeździ na komercyjne szkolenia dla przedsiębiorcow jak nie placic VAT lecz jak oszukiwac w papierach to jest kwintesencja życia w RP, dziś podano w tv, że musztarda staniała o 29 groszy jakbym Gomułke słyszal i widział 

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 2 lipca 2020 21:39
2 lipca 2020 21:46

Dla mnie to jest dom wariatow. Nie pozwolilem nigdy sie do niego zagnac. Teraz kiedy "Black Live MAtters" jestem goracym zwolennikiem czarnego rynku, a kazdy kto czarny rynek krytykuje jest po prostu rasita.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @valser 2 lipca 2020 21:31
2 lipca 2020 21:54

A tak zmieniając temat. Dużo jest Muzułmanów w Szwajcarii?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 2 lipca 2020 21:46
2 lipca 2020 21:56

to się nazywa 'niemonetarna szara strefa' i nie wywołuje skutków podatkowych [prawem dozwolona]

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 2 lipca 2020 21:31
2 lipca 2020 21:57

"... VAT to jest wygenerowana okazja, zeby  szkolic zlodziei."

No i ten  zlodziej  profesUr  Modzelewski  robil to dokladnie  calymi  latami... i nikt mu w tym  procederze  nie przeszkadzal  !!!

zaloguj się by móc komentować

valser @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 21:54
2 lipca 2020 21:58

Trudno mi powiedziec. Nie na tyle, zeby z tego byl tu jakis problem.

zaloguj się by móc komentować

olo @qwerty 2 lipca 2020 21:43
2 lipca 2020 21:59

tak, a drewno opalowe z 8 na 23% stawke

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @valser 2 lipca 2020 09:30
2 lipca 2020 23:54

specjalizacja.

!

Przytomny będzie sobie szewcem :)

W ramach zaproponowano mi, abym został kierowcą autobusu ... (trzy lata temu). :)

zaloguj się by móc komentować

toNick @valser 2 lipca 2020 12:12
3 lipca 2020 00:37

"Od dluzszego czasu jest tak, ze mozemy sobie wybrac rozgrywajacego - czy beda to Niemcy ..."

My to chyba raczej możemy tylko formalnie potwierdzić ten wybór w "demokratycznych wyborach". I to często dziwnym trafem akurat "o włos".

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Wolfram 2 lipca 2020 21:13
3 lipca 2020 01:26

A, bo my sobie na lajcie opowiadamy o sprawach nie związanych bezpośrednio z przedsiębiorczością, to co może mi się stać, albo z mieniem. Najwyżej będę długo czekał, albo nie załatwię sprawy. Np mojemu Ojcu Chrzestnemu cofnęli wydane zezwolenia, gdy na mieście zauważono, że będzie robił konkurencję i zastopowali Im całą inwestycję, która też generowała koszty stojąc. Gdyby rozpruć i wymienił rurkę, to przyczepiono by się do fi innej rurki, czy coś innego by nagle przestało spełniać wymagania. Po tym numerze Syna posłali na prawo.

Pana posty są super :)

zaloguj się by móc komentować

valser @Janusz-Tryk 2 lipca 2020 22:07
3 lipca 2020 07:30

Raczej normalnie. To jest troche tak jak ze zdrowiem. Czlowiek zdrowy nie czuje sie swietnie, tylko czuje sie normalnie. Stany euforyczne wskazuja albo na naduzywanie substancji, albo na chorobe psychiczna.

zaloguj się by móc komentować

valser @Brzoza 3 lipca 2020 01:26
3 lipca 2020 07:38

Klucz do sukcesu to zakonczyc budowe przed dostaniem pozwolenia i nie przyjmowac zadnych inspektorow w trakcie budowy, a jesli juz to znajomych. Przerabialem ten temat.

Z pozwoleniem na budowe jest tak jak z pozwoleniem na bron. Jestem pewnien, ze Zdzislaw Bronski "Uskok" nie mial pozwolenia.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Wolfram 2 lipca 2020 21:13
3 lipca 2020 09:15

To nie była wersja na samotną, porzuconą matkę - ale nadzwyczajna sytuacja, żę komuś się śpieszy, a z jakiś przyczyn za wczasu nie pomyślał, że w przeciwieństwie do Szwajcari, gdzie paszport wyrabia się w 5 dni od dnia złożenia wniosku, u nas trwa to 30 dni. 

W przypadku Valsera, paszport nie rozbił się o procedurę k.p.a. (urzędniczą) ale o nieobecność w miejscu pracy ajentki pocztowej, która przyjmowała opłaty. Więc jeżeli przywołałem procedurę skargową/zażaleniową to tylko w tym kierunku aby poinformować pocztę Polską, że ajentka nie wykonuje swoich obowiązków. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @AnDzej 2 lipca 2020 16:53
3 lipca 2020 09:21

A państwo kiedy widzi, że obywatele nie trzymają sie przepisów, ale w sposób twórczy i legalny je wykorzystują, tworzą kolejne przepisy... i tak koło się zamyka.

W takim momencie bliższa mi jest niemiecka szkoła prawna, która w przeciwieństwie od naszej stoi na stanowisku: można robić to co jest dozwolone. To utrudnia samodzielne stwierdzenie, które przepisy są durne i tym samym możliwość ich twórczego i legalnego wykorzystywania.

U nas zasadą jest: można robić to co nie jest zabronione... i stąd mamy właśnie takie fiki-miki. 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 3 lipca 2020 09:15
3 lipca 2020 09:47

Fakap polega glownie na tym, ze do zalatwienia jednej sprawy musisz odwiedzic trzy miejsca - urzad (najpierw pobrac wniosek), fotografa, bank i jeszcze raz urzad do zlozenia wniosku i chodzic w jednej sprawie kilka razy. I to wszystko trwa do miesiaca.

Razem z paszportem wyrabialem dowod osobisty. To bylo wtedy kiedy dostalem obywatelstwo i zmienial sie moj status z rezydenta na obywatela. Dowod osobisty dostalem do skrzynki pocztowej w 24 godziny po zlozeniu wniosku.

To sa wszystko proste sprawy, ktore da sie ustawic raz na dlugi czas i nie wymaga to zadnych szczegolnych reform, ulepszen, optymalizacji, a tym bardziej wywracania swiata do gory nogami. A tu na przestrzeni paru lat mamy sytuacje, ze najpierw przy milicji/policji byl wydzial paszportowy, potem delegatura urzedu przeniesiona do budynku Strazy Miejskiej, a teraz oddzielne biuro w budynku urzedu miasta. 

W Szwajcarii na przyklad prawo jazdy wydaje policja, bo to jest organ, ktory kontroluje kierowcow, przy policji jest rowniez biuro, ktore rejestruje pojazdy mechaniczne, bo - znowu - to policja kontroluje pojazdy. W Polsce sa do tego potrzebne dwie instytucje, podwojna baza danych, a na koncu jest tak, ze jak dostaniesz mandat za parkowanie w Gdansku, bedac samochodem na slaskich numerach, mandat wystawiony przez straz miejska, to oni nie maja dostepu do tej bazy danych ( nie mieli jeszcze w zeszlym roku). Bo dostalem taki mandat, a majac ta wiedze wyrzucilem go go kosza i odjechalem. Byc moze jest jeszcze tak, ze ja ten mandat jeszcze dostane, bo oni potrzebuja dwa lata na ustalenie danych.

Tutaj sa dwie strony medalu. Jedna sprawa to gonienie ludzi w nonsensy i wytracanie energii na wypelnianie idiotyzmow, rozmycie odpowiedzialnosci, a z drugiej takie ulozenie spraw, zeby w metnej wodzie ryby lowic.

Na koncu jest tak, ze jak zaba siedzi w studni, to taki wlasnie ma widnokrag. Widzi kawalek swojego nieba i swoja studnie nazywa oceanem. Zeby zmienic perspektywe, to trzeba wyjsc ze studni.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 3 lipca 2020 09:47
3 lipca 2020 16:32

Wie Pan ja jestem taką żabą, co jak wyjdzie ze studni, to tylko po to aby zdobyć bramkę na wyjeździe bo to liczy się podwójnie. Ale potem zawsze wracam do swojej studni.

Zmiana perspektywy to jedna rzecz, ale moim zarzutem względem Pana nie jest nieumiejętność zmiany perspektywy, ale głębokość perspektywy. 

Bo chociażby ten przykład z urzędnikiem fotografem. W Polsce byłaby krytyka: a dlaczego zatrudniacie urzędników, którzy muszą umieć robić zdjęcie, to dyskryminacja tych co nie umieją zrobić zdjęcia a chcą być urzędnikami. Byłaby też krytyka w tym kierunku: ten fotograf z gminy to ładnie fotografuje tylko tych co na niego głosują - przecz z upolitycznieniem fotografii. Byłaby też krytyka ze strony przedsiębiorców - fotografów (liczne placówki rozsiane przy urzędach) - a dlaczego pozbawiacie przedsiębiorców chleba. Fotografia ślubna to tylko takie hobby, ale my się utrzymujemy ze zdjęć urzędowych. 

BYłaby wreszcie krytyka ze strony petentów - amatorów fotografii. A dlaczego nie mogę przyjść z własnym zdjęciem, no durny przepis (jakby to był AnDZej), że urzędniczyna może zrobić zdjęcie, ale ja amatorsko nie mogę. No i tak to w Polsce czasem wygląda.

Reasumując: mi się Szwajcarskie rozwiązania też podobają, ale jeżeli ktoś uważa, że to proste jest, że wystarczy tylko jedną stronę zmienić (urzędnika), zapominając zupełnie o psychice petenta i różnicy w tej psychice między petentem w Warszawie a w Zurychu... to się skończy tak samo jak z recepcją Szwajcarskiego Kodeksu Cywilnego w Turcji. Turcy sobie w 1922 roku przetłumaczyli na Turecki Szwajcarski Kodeks Cywilny i stwierdzili, że to jest prawo ich obowiązujące. Jakoś jednak nie słyszałem aby od tego czasu Turcy stali się Szwajcarmi Bliskiego Wschodu. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @AnDzej 3 lipca 2020 10:10
3 lipca 2020 16:33

Jeżeli używa Pan formuły: Wolno mieć - to wolno, to zanim rozpocznę dalszą polemikę, takie pytanie: czy spotkał się Pan z takim pojęciem i wie co ono oznacza: nadużycie prawa?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 3 lipca 2020 09:47
3 lipca 2020 16:39

PS.

Zapomniałem jeszcze o obecnym w Polsce argumencie fiskalnym.

Ktoś się zorientuje, że pensja urzędnika umiejęcego fotografować to miesięcznie 4.000 zł

A takiego co nie umie fotografować to 3.500 zł.

I powiedzą: musi być tańsza administracja. Dlatego zwalniamy urzędników - fotografów, a ludzie z zdjęciami to we własnym zakresie. 

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @grudeq 3 lipca 2020 16:33
3 lipca 2020 18:38

Przecież optymalizacja podatkowa oparta o podział działalności na mniejsze organizacje jest dziś bardzo powszechna, szczególnie w hołubionych kilka wypowiedzi wyżej Niemczech, gdzie nawet w sektorze małych przedsiębiorstw powszechnie zakłada są holdingi. Czy są kraje, w których na obywatelu spoczywa obowiązek maksymalizacji własnego obciążenia podatkowego?

zaloguj się by móc komentować

olo @valser
3 lipca 2020 18:53

znajomy, to co opisales nazywa spychoza i u mnie to jest powszechne w stosowaniu plus kantowanie, jak kogos z uczestnikow dotknie osobiscie to pisze skarge, pozew... i wraca do rutyny.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 3 lipca 2020 16:32
3 lipca 2020 18:54

To sa glupoty. To nie urzednik robi zdjecie tylko automat. Cala sztuka zawiera sie w tym, zeby poinformowac klienta, zeby sie nie usmiechal, nie mrugal i nie robil glupich min.

Ja zdaje sobie sprawe, ze z kazdego tematu mozna zrobic warsztaty z nonsensu i absurdu. W byciu urzednikiem nie ma zadnej glebi.Wrecz przeciwnie, jak sie tu robi rozne "glebie" to buduje sie idiotyzmy takie jak tu omawiamy. W dzisiejszych czasach bycie normalnym jest czyms w rodzaju wyczynu. W rzeczywistosci nie jest. Wystarczy nie swirowac.

Perspektywa jest wtedy kiedy jest sie daleko i na zewnatrz. Jak sie siedzi w studni to jest sie okrazonym i zawinietym jak baranina w kebabie.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 3 lipca 2020 18:54
4 lipca 2020 00:01

To co Ty ze swojej perspektywy nazywasz głupotami (bo tak widać z daleka) są takimi drobnostkami na których cały system siada. 

Jeżeli chodzi o robienie nonsensu, to też masz swoje niezaprzeczalne sukcesy. Rozmawiamy sobie o różnicy miedzy silnikiem spalinowym a parowym, a ty nagle mówisz że dyskusja jest bezsensu bo ja myślałem o silniku benzynowym a ty mówiłeś o dieslu... a przecież diesel a benzyna to nie to samo (chociaż kategoria spalinowa). 

WIec nawet jeżeli ten urzędnik-fotograf jest tylko komentatorem do aparatu fotograficznego, i w związku z czym nie ma różnicy w pensji urzędnika-fotografa i urzędnika nie-fotografa, to jednak dostrzec należy leżące po stronie urzędu koszty związane z obsługą aparatu, serwisem etc. I wtedy ten koszt obsługi, zakupu nowych aparatów będzie podlegał redukcji jako zbędne koszty administracyjne.

Wracając do pierwotnego przykładu z wyrobieniem paszportu, który rozbił się o brak pani ajentki w kasie pocztowej, to gdyby urzędy nie zredukowały prowadzenia kas urzędowych (bo po co kasa w urzędzie - skoro wpłate można dokonać na konto elektronicznie lub na poczcie) to paszport pewnie byś miał.

W każdym bądz razie dziękuję za dyskusję. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @AnDzej 3 lipca 2020 18:50
4 lipca 2020 00:16

Przykład nadużycia prawa opisałbym tak. 

W budynku 10 mieszkaniowym w którym Pan mieszka, jedno z mieszkań wynajmuje grupa sympatycznych studentów (taka jak w Lalce Prusa). Zgodnie z regulaminem budynku obowiązuje w nim cisza nocna od godziny 10 wieczór. Grupa studentów w sobotę robi głośną imprezę. Nie przeszkadza to 8 sąsiadom, bo nie idą w niedzielę do pracy. Przeszkadza to tylko Panu, chociaż rano nie idzie Pan do pracy i jest wyspany. Dzwoni Pan jednak na Policję i każe aby Policjanci rozwiązali imprezę. Policjanci przyjeżdzają. Dowiadują sie, że innym to nie przeszkadza, a Pan tak naprawdę ma jakieś zaszłości ze studentami i wtedy mówią do Pana... niech Pan odpuści, studenciaki zobowiązali się, że o 1 skonczą. A Pan twardo mówi: ale regulamin mieszkania! 

Wydaje mi się, że przepis mówiąc o tym, żę przez rok nie zwracam VATu wziął sie z tego, żę były zakładane firmy tylko po to aby przez miesiąc zrobić masę transakcji, następnie te transakcje rozliczyć i wystąpić do US o zwrot podatku... po czym się nieformalnie zlikwidować. 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 4 lipca 2020 00:01
4 lipca 2020 10:42

Wszystko sie sprowadza do tego, ze w Szwajcarii wyrobisz paszport w jednym pokoju i potrzeba na to max. trzy dni. Mozesz tez wyrobic w godzine a biurze na lotnisku, tylko to pare stowek kosztuje.

W Polsce na to potrzebujesz miesiac i musisz pobiegac po miescie. Reszta to teoretyzowanie, pierdolety i nonsensy.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser
6 lipca 2020 21:25

Nie da się przejąć giełdy berlińskiej ani londyńskiej w trzy miesiące, ani otworzyć kilku własnych banków na depozyty grubych ryb z całego globu. 

Apropos, czy zegarki szwajcarskie na pewno są takie dobre, czy to tylko przystawka marketingowa do depozytów? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 6 lipca 2020 21:25
7 lipca 2020 08:48

niektore marki są od lat synonimem niezawodmości i to działa. Mam Delbanę [ze wskazówkami], dlaczego onegdaj wybrałem Delbanę? to też fajna historia, sięga II wś, no i Żydów z Kazimierza;- warto się uczyć

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować