-

valser : Bramki strzelone na wyjeździe liczą się podwójnie

Gdańsk i Smoleńsk - miasta partnerskie

Właśnie minęło cztery lata od mordu przed kamerami, na masowej imprezie, która nie została jako taka zgłoszona - gdańskim finale Orkiesty Świątecznej Pomocy ówczesnego prezydenta Gdańska Adamowicza. Organizator nie poniósł żadnych konsekwencji i w najlepsze działa nadal.

Napisałem wtedy w pierwszym zdaniu „Po 24 godzinach od zamachu na prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza wiele szczegółów wskazuje, że mamy do czynienia z operacją podobną do tej, w której samolot zahaczył o brzozę.”

Po czterech latach mogę uznać, że się nie pomyliłem, a polska prokuratura prowadzi śledztwo w stylu prokuratury rosyjskiej.
Ta afera pokazuje fasadowość „demokratycznego państwa prawa”, które rządzone są przez gangsterke, która sobie dobiera aktorów-polityków do demokratycznego teatrzyku.
Czasami aktorom się wydaje, że mogą już działać samodzielnie, bo zrobili trochę pieniądza i mają sieć swoich ludzi w terenie. Takiej iluzji uległ Adamowicz, który w pewnym momencie postanowił się usamodzielnić i działać na własną rękę.
Na początku odpalili mu kilka problemów korupcyjno-majątkowych, żeby się gościu zreflektował, ale on nie bardzo zrażony tym, dalej myślał, że ukręci sprawie łeb własnymi układami.
Dlatego ekipa prostująca gwoździe postanowiła zdyscyplinować całe gdańskie towarzystwo i pozbyć się Adamowicza w okolicznościach, które wszystkim daje do myślenia. Wiadomość jest prosta - jak nie będziecie tańczyć do granej muzyki, to alternatywą jest zgon w spektakularnych okolicznościach.

Proces zabójcy, którego złapano w na miejscu zbrodni, co powinno być do oceny sprawą prostą i oczywistą, toczy sie cztery lata, co pokazuje, że w Czeciaerpe działa według moskiewskich standardów.

Ciekawe kiedy skończy się ten proces? Może nigdy? Tak jak nigdy nie zakończy się „oficjane sledztwo” moskiewskie w sprawie Smoleńska. Mnie interesuje co biegli napiszą w ekspertyzie użycia noża? Mam przeczucie, że podobnie jak eksperci w stylu gen. Polko będą przekonywać, że dwoma pchnięciami zabił niewyszkolony amator.

Na dodatek proces toczy się po cichu, żadnego dziennikarza to nie interesuje, co pokazuje również, w jakim stanie rozkładu są publiczne media.

Jest dla mnie pewne, że za całą tą aferą stoją czerwoni towarzysze, którzy robią w PRL za „deep state” i działają w stylu podobnym do tego co organizatorzy zamachu na pierwszego prezydenta Polski Narutowicza. Poznajemy to po tym, że na samym początku ewaluacji tej ustawki próbowano zrobić z bandyty „prawicowego ekstremiste”, powiązanego z PiS, który ubił politycznego przeciwnika.
Towarzysze mogą być dumni ze swojego dobrze spełnionego socjalistycznego obowiązku i kontynuacji tradycji, bo obydwa zamachy spina sto lat bandyckich realizacji.

 

http://valser.szkolanawigatorow.pl/teoretyczne-panstwo-wersja-dla-emocjonalnie-labilnych

http://valser.szkolanawigatorow.pl/czytelny-sygna



tagi: adamowicz  owsiak  wośp  narutowicz 

valser
16 stycznia 2023 10:40
83     4179    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

WP @valser
16 stycznia 2023 11:01

" Ciekawe kiedy skończy się ten proces? Może nigdy? Tak jak nigdy nie zakończy się „oficjane sledztwo” moskiewskie w sprawie Smoleńska. Mnie interesuje co biegli napiszą w ekspertyzie użycia noża? "

Cisza jest też nad trumną Archiwum Urzędu Miasta Krakowa ;)

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @valser
16 stycznia 2023 11:08

Oczywiście, że nie ulega żadnej wątpliwości, że w Smoleńsku był zamach.  Dla mnie od początku tak bylo. Nawet, gdy po raz pierwszy w radio w pracy w sobotę wtedy usłyszałem o katastrofie. Potem to już była właśnie oczywistość.

Jestem inżynierem z wykształcenia. I nie ze mną takie numery Brunner. I powiem tak prosto w twarz każdemu wątpiącemu.

______

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser
16 stycznia 2023 11:09

Najważniejsze, że to  zabójstwo, czy "zabójstwo" rozwiązało masę spraw.

I zamiast kryminalisty Adamowicza mamy świętego męczennika, którego wykończył PiS.

Interesy mogą dalej iść spokojnie.

Wesoła wdówka trzepie kasę jako europosłanka.

Publiczność może z wdziękiem się pokłócić...i o to przecież chodzi.

zaloguj się by móc komentować

valser @ewa-rembikowska 16 stycznia 2023 11:09
16 stycznia 2023 11:18

To byla publiczna egzekucja wykonana przez towarzyszy, ktorym Adamowicz wszedl w droge. Jego mocodawcy i koledzy maja w tym wiekszy udzial niz ktokolwiek z PiS.

Jak widac, nie ma znaczenia kto jest prokuratorem generalnym i ministrem sprawiedliwosci. To nie ma przelozenia na ta sprawe i to jest dowod, ze podziemne zycie toczy sie spokojnie dalej, jak do tej pory.

Dla reszty pozostaja dylematy czy PiS lepszy od PO, a dylemat rozwiaze Owsiak i "ponad podzialami" zaprosi na datki do puszki.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @valser
16 stycznia 2023 11:53

"... podziemne zycie toczy sie spokojnie dalej, jak do tej pory."

Taki same są wyniki śledztwa w sprawie  Zatoki Sztuki i tak samo się zakończy.

W końcu towarzysze towarzyszy też muszą się gdzieś bawić. A czy to są towarzysze ze wschodu czy zachodu "wsio rawno".

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @valser
16 stycznia 2023 12:16

Vendetta i omerta, ubrane w szaty ochlokracji... Smutna polska rzeczywistość postkomunistyczna...

zaloguj się by móc komentować

valser @cbrengland 16 stycznia 2023 11:08
16 stycznia 2023 12:27

Takie zdarzenia jak Smolensk czy ta egzekucja na owsiakowej imprezie sa o tyle pozyteczne, ze stosunek daje duzo informacji o kliencie, ktory w ten czy inny sposob sie pozycjonuje do tematu. I to jest chyba jedyny pozytyw.

Nie ma jednak madrego co zrobic, zeby wyjsc z tej matni?

 

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz 16 stycznia 2023 12:16
16 stycznia 2023 12:34

Trudno o lepsze podsumowanie.

Dla mnie to ma wymiar tragikomiczny. Mialem niezla beke patrzac na ten kabaret jak usilowali z Adamowicza zrobic meczennika. To ostatecznie nie przeszlo, bo te wszystkie umorzone sprawy i zarzuty to jednak jest kamien u szyi topielca, a nie anielskie skrzydla, ktore mialy poniesc w gore. No i ta zona, wprawdzie byla, ale sprawiala wrazenie, ze nie bardzo sie strata przejela. Wychodzi na to, ze ulga, bo cisnienie opadlo.

Cale to towarzystwo to rzeczywiscie jest szlam.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @jolanta-gancarz 16 stycznia 2023 12:16
16 stycznia 2023 12:54

Ale przecież w UE nie jest lepiej czy w samym Reichu ...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser
16 stycznia 2023 13:06

"Proces zabójcy, którego złapano w na miejscu zbrodni, co powinno być do oceny sprawą prostą i oczywistą, toczy sie cztery lata, co pokazuje, że w Czeciaerpe działa według moskiewskich standardów." ---dokładnie tak. Pierwszy z brzegu komentarz redaktora z 14 grudnia 2022 https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/8610084,gdansk-biegli-psychiatrzy-sad-zabojstwo-pawlel-adamowicz-stefan-w-wyrok.html

wskazuje,wyraźnie,że jest to "pisowskie zamiatanie,prokuratury pod dywan,jak dworuje sobie sam oskarżony. W styczniu został wyemitowany program Tulickiego o śp Adamowiczu.

Jak to w ogóle jest możliwe,że scena rodem z "ojca Chrzestnego" jest mozliwa w polskim sądownictwie.?Może koń nie miał rasowego łba.? i dlatego Sąd musi zatrudniać biegłych psychiatrów i psychologów ,aby odczytać intencje. Plus,plus Valserze za notkę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser
16 stycznia 2023 13:10

Chyba jednak nie wyszło przyszycie PiSowi mordu na scenie. Po pierwsze lud szybko zapomina. Po drugie lud czasem wchodzi w szczegóły, zaś ów detal gdy Adamczyk poprawiał sobie szalik przed ostatecznym padnięciem na deski długo wisiał w YT. Przede wszystkim przyspieszenie informatyczne i YT odebrało wiele z dumy i z podtrzymania tradycji mordów politycznych. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser
16 stycznia 2023 13:13

"Po czterech latach mogę uznać, że się nie pomyliłem, a polska prokuratura prowadzi śledztwo w stylu prokuratury rosyjskiej"

Tak. Potwierdzają to wszystkie znaki na polskiej ziemi i w Berlinie. Konglomerat biurokratyczny priwiśliński jest w końcu produktem moskiewskim.

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 16 stycznia 2023 13:06
16 stycznia 2023 13:16

Jesli chodzi o tego konia, to to nie byl kon tylko jakis mul, albo kuc. No, ale tu wszystko robi za cos innego. Cztery lata postepowanie, przebiegajace bardzo sprawnie.

Najlepszy jest ten tekst pani prokurator...

"Prokurator Agnieszka Nickel-Rogowska w rozmowie z PAP podkreśliła, że nie będzie oceniała zachowania oskarżonego. Od tego jest sąd - zaznaczyła.

Dodała, że proces w sprawie zabójstwa Pawła Adamowicza, jak na zgromadzony materiał dowodowy przebiega bardzo sprawnie."

 

Wolno, ale bardzo sprawnie.

Wlasciwie to nie wiadomo co powiedziec? Chyba juz nic... tylk wziac pale i lac to towarzystwo po lbach.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 16 stycznia 2023 13:10
16 stycznia 2023 13:24

Ja wtedy sobie posciagalem wszystkie filmiki, ktore pojawily sie w sieci. Wszystkie ekspertyzy roznych magikow od broni, wojska, ochrony osobistej, zabezpieczenia imprez. Mam zachowany obraz sytuacji, ktory byl lansowany w mediach w konfrontacji z moimi doswiadczeniami z zabezpieczen imprez masowych - dziesiatki koncertow, targow, festynow, jarmarkow, w tym w takich miejscach jak Hala Wisly w Krakowie czy Spodek. 

To usypisko nonsensow, ktore usilowali ludziom wmowic pokazuje, ze Owsiak zostal w tej wendecie wykorzystany, ale w taki sposob, ze go zadne ustawy o ochronie imprez masowych nie obowiazywaly.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 16 stycznia 2023 13:13
16 stycznia 2023 13:25

Cytujac klasyka - panstwo kolejny raz zdalo egzamin.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser
16 stycznia 2023 13:39

A Jakub Kumoch, który zrezygnował z pracy u prezydenta, napisał do Warzechy, z którym jest na ty, że rozumie jego wybory, choć ich nie podziela. I jeszcze, że Warzecha jest uczciwy w swoich poglądach, bo nie bierze pieniędzy za ich głoszenie. Poczułem się jak mały książę na planecie małp. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2023 13:39
16 stycznia 2023 13:59

Interakcje z tymi pajacami zaczynaja przypominac zoofilie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 stycznia 2023 13:59
16 stycznia 2023 14:14

A taki się wydawał rozsądny i bloga w salonie24 prowadził

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser
16 stycznia 2023 14:38

Smoleńsk to był po to m. innymi żeby wprowadzić innego człowieka na prezydenturę.

Poprzedził to "reset" Obamy w 2009 roku i słynna zabawa z przyciskiem Clintonowej i Ławrowa.

Podobnie jak cztery lata póżniej komedia zwana również "aferą podsłuchową" miała przygotować grunt pod nową "władzę".

A Adamowicz?

Nie dowiemy się nigdy nawet kto był wykonawcą wyroku, bo ten Stefan W. pełni w tym całym teatrzyku taką rolę jak ten chłopina o czerwonej twarzy od handlu węglem co to zakładał podsłuchy u kelnerów.

Ktoś powinien wydać książkę zatytułowaną "Historia zdawania egzaminu przez państwo polskie".

No i koniecznie uwzględnić najświeższy egzamin, pomyślnie zdany przez doktora Szymczyka w gmachu Komendy Głównej Policji.

Świadczy o tym opinia egzaminatora [minister Mariusz Kamiński], który nie tylko Szymczykowi zaliczył egzamin, ale również przyznał mu status osoby poszkodowanej.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 16 stycznia 2023 14:38
16 stycznia 2023 14:54

Zeby ci zdawacze egzaminow to bylo jakies zakapiorska bandyterka, jacys konkretni macherzy, ludzie z jajami. Ale to sa jakies chloptasie w krotkich spodenkach z przepiorczymi wydmuszkami. Oczy bola jak sie na te popierdulki patrzy.

Status osoby poszkodowanej. Kombatanta moze? Bral udzial w wojnie i dostal odlamkiem w ucho, ktory sam sobie wystrzelil. Ci ludzie sa niebezpieczni dla samych siebie. Malpy z brzytwa i dziewczynki z zapalkami.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @mniszysko 16 stycznia 2023 12:54
16 stycznia 2023 16:25

No, ale to żadne pocieszenie. Zwłaszcza kiedy można tylko zaciskać pięści w bezsilnym gniewie, albo zrezygnować z wyboru między dżumą a cholerą i zamknąć się w oblężonej twierdzy...

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @valser 16 stycznia 2023 12:34
16 stycznia 2023 16:31

Męczennika nie zrobili, mimo pochówku w Bazylice Mariackiej:

https://dziennikbaltycki.pl/grob-pawla-adamowicza-w-gdansku-gdzie-jest-pochowany-pawel-adamowicz-urna-z-prochami-prezydenta-gdanska-w-gdanskiej-bazylice/ar/c1-13821124

Ale małżonka europoślicą została, Dulczessa prezydentką, a wszystkie afery, zgodnie z debilną interpretacją starożytnej maksymy De mortuis nihil nisi bene albo wyciszono, albo zamieciono pod dywan.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @valser 16 stycznia 2023 12:27
16 stycznia 2023 16:47

Ależ nikt tutaj nie mówi już, że można z tego wyjść. Teraz se już tak ne da panie Havranek ... I z góry przepraszam, za gruby sarkazm. Nie na miejscu w tym miejscu teraz, gdy mówimy o Smoleńsku. Przecież to Katyń bis, po prostu.

Patrząc nie z perspektywy Polski już tylko ale szerzej, mamy problem. Nie można już powiedzieć inaczej, jak problem w skali świata. Ostatnie już prawie trzy lata pokazują, jak świat dzisiejszy wygląda. To już nie blok wschodni, czy zachodni, czy jakikolwiek inny. Jest jeden blok już tylko. I my go starzy weterani PRL-u znamy doskonale.

Wiem co piszę. Powoli zaczynam być weteranem brytyjskiego świata. A ja się tutaj czuję już właśnie, jak w dawnym bloku wschodnim. Chociaż jestem w zachodnim, wedlug tego dawnego nazewnictwa. Dziwne? Ależ skąd. Zawsze tak było. Teraz tylko już gra się w otwarte karty tylko.

Ostatnio moda na filozofię ☺ Więc tak sobie filozofuję. Ale to prawda jest i tylko jednak.

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @valser
16 stycznia 2023 17:08

Jestem w takich okolicznościach przyrody teraz, gdy to piszę. I naprawdę życzę każdemu, by tak miał. To inna perspektywa patrzenia na świat. Ta właściwa. Ty masz Alpy za sobą. Ja mam, jak na razie ☺, to morze. I życie jest piękne

______

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 16 stycznia 2023 13:16
16 stycznia 2023 18:27

sąd ceduje wynik na bieglego; przesluchiwalem kiedyś biegłą z rachunkowości na sali sądowej i na pytanie: na podstwie jakich dokumentów pani napisala opinie dla sądu: odpowidż: żadnych dokumentow nie miałem, prokurator mi podyktowal co mam napisać; uruchomiliśmy postepowanie karne wobec biegłej, ale sędzia przesłuchal ją ponownie i wskazal, że zrobi może nową opinię ajk dostanie dokumenty; wymusza to odstąpienie od karania za sporządzenie falszywej opinii bo wg kpk biegla nie podlega karaniu/ściaganiu gdy skoryguje swoje wyczyny na sali sądowej; RP to nie jest Państwo lecz obszar terroru sądowo-urzędniczego; aksjomatem jest, że biegłym przyznano status lepszy niż sędziom i to praktycznie biegli ferują wyroki sędziowie wielokkrć musza uszy po sobie i morda w kubeł, bo kasą rządzi ktoś inny

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 16 stycznia 2023 16:47
16 stycznia 2023 18:30

teoria konwergencji- systemy się zbiegają w jeden system o cechach tego najgorszego, młode pokolenia nie interesuja sie prlem i wielokrotnie jestem pytany: a skąd Pan to wie? odpowidam: przeżyłem prl i czytywałem Marksa i innych głosicieli raju na ziemi

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 16 stycznia 2023 18:30
16 stycznia 2023 18:38

pora umierać ( w każdym razie dla mnie)

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @qwerty 16 stycznia 2023 18:30
16 stycznia 2023 19:37

Ci młodzi są przegrani ale o tym nie wiedzą jeszcze, biedacy.

Zablokowalem cię na moim blogu na SN, gdyż odezwałeś się głupio. Ale może za wcześnie ☺ Zawsze jestem do dyspozycji na cbrengland.wordpress.pl, zapraszam

 Tylko bardzo proszę, przyjaźnie ☺ 

________

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 16 stycznia 2023 18:38
16 stycznia 2023 19:56

dla naszych adwersarzy karą jest to, że żyjemy i jesteśmy uśmiechnięci - oni nienawidzą ludzi wolnych 

zaloguj się by móc komentować


chlor @stanislaw-orda 16 stycznia 2023 18:38
16 stycznia 2023 20:00

Jeszcze do pandemii mogłem się łudzić, że nie dożyję wprowadzenia chińskiego modelu zarządzania społeczeństwem i zarządu niemieckiej gospodarki w Polsce. Chyba jednak dożyję, bo to będzie już za jakieś 3 lata. Max.

 

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 16 stycznia 2023 18:38
16 stycznia 2023 20:02

Popatrz, też zablokowalem cię na moim blogu na SN już dawno temu, gdyż maruda jesteś nie z tej ziemi.

I zobacz, tak jak ten Toyah, który do dzisiaj pewno nie może sobie darować, że jednak na tym Zachodzie nie został, ty jesteś taki sam. Wcale was  nie żałuję.

Ja jestem tam. I dopiero zaczynam żyć. Naprawdę. Chyba, że będzie znowu jakiś lockdown. Ale w Polsce będzie w dwójnasób.

Sorry, inaczej już nie potrafię.

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @qwerty 16 stycznia 2023 19:56
16 stycznia 2023 20:05

Ok, się rozumiemy, to najważniejsze ☺

_______

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2023 13:39
16 stycznia 2023 20:46

Po  prostu...

...  wodewil,  jak  Pan  to  juz  kiedys  okreslil,...  nic  wiecej  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @cbrengland 16 stycznia 2023 20:02
16 stycznia 2023 20:54

Ja nie zostałbym na "Zachodzie". I nigdy tego nie załowałem. Gdy przyjechałem do Lądka miałem 40-tkę na karku, a w kraju żonę i 7 letniego syna. Napatrzyłem się za Kanałem  na emigrantów i tych powojennych i zwłaszcza tych z ery "stanu przedwojennego" oraz "stanu wojennego". Nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło, że mógłbym się z nimi zamienić.

Reasumując, nie wiem do czego pijesz, Może do lustra.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 16 stycznia 2023 18:30
16 stycznia 2023 20:58

Tak  same  z  siebie...

...  to  one,  te  systemy  sie  nie  zbiegaja.  Najrozniejsze  KANALIE,  te  same  i  same  swoje,  TARGOWICA  i  ZDRAJCY  w  tej  ,,konwergencji,,   MOOOCNO  przez  cale  lata  ,,pracowaly  i  nadal  pracujo,,...  zeby  bylo  jak  bylo,...

...  ale,  dziekowac  Panu  Bogu  -  jak  bylo  -  to  juz  NIE  BEDZIE  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 16 stycznia 2023 18:38
16 stycznia 2023 21:02

A  zywi  beda  zazdroscic  umarlym...  tak  jakos  jest  napisane,

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 16 stycznia 2023 20:54
16 stycznia 2023 21:03

Nie, wiem swoje, cokolwiek powiesz ☺

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 16 stycznia 2023 20:54
16 stycznia 2023 21:19

Ale aby nie bylo, że jestem taki bohater. Do pozostania na emigracji, tak naprawdę, to ja przymierzalem się razy wiele. Raz, o tym pisałem już kilka razy, bylo to zdecydowanie już zdecydowaniem kompletnym, gdy chcialem pojechać do dziewczyny do Francji i jakoś po rozwodzie ułożyć sobie życie na nowo. Polska na to mi nie pozwoliła. Tzn. polska Służba Bezpieczeństwa. Patrząc dzisiaj na to zdarzenie, oni popierd ...li mi moje życie. Normalnie. Dlatego, pomimo wszelkich innych okoliczności i także tych, że tym Zachodzie, Służba Bezpieczeństwa jest też, gdyż przecież jest, ja wolę już być gdzieś indziej, poza Polską. I tyle

_____

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @stanislaw-orda 16 stycznia 2023 21:28
16 stycznia 2023 21:56

Wszystkiego najlepszego, naprawdę ☺

_____

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 16 stycznia 2023 21:28
16 stycznia 2023 22:18

A tak ogólnie, to żegnam się jednak ze SN. Najwyższy czas ☺

Coś tam sobie będę notował na cbrengland.wordpress.com. Już mi się nie chce na SN. Może czasem...

_____

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 16 stycznia 2023 18:27
16 stycznia 2023 22:30

To jak Pinokio w późniejszym wydaniu, aby strzec się tych miejsc.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @cbrengland 16 stycznia 2023 22:18
16 stycznia 2023 22:51

Jak ktoś stoii na głowie, to widzi dalej.

 

Daj ban-ana.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 16 stycznia 2023 18:27
16 stycznia 2023 23:33

"...sąd ceduje wynik na bieglego; przesluchiwalem kiedyś biegłą z rachunkowości na sali sądowej i na pytanie: na podstwie jakich dokumentów pani napisala opinie dla sądu: odpowidż: żadnych dokumentow nie miałem, prokurator mi podyktowal co mam napisać;...."

A sądownictwo w Polsce to już dom wariatów w postaci najczystszej.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser
16 stycznia 2023 23:38

I obrotna wdowa która umie się znależć w każdej sytuacji:

Paweł Adamowicz nie żyje. Druga rocznica ataku na prezydenta Gdańska - TVN24

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Szczodrocha33 16 stycznia 2023 23:33
16 stycznia 2023 23:42

i co dom wariatów ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Szczodrocha33 16 stycznia 2023 23:38
17 stycznia 2023 00:20

W naszym mieście są dwie pańcie w wieku więcej niż balzakowskim, które noszą takie idiotyczne, nie na miejscu kapelutki. Dobrze, że chociaż Dulczessa nosi się normalnie, ale, niestety, czuje nieprzepartą chęć wypowiadania sie :)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @valser
17 stycznia 2023 00:24

Gdańsk jest zwany małą Sycylią czy tam drugim Palermo. Tak, że ten... 

Ze "Smoleńskiem" jakoś nigdy mi się nie kojarzył. Nie ten poziom mordu i polityki.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 17 stycznia 2023 00:20
17 stycznia 2023 00:28

Parę lat temu widziałem u mnie na osiedlu dwie panie uprawiające tzw. nordic walking, znaczy się "fitness" po fińsku.

Podpierały się tymi kijami, krocząc dostojnie w satynowych spodniach i butach na dość wysokim obcasie, rozglądając się przy tym bacznie dookoła czy wszyscy je widzą.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarekBielany 16 stycznia 2023 23:42
17 stycznia 2023 00:30

A pan panie Marku tradycyjnie głupa rżnie.

Jeszcze się panu nie znudziło?

A może na Bielanach już tak jest?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @cbrengland 16 stycznia 2023 22:18
17 stycznia 2023 06:52

"A tak ogólnie, to żegnam się jednak ze SN. Najwyższy czas ☺

Coś tam sobie będę notował na cbrengland.wordpress.com. Już mi się nie chce na SN. Może czasem..."

Oj tak, to dobra decyzja.

Notuj sobie, a najlepiej zagraj w tenisa z wielką Igą.

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 16 stycznia 2023 13:24
17 stycznia 2023 08:02

Ja zaś, w odróżnieniu, nie ściągałem sobie żadnych filmików, bo sprawa od razu wydawała mi sie oczywista co do wpuszczenia do niej "efektu smoleńskiego" zamiast jej wyjaśnienia i osądzenia. Z upływem czasu coraz mniej widać, iżbym się mylił i dlatego szczegóły faktyczne coraz mniej mnie obchodzą.

Ja sie powyższym nie chełpię (mój zysk to tylko święty spokój kosztem rezygnacji), ale tłumaczę się, bo skoro Ty aktywniej przyglądałeś się meandrom tej sprawy, to pomóż mi znaleźć odpowiedź na poniższe wątpliwości.

Mam wrażenie, że w sprawie powinno być przynajmniej dwóch biegłych wobec dwóch zagadnień powiązanych z bezpośrednią przyczyną zgonu Adamowicza. Mianowicie, czy bezpośrednią przyczyną zgonu były owe rany od noża, czy też bezpośrednią przyczyną była nieudolna reanimacja podjęta przez scenicznych entuzjastów pierwszej pomocy wyszkolonych przez wiadmo kogo i co. Zdaje mi się bowiem, iż ci entuzjaści zdiagnozowali najpierw arak serca i wzięli Adamowicza w stosowne obroty. Byc może rany od noża w ogóle zauważono dopiero, jakby to ująć, po finale. Z wytłumaczonej wyżej przyczyny tego właśnie faktu "kardiologicznej pierwszej pomocy" nie jestem pewny i dlatego pytam.

Na informacyjny plan pierwszy wysunięto tylko zagadnienie specjalne, czy napastnik był wariatem, a gdzie jest pytanie o stan tych podobno masażystów, którzy ratowali i skąd oni czerpali inspiracje?

zaloguj się by móc komentować

atelin @orjan 17 stycznia 2023 08:02
17 stycznia 2023 08:35

Przyspieszali wykrwawienie.

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 17 stycznia 2023 08:02
17 stycznia 2023 09:09

Z samiej reanimacji nie ma zadnych filmikow, sa z momentu ataku.

Sytuacja wygladala tak, ze wszyscy czekaja na "Swiatelko do nieba", ekscytuja sie fajerwerkami, trwa zabawa i nikt za bardzo sie nie orientuje co sie stalo jak nastepuje atak. Bandyta nie ucieka, tylko w gescie triumfu unosi rece, lazi po scenie i usiluje jeszcze transmitowac swoj przekaz.

Moglo byc tak, ze nie bylo zadnych sladow krwawienia na zewnatrz, bo jesli bylyby, to pierwsza pomoc w takich przypadkach polega zatamowaniu krwawienia, a nie na reanimacji za pomoca ucisku serca. Pierwszy pomoc powinna polegac na tym, ze rozpina sie kurtke, orzbiera pacjenta i tamuje sie krwawienie srodkami opatrunkowymi. W nastepnej fazi podaje sie plyn, glukoze, zeby utrzymac cisnienie, a jak znasz grupe krwi to transfuzje robisz, nastepnie szybki transport do szpitala i operacja. W szpitalu na sprzecie da sie funkcje zyciowe utrzymac.

Tymczasem jak nie rozpieli mu kapoty i nie tamowali krwotoku, tylko robili mu "masaz serca", to wypompowali mu krew i pomogli zejsc z tego swiata. Do ustalenia pozostaloby czy robili to intencjonalnie czy przez glupote.

Sledztwo idzie w kierunku, ze bandyta byl w stanie ograniczonej poczytalnosci. Ja bym na ta okolicznosc tych bieglych przebadal, bo jesli chodzi o poczytalnosc to oni budza najwieksze watpliwosci.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 17 stycznia 2023 09:09
17 stycznia 2023 09:54

To już 25 rozprawa na tym procesie,która odbyła się 9 stycznia.Zeznawał lekarz ,który dokonał obdukcji zmarłego.Pierwsza pomoc na miejscu zdarzenia,w ogóle nie jest brana pod uwagę.W dalszym ciągu rozważana jest na pierwszym planie poczytalność oskarżonego. To racja Sąd ,powinien najpierw zbadał poczytalność biegłych. Wiadomą rzeczą,że oskarżony miał idealny życiorys  na zabójcę ........

https://www.gdansk.pl/wiadomosci/Final-procesu-mordercy-Pawla-Adamowicza-po-niespelna-roku-13-marca-beda-mowy-koncowe-Stefan-W,a,234928

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 17 stycznia 2023 09:09
17 stycznia 2023 10:23

A coś mi brzęczy w pamięci podręcznej, ale nie mam pewności, że prawdziwie brzęczy, że krótko przedtem wiadoma orkiestra nakupowała fantomy i dość długo prowadziła w mediach szeroką akcję jak uciskać, że przede wszystkim trzeba uciskać ludzi spoziomowanych i tak dalej. W takim razie, reakcje na estradzie były poniekąd przewidziane.

Czy w ogóle w śledztwie znana jest tożsamość tych od owej pierwszej pomocy i jaka jest ich procesowa funkcja w śledztwie? Przecież w orzekaniu o winie oskarżonego musi dojść do jakiegoś wyważenia, czy ktoś inny nie przyczynił się do śmierci.

Skąd jest pewność, że ten ogłoszony sprawca nie ma funkcji wiadomej brzozy?

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 17 stycznia 2023 09:54
17 stycznia 2023 11:23

Pod tym wcześniej mi nieznanym linkiem jest m.in. relacja z przebiegu i przytoczone następujące zeznanie:

Gdy zamachowiec został już obezwładniony kobieta spostrzegła Pawła Adamowicza siedzącego na skrzynce od nagłośnienia i przytrzymującego dłońmi dolną część brzucha.

- Na jego ręce widać było krople krwi. Zapytałam prezydenta, jak się czuje. Odpowiedział: “Nie za bardzo, Agnieszko” - zeznała świadek [Agnieszka B.].

No to zasadne jest pytanie, czy w ogóle miała miejsce ta pierwsza pomoc jakoby polegająca na masażu serca (wtedy z ofiarą raczej na leżąco), a jeśli miała miejsce, to udzielano jej przed, czy po rozmowie siedzącego Adamowicza z ową Agnieszką?

Na pierwszy rzut oka, do chwili zeznawanej rozmowy Agnieszki z Adamowiczem na siedząco chyba nikt nie zdążyłby przeprowadzić czegokolwiek. Jeśli zaś poddawano go pierwszej pomocy (masażowi serca?) dopiero po tym momencie, to - zeznała Agnieszka - krew już była widoczna.

Pytanie o masażystów nadal więc jest uzasadnione i jest konieczne

Ponadto, wg linkowanego zeznania Agnieszki, rozmawiający z nią Adamowicz jeszcze był w stanie kontaktować się z otoczeniem. Niemniej, jeśli wg zeznającego lekarza j(tego od sekcji) eden z ciosów dosięgnął serca i przebił lewą komorę serca, to powstaje pytanie, który to był cios i kiedy go zadano? Mamy bowiem do czynienia z taką sekwencją zdarzeń: zadanie ciosów i przebicie lewej komory serca Adamowicza, następnie chwilowy bałagan opisywany przez świadka Agnieszkę (da się czas obliczyć z nagrań video), potem rozmowa Agnieszki z siedzącym Adamowiczem i tak dalej, aż po zgon, gdzieś w tym domniemywane ratowanie od zawału serca. Chciałbym od doświadczonego lekarza usłyszeć, jaka jest oczekiwana długość życia mężczyzny od chwili przebicia mu lewej komory serca (z wycofaniem noża) i jak długo jest on zdolny sam utrzymać jeszcze pozycję siedzącą i słowny kontakt z otoczeniem?

Bez tego, wszystko to wygląda na tzw. opowieść znad rzeki.

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 17 stycznia 2023 10:23
17 stycznia 2023 11:24

hehe... skad pewnosc?

mozna oczywiscie cisnac motyw rabunkowy w sledzctwie, bo taka wartosc ma dla mnie niepoczytalnosc goscia, ktory wybral osobe, miejsce, czas, narzedzie, etc.

Z definicji morderstwo polityka ma tlo polityczne i to powinno byc tematem sledztwa, zwlaszcza jak wokol denata toczylo sie wiele postepowan wyjasniajacych z watkami korupcji w tle, a on sam czul sie bardzo pewnie i mial ambicje polityczne, niezalezne od tego co dzialo sie na scenie ogolnopolskiej.

Nie ma jednak woli, zeby eksplorowac watki polityczne i w tym kierunku prowadzic sledztwo. Dzieje sie tak albo z tchorzostwa, albo dlatego, ze ci co prowadza sprawe sa w nia rowniez umoczeni lub dzialaja na zlecenie. 

Mozna oczywiscie wierzyc w umotywowanego samotnego wariata. Kazdemu wolno. Ja jednak mysle, ze to bylo wszystko dobrze zaplanowane i obstawione, lacznie z tym, ze na scenie byli ludzie, ktorzy mieli dopilnowac, zeby sprawa sie domknela.

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 17 stycznia 2023 09:54
17 stycznia 2023 11:44

Tutaj wszystko jest chore i dobrego, czyli sprawiedliwego zakonczenia nie ma co oczekiwac.

Mamy do czynienia z zuchwalym mordem na polityku, ktory powinien byc zagrozony kara smierci.

Pofantazjujmy sobie troche i wyobrazmy sobie, ze takie czyny sa w kodeksie karane kara smierci przez cwiartowanie i wykonanie takiej kary w calosci jest przewidziane - nie mniej niz tydzien. I kawalek po kawalku jedzie sie z gosciem do konca i o zadnej niepoczytalnosci nie ma mowy, zeby sie z tego wywinac. Mysle, ze ciezko byloby znalezc wariata w takich okolicznosciach.

No, a gdyby sie taki znalazl, to jedyna szansa dla niego na szybsza niz tygodniowa egzekucje jest pelna wspolpraca winnego.

 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @orjan 17 stycznia 2023 11:23
17 stycznia 2023 11:50

Ojranie ,na temat serca nie chcę dyskutować,bo sama mam wszczepiony defiblirator,który ma czuwać jak anioł stróż.Serce to delikatny organ,ale nie oznacza,że zaraz umrzemy. Ja np otrzymałam fachową pomoc natychmiast,bo miałam wyjątkowe szczęście. Od razu z ulicy trafiłam w ręce kardiologów -klinicznych JP2 i chirurgów.

Dla mnie nie ulega wątpliwości ,że Adamowicz jako pacjent trafił w ręce konowałów-pierwszej pomocy. Czy to wszystko było zamierzone?,nie wiemy tego,może miał przeżyć,a zamach miał być przestrogą. Mamy wszyscy chyba takie uczucie,bo Sąd skupia się nad "durnotą" zamachowca i politycznymi przesłankami. Moim zdaniem obdukcja lekarska głosi sprzeczną diagnozę z świadkami i nakręconym filmem. Jest też możliwość jeszcze,że przebicie lewej komory serca nie oznacza natychmiastowej śmierci,jak w przypadku komplikacji wszczepiennych.Zdarza się to np jak opisany przypadek wszczepienia,lecz taką opinię w przypadku Adamowicza ,powinno potwierdzić kilku doświadczonych kardiologów,czy miał szansę i jaką...?

https://journals.viamedica.pl/folia_cardiologica/article/view/FC.2017.0074/44082

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 17 stycznia 2023 11:44
17 stycznia 2023 12:06

Myślę,że Valserze masz 100% rację.Ten idealny kandydat na zabójcę ma szansę na wykonanie 150% normy ponad plan. I tylko na tym skupi się nasz umiłowany Sąd.Reszta już jest "przesądzona"

zaloguj się by móc komentować


qwerty @valser 17 stycznia 2023 11:24
17 stycznia 2023 12:17

zarządzanie biegiem wypadków; dobrano ludzi pozbawionych zdolności do udzielania pomocy, oni nawet nie wiedzieli w czyim spektaklu biorą udział, 'domykali' nieświadomie; reżyserowanie takich zdarzeń jest zupełnie z boku i od strony z ktorej nikt sie nie spodziewa reżyserii oraz tworzenia wariantowego scenariusza

zaloguj się by móc komentować

valser @valser
17 stycznia 2023 12:55

jak sie dobierze ignorantow i ludzi z przypadku, to oni w dobrej wierze maja zdolnosci polozyc wszystko na lopatki. To ma sens i nie trzeba za duzo kombinowac.

zaloguj się by móc komentować


MZ @qwerty 17 stycznia 2023 12:14
17 stycznia 2023 15:42

Może być też wieszanie na haku za żebro.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 17 stycznia 2023 09:09
17 stycznia 2023 17:52

"Tymczasem jak nie rozpieli mu kapoty i nie tamowali krwotoku, tylko robili mu "masaz serca", to wypompowali mu krew i pomogli zejsc z tego swiata. Do ustalenia pozostaloby czy robili to intencjonalnie czy przez glupote.

Sledztwo idzie w kierunku, ze bandyta byl w stanie ograniczonej poczytalnosci. Ja bym na ta okolicznosc tych bieglych przebadal, bo jesli chodzi o poczytalnosc to oni budza najwieksze watpliwosci."

To była zaplanowana i sprawnie przeprowadzona operacja:

od wykonania wyroku przez przekaz teatralny gościa przechadzającego się po scenie z nożem w ręku, po "akcję ratowniczą", ogłoszenie zgonu w szpitalu i szybciutkie spopielenie ciała, żeby broń Boże nie bawić się w jakieś sekcje zwłok.

Zostało tylko zdjęcie z czarnym paskiem, zrozpaczona wdowa i moralny sprawca zbrodni - PiS i sterowana przez nie telewizja, która grilowała prezydenta Adamowicza tak zawzięcie, że już się zaczynał dymić.

I wreszcie pomógl mu zejść z tego świata młody porywczy człowiek, któremu kampania nienawiści wyprała mózg.

Jeszcze mi tylko brakuje zejścia mordercy.

Jak się powiesi w celi na prześcieradle to będzie wreszcie zakończenie historii.

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @valser 17 stycznia 2023 11:24
17 stycznia 2023 18:22

"to bylo wszystko dobrze zaplanowane i obstawione, lacznie z tym, ze na scenie byli ludzie, ktorzy mieli dopilnowac, zeby sprawa sie domknela."

Bazar + trzy karty.

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @cbrengland 16 stycznia 2023 22:18
17 stycznia 2023 20:51

Super wiadomość, żeby się tylko nie skończyło, jak z tymi co mieli emigrować, a dalej siedzą w kraju i pierdzą z przejęciem

zaloguj się by móc komentować

m8 @qwerty 17 stycznia 2023 12:14
17 stycznia 2023 23:20

Jest moze do dyspozycji zrzut ekranu tego artykulu? Mnie nic sie nie otwiera.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 17 stycznia 2023 09:09
18 stycznia 2023 16:03

Są urywki na których widać reanimacje ucisku klatki piersiowej i to przy pracowniku służby zdrowia, który z ambulansu wszedł na scenę. Ciekawe jest też zachowanie Owsiaka, który jak gdyby nigdy nic prowadził imprezę dalej. Albo był wtajemniczony i znał scenariusz albo w trakcie ktoś koordynował akcję. Tam na scenie blisko sprawy przewija się też kabareciarz od Górskiego. Owsiak musiał być na tyle zblatowany z tym środowiskiem, że nawet nie próbował wyjść poza jakiś scenariusz. Normalnie gdy ktoś ginie/jest zaatakowany to reszta w pobliżu powinna się bać o swoje życie bo nie wiedzą co się jeszcze może zdarzyć. Od strony medialnej modus operandi jak w Smoleńsku gdzie jest tragedia, wszyscy w szoku ale z offu słychać głos "Polakom tego nie mówimy". I do dzisiaj znamy tylko rosyjską narrację, która z polskimi ustaleniami różni się tylko "końcóweczką". Od około minuty widać reanimację:

https://youtu.be/qHUpjSDMEGc

zaloguj się by móc komentować

qwerty @m8 17 stycznia 2023 23:20
18 stycznia 2023 17:01

Wpisz w google sprawiedliwość Kambyzesa

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 17 stycznia 2023 09:09
18 stycznia 2023 19:05

"Tymczasem jak nie rozpieli mu kapoty i nie tamowali krwotoku, tylko robili mu "masaz serca", to wypompowali mu krew i pomogli zejsc z tego swiata. Do ustalenia pozostaloby czy robili to intencjonalnie czy przez glupote."

Na pewno mieli dobre intencje.

Tak jak komendant Szymczyk.

Brat Szymczyka - Jarosław już ma do czynienia z prokuraturą, jest podejrzany o wyłudzenie kilkudziesięciu milionów złotych w tzw. karuzeli vatowskiej.

I nawet nie siedzi w areszcie.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 18 stycznia 2023 19:05
18 stycznia 2023 19:20

Cos tam w tej dobrejzmianie nie pyklo i hasztag premier Szydlo "wystarczy nie krasc" chyba sie juz sfilcowal i mamy jak za Tuska demokratyczne panstwo prawa w natarciu.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 18 stycznia 2023 19:20
18 stycznia 2023 22:39

Tak, niech pana nie zmylą te biało-czerwone szarfy którymi przepasali się nasi przywódcy.

Demokratyczne państwo prawa tkwi niewzruszenie jak skała. I dalej zdaje egzaminy.

Prawdziwy egzamin to zdaje państwo ukraińskie. Na 100%.

I oby Polski ruscy nie najechali, bo ja to widzę tak, że w pierwszym rzędzie to słychać by było tupot lakierków naszych liderów spier...cych gdzie się da -

Bruksela, Berlin, Londyn.

Paru "realistów", może na czele z Grzegorzem Braunem założyłoby jakąś nową partię i wysłało poselstwo do Putina z propozycją rozmów i 

"zaprzestania bezsensownej przemocy", a wśród ludu płacz i zgrzytanie zębów.

A sztab naszej armii by się gdzieś ocknął i okopał w okolicach Szczecina i wysyłał płomienne apele do NATO o pomoc, z zapewnieniem że się już nie cofnie o krok do tyłu.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @valser 18 stycznia 2023 19:20
18 stycznia 2023 22:54

"wystarczy nie kraść"

Ale tam jest jeszcze dziewięć hasztagów .

Szkoda jest, że te dwa kamienie nie były wydrukowane po polsku.

 

Ten dodatkowy nowy niestety dzieli.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 18 stycznia 2023 19:20
18 stycznia 2023 23:05

Jest taki rysunek Mleczki, jeszcze z czasów komuny.

Facet stoi przed jakąś komisją czy sądem i przewodniczący oznajmia:

"Niestety towarzyszu, fakt że nie kradliście nie upoważnia was do żadnych odznaczeń"

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser
19 stycznia 2023 03:27

Tu są kwiatki z posiedzenia  Sejmowej Komisji Obrony Narodowej:

https://defence24.pl/sily-zbrojne/pytania-bez-odpowiedzi-czyli-jak-wojsko-pokazuje-plany-w-sejmie-opinia

poziom komunikacji, decyzji, planowania naszych elit taki mniej więcej jak

w znanym powiedzeniu "jak z łysym za łeb się darł"

Polecam, ciekawy choć  pmocno dołujący artykuł.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 18 stycznia 2023 22:39
19 stycznia 2023 07:31

Ten lysy policmajster powinien byc zdjety z okazji swojego brata, ktory jest umoczony w lunapark z VAT. Pomijajac juz to, ze jakis prokurator chyba wykonal "osobiste poreczenie" (ciekawe co to za instytucja prawna?) i brat lysego policmajstra nie siedzi w areszcie. Aktualnie matacza i zasypuja sprawe.

zaloguj się by móc komentować

valser @MarekBielany 18 stycznia 2023 22:54
19 stycznia 2023 07:34

Wyglada na to, ze jakby statystycznego polityka, ktory sie nawinie potraktowac pala w leb, to szanse, ze trafi sie niewinnego czlowieka sa zerowe.

Ida wybory, czyli konkurs na to, kogo ludzie beda postrzegac jako mniejszego penisa.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MarekBielany 18 stycznia 2023 22:54
19 stycznia 2023 11:07

Mi jakoś nie mylą się kamienie-panie Marku ...bo po polsku wydrukowano kamienie,ale "milowe" a dla pewności przywiązano ich do głowy polskiej dość mocnym sznurem. A nowe od ręki i na bieżąco były zawsze  produkowane.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować